عمومی

ثبت سند مالکیت جلوی موقوفه خواری را می گیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز دوشنبه در همایش یاوران وقف در خواهر امام رشت، اظهار کرد: زمان و ساعت کار در اوقاف معنا ندارد و این مجموعه جهادی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به موفقیت جبهه مقاومت و فلسطین در مقابله با صهیونیسم افزود: ضربه حماس اسرائیل را و رژیم کودک کش صهیونیسم را به انحطاط نزدیک کرد.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه نظم و معادلات استکبار جهانی به هم خورده است، بیان کرد: این روزها شاهد استقرار نظم نوین جهانی هستیم که در آن جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت نقش اثرگذار و سازنده ایفا می‌کنند.

علیزاده با بیان اینکه نداشتن سند مالکیت برای موقوفات از دغدغه‌های حوزه وقف است، گفت: نداشتن سند مالکیت بعضاً منجر به از بین رفتن موقوفات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سنددار کردن، موقوفات را در مسیر احیا قرار می‌دهد، افزود: با اخذ سند مالکیت بر اساس ماده ۲۲ قانون ثبت، متولی با ارائه سند مالکیت در دادگاه و طرح دعوی نسبت به تثبیت موقوفه اقدام کرده و جلوی موقوفه خواری را می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف گیلان به تشریح برخی از چالش‌های موقوفات پرداخت و بیان کرد: تعیین مدیریت موقوفه و همچنین شناسایی موقوف علیهم یا بهره‌مندان موقوفه از دیگر مشکلات این قشر است.

دکمه بازگشت به بالا