سلامت و تندرستی

افزایش ابتلا به کرونا در سنین زیر ۲۵ سال/ احتمال بازگشت محدودیت‌ها تا هفته آینده

در مقر کرونا در تهران ، معاون درمان گفت که تعداد موارد در تهران کاهش یافته و در برخی از بیمارستان ها حتی تعداد ویزیت های سرپایی نیز دو برابر شده است. وی گفت: مقررات زدایی فوری ، ساده سازی ، رفتار پرخطر و کاهش قابل توجه پروتکل های بهداشتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. دلیل آن افزایش آمار است.

دکتر نادر توکلی در مصاحبه با تیتر اول وی با اشاره به تغییر روند نزولی در بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان تهران گفت: آمارها طی 10 روز گذشته نشان می دهد که متاسفانه نمودار عوارض از کاهش به ثابت و حتی در برخی از بیمارستان ها تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بستری های روزانه در بیمارستان های استان تهران به بیش از 300 نفر در روز رسیده است ، گفت: این در حالی است که این تعداد به زیر 200 نفر رسیده بود ، بنابراین این افزایش می تواند زنگ خطری برای ظهور پیک.

ویزیت سرپایی مضاعف در برخی بیمارستان ها

دکتر توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1840 بیمار کرون در بیمارستان های استان تهران بستری هستند ، اظهار داشت: در هفته های اخیر این تعداد به 1600 نفر رسیده است. در برخی از بیمارستان ها ، ما همچنین شاهد افزایش دو برابری در تعداد مراجعه های سرپایی هستیم ، بنابراین هنگامی که منحنی شیب رو به پایین ناگهان تثبیت می شود و برای یک هفته کمی افزایش می یابد ، این ممکن است نشان دهد که منحنی در برابر افزایش فرکانس و دوباره فعال شدن در حال افزایش است. چرخه و زنجیره انتقال بیماری.

وی در مورد تعداد فوت ها گفت: تعداد مرگ ها به تأخیر افتاده و چند روز پس از تغییر در منحنی عوارض ، با این وجود تعداد تلفات نهایی در اثر تاج گذاری در تهران دیروز 14 نفر بود.

افزایش عوارض و عوارض تا 25 سالگی

دکتر توکلی نکته مهم بعدی را افزایش میزان عوارض و عوارض در سن 25 سالگی عنوان کرد و گفت: “دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در حال بررسی است ، اما طبق تحقیقاتی مانند منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم در در ماه سپتامبر ، بیماری در گروه 10 تا 20 سال ، 8.5٪ از کل بود ، که در حال حاضر به 9.5 ris افزایش یافته است ، به عبارت دیگر ، ما شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی در بروز عفونت تا سن 20

انتقاد از بازسازی مدارس بدون رعایت پروتکل ها

این معلم بازگشایی مدارسی را که فاقد استانداردهای لازم برای انطباق کامل با پروتکل های بهداشتی هستند ، نکته مهم بعدی دانست و گفت: متأسفانه این شرایط می تواند منجر به عفونت برای کودکان و کارکنان مدارس شود ، اگرچه علائم کمتری دارند ناقلان بسیار خوبی هستند. “آنها یک ویروس محسوب می شوند و باعث فعال شدن در بالای چرخه ویروس می شوند.

دکتر توکلی با اشاره به اینکه هنوز تأثیر نوسازی مدارس در افزایش عوارض کودکی بررسی نشده است ، گفت: این آمار باید در مناطق بدست آید ، زیرا سطح انطباق با پروتکل ها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است و نمی تواند عمومی و دقیق باشد .

مهمترین عوامل موثر بر فعال شدن چرخه انتقال بیماری

معاون مدیر کرونا تهران ساده سازی شرایط ، بروز رفتارهای پرخطر و کاهش چشمگیر سطح پروتکل های بهداشتی را دلایل اصلی افزایش آمار اعلام کرد و گفت: “در استان تهران روند نزولی شیب نرخ مرگ و میر ، اما ساده سازی برای برخی از شهروندان و همچنین بازگشایی شتاب زده ، می تواند منجر به شعله ور شدن مجدد اپیدمی و افزایش بار بیماری بر جامعه شود.

دکتر توکلی با تأکید بر لزوم پرورش مجدد و ترویج اصول و پروتکل های بهداشتی در جامعه ، تأکید کرد: در حال حاضر ، تنها راه نجات جامعه از آمار در حال رشد و همچنین پیامدهای خطرناک اپیدمی ، پیروی از پروتکل ها است. خود و دیگران را سالم نگه دارید و به پروتکل ها و اصول بهداشتی ادامه دهید.

سطح انطباق با پروتکل ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است

وی با بیان اینکه نظارت بر وضعیت نشان داد متأسفانه میزان مطابقت با پروتکل ها طی هفته های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، گفت: مشکل اصلی و بزرگترین تهدید در شرایط فعلی آن دسته از شهروندانی هستند که توجهی نمی کنند کاملا ناسالم؛ متأسفانه ، ترافیک شبانه ، حضور در رستوران ها ، مراکز خرید و مراکز خرید بزرگ ، مراکز خرید و از همه مهمتر اجتماعات منازل و دوره های خانه بار دیگر افزایش یافته است و این مشاهدات بیشترین تأثیر را در فعال سازی زنجیره انتقال بیماری و افزایش عوارض ندارند. نرخ.

وی همچنین از بازسازی مدارس و برخی دیگر از بازگشایی های عجولانه مانند سینما ، تئاتر یا استخر شنا انتقاد کرد. شرایط و محدودیت های قابل قبول ورود پیک چهارم بی خطر است.

محدودیت ها احتمالاً از هفته آینده برمی گردند

معاون ستاد کرونا در استان تهران با بیان اینکه این ستاد بارها حساسیت موضوع را افزایش داده است ، افزود: برخی محدودیت ها و برنامه ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر و شرایط نامناسب اپیدمی تا هفته آینده وجود دارد.

وی مهمترین مسئله در مبارزه با این اپیدمی را اطلاع رسانی دقیق برای تشویق مردم برای ادامه پایبندی به پروتکل ها و عدم ساده سازی اوضاع دانست و گفت: به موازات این امر ، ستاد و مسئولان کرونا برنامه هایی برای جلوگیری از تکرار آن دارند. اپیدمی. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا