فرهنگ و هنر

پرچم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باید در بقاع متبرکه به اهتزاز در بیاید

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پرچم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید در بقاع مبارکه و امامزادگان برافراشته شود، گفت: بزرگترین حرکتی که در دنیای مدرن بشری با آرمان خاصی مشخص می شود، حرکت اربعین است.

به گزارش تیتر اول، روز گذشته (سه شنبه) نشست ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) به دبیری سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه هر ساله هشت طرح ویژه در بقاع مبارکه و امامزادگان در سراسر کشور برگزار می شود، اظهار داشت: یکی از مهم ترین طرح ها در بقاع متبرکه و امامزادگان است. مسایلی که رئیس سازمان اوقاف بر آن تاکید می کند، تلاش برای ایجاد هیئت های مذهبی در بقاع مبارک و امامزادگان است. اکنون بیش از 500 هیئت در بقاع مبارکه و امامزادگان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «شمیم حسینی» در آستانه ماه محرم برای حمایت از هیئت های مذهبی برگزار می شود، تصریح کرد: نمایشگاه های شمیم ​​حسینی برای تامین اقلام مورد نیاز هیئت ها از فردا برگزار می شود.

نماینده مردم در امور فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از صدور 40 هزار حواله برای حمایت از مساجد و هیئت های مذهبی خبر داد و خاطرنشان کرد: اقلام هیئت ها بدون سود در نمایشگاه های صنفی شمیم ​​حسینی عرضه می شود. به همین ترتیب، اوقاف و خیریه به طور خاص از 200 شورای حکومتی حمایت می کنند.

در ادامه این نشست خاطرات و مداحان اهل بیت علیهم السلام به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص بهترین راه برگزاری مجالس اهل بیت علیهم السلام پرداختند. رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خمشی پس از ارائه توصیه ها اظهار داشت: ارتباط غدیر با واقعه محرم نزدیک است. اگر در غدیر به دستور پیامبر اکرم (ص) عمل می کردند محرم نمی شد.

وی تاکید کرد: به راه حل بافنک فکر می کردم; من فکر می کنم همه شهدا این گونه هستند. حاج قاسم سلیمانی که می گوید دوست دارم در سرزمین عتبات شهید شوم همان هالت بافنائک است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: شهدای زیادی در منظر جغرافیای دور به شهادت رسیدند. راه شهدا راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین خمیسی اعلام کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران در مرحله ای است که باید دست به دست هم دهیم تا انقلاب را در این مسیر یاری کنیم. در این مشکلات مهم است که به صبر دعوت کنیم. همچنین کمک به مردم برای توضیح وضعیتی که در آن هستیم بسیار مهم است.

وی یادآور شد: گفتگوهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با دو رئیس جمهور کشورهای همسایه تیتر تاریخی بوده است. چقدر قاطعانه در مورد مرزها سیاست می گذارند و چقدر قاطعانه به رئیس جمهور یک قدرت جهانی می گویند که راه همین است. این رهبر فرزانه ما را به این روز رسانده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخنان امام موسی کاظم علیه السلام (یا هشام العقل المعالم) تاکید کرد: خوشبختانه در این کشتی نجات که حضرت ابا قرار داد، سردار داریم. عبدالله الحسین علیه السلام که حسینی است.

حجت الاسلام والمسلمین بی سر و صدا اعلام کرد: امروز در این بقعه متبرکه جمع شده ایم تا بگوییم بکه مبارکه و امامزادگان خانه شماست و پرچم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مبارکه برافراشته شود. بقاع و امامزادگان. از هیئت هایی که به این اماکن متبرکه آمدند تشکر می کنیم و از سایر هیئت ها نیز دعوت می کنیم که تشریف بیاورند و جلسات خود را در این اماکن متبرکه برگزار کنند.

وی با تاکید بر اینکه قریب به 2000 مکان متبرکی که امروز می توان از آنها استفاده کرد، بی بدیل است، افزود: از شما خواهش می کنم که عاشورا را هنرمندانه برای مردم بگویید. امروز هزاران نفر در محافل شما شرکت می کنند و با دوران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز بزرگترین حرکت بشری در جهان با آرمان خاصی یعنی حرکت اربعین مشخص می شود. امسال همایش حافظان کرامت مقدس جهان اسلام بارها و بارها پیش بینی زیارت زائران را کرده است; تمام افتخارات مقدس جهان اسلام در خدمت داشتن یک خادم خوب است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیسی بیان کرد: ما آمده ایم تا به این پیشوای ثابت قدم یعنی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بصیریم و بچسبیم. اگر خدا بخواهد این جامه بندگان را به تن ما می کند; من تمام پیشنهادات مطرح شده در این جلسه را نوشته ام. امیدواریم بتوانیم این توصیه ها را عملی کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: دوران کنونی دوران پیروزی است و انشاالله پیشرفت خواهیم کرد و باید برای ادامه این راه کمک کنیم.

در این جلسه ارتباط ویدئو کنفرانس با سایر استان ها برقرار شد و مداحان و مداحان اهل بیت (علیهم السلام) در سایر استان ها نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین در این دیدار مداحان پیشکسوتی چون یدالله بهتاش، ماشاالله عابدی، احمد چینی، مهدی

آصفی، سیدعلی سادات رضوی، مرتضی طاهری، محسن طاهری، علی اکبر مدقی، مصطفی خرسندی و محمود طاری حضور داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا