سلامت و تندرستی

کشورهای اروپایی در انتظار تایید کیت‌های تست‌ خانگی کرونا

به گفته شفاف ، مسئولان داروخانه امیدوارند که از آوریل (این ماه) همه ساکنان بتوانند این کیت ها را از داروخانه ها و داروخانه ها تهیه کنند ، اگرچه آنها هنوز منتظر دستورالعمل تایید و توزیع نهایی و نحوه استفاده از کیت های تست خانگی کرونا هستند.

کیت های خودآزمایی در واقع به همان روش های آزمایش آنتی ژن بیماری کوید 19 عمل می کنند.

برخلاف آزمایش های PCR که برای گزارش دادن به 12 تا 48 ساعت زمان نیاز دارند ، نتایج آزمایش آنتی ژن کووید در کمتر از 30 دقیقه در دسترس است ، اما دقت آن در مقایسه با تست های PCR کمتر است.

اگر دقت تست های آزمایشگاهی PCR 98٪ باشد ، این خودآزمایی های خانگی دقیقاً 80٪ است.

رسانه های فرانسوی خودآزمایی های خانگی را با آزمایش های بارداری مقایسه می کنند و می گویند این آزمایشات ممکن است بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری باشد ، اگرچه در صورت مثبت بودن آزمایش کوئید ، ممکن است آزمایش های بیشتری لازم باشد.

نحوه کار با این خودآزمایی های خانگی آسان است. کافی است قسمت کوچکی از مخاط بینی را با مایع موجود در کیت با لوله نازکی که در دستگاه قرار داده شده مخلوط کنید و سپس مایع را در کیت تشخیصی نهایی قرار دهید تا نتیجه آن در کمتر از 30 دقیقه مشاهده شود.

دیگر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا ماه هاست که این کیت ها را در داروخانه ها می فروشند ، اما هیچ کدام تایید نهایی وزارت بهداشت را ندارند.

با این حال ، وزارت بهداشت فرانسه تأکید کرده است که این خودآزمایی خانگی فقط برای افرادی که علائم بیماری کووید را ندارند و بیش از 15 سال سن دارند قابل تأیید است.

طبق گزارش یورونیوز ، قیمت کیت ها در فرانسه که کمترین قیمت را در بین کشورهای اروپایی دارد ، 6 یورو است که به گفته جروم سالومون ، رئیس کمیته عالی بهداشت مسئول Covid 19 ، به زودی به 5 یورو می رسد. شورای عالی فرانسه علیه کوید 19 برای چند هفته خودآزمایی خانگی را مطالعه کرد تا اینکه سرانجام در پایان ماه مارس تصویب شد.

دکمه بازگشت به بالا