فرهنگ و هنر

پرچم‌داری وحدت، دفاع از ولایت و اسلام ناب جهاد امروز است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه شنبه 20 فروردین ماه در مراسم یادواره شهید «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» گفت: جهاد.

به گزارش تیتر اول، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این مراسم با اشاره به وظایف انسان گفت: انسان مسئولیت پذیرفته و با خداوند متعال عهد و پیمان بسته و برای تحقق وعده خود و همه مردم به دنیا آمده است. می کنند و دیگران درصدی فاسق دارند، پس جز کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و دیگران را به صبر سفارش کردند، زیان بزرگی دارند.
معاون رئیس جمهور افزود: شخصیت والای شهدا و برادر مجروحشان مصداق واقعی این عناصر است و خداوند در هر دوره شهیدان اصلانی و دارایی را مثال می زند، فرض کنیم این شهدا همزمان با شما زندگی کردند. و در ميان شما مشكلات آنها از شما بزرگتر بود و اموال مادي نداشتند و قلب بخشنده و شناخت صحيح دنيا آنها را بي نياز كرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان ویژگی های شهید هیأت السلام اصلانی گفت: این شهدا دغدغه دین و دستگیری مردم را داشتند و حفظ دین و عدم انحراف برای آنها بسیار مهم بود. از مردم.”
قاضی زاده هاشمی با اشاره به سخنان شهید حاج کاسم سلیمان مبنی بر اینکه «کسی که شهید شود، شهادت به سراغش می آید» گفت: شهادت در حرم مطهر امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن برای این افراد شهدای عزیز آمد و این شهدا را به دنیا معرفی کرد. این شهدا سعی نکردند مورد توجه قرار گیرند و خداوند آنها را به مردم نشان داد تا راه درست را بدانند و بدانند امروز کدام قلعه یعنی جهاد و دشمن در قلعه جهل و تفرقه و قومیت با ما می جنگد.
وی با تشریح ویژگی های قلعه جهادی در شرایط امروزی گفت: پرچم وحدت، پاسداشت مادرشوهر و دفاع از اسلام ناب به جای اسلام انحراف از جهاد امروزی است. این شهدا آنقدر صادق بودند که خداوند اخلاص آنها را به جهانیان نشان داد. این عزیزان در حاشیه شهر مشهد جنگیدند و مسئولیت برادران دیگر و جامعه مشهدی امروز شدیدتر شد و امیدواریم همه به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.
معاون رئیس جمهور با ابلاغ سلام رئیس جمهور به خانواده های شهدای این اقدام تروریستی تاکید کرد: دشمن از اقدام این شهدا عصبانی است زیرا آنها با نقشه های دشمن مخالفت کردند و دولت و صندوق شهدا و ایثارگران در این حادثه حضور دارند. بدهی. یاد و نامشان را برای این عزیزان پاسداریم و به خانواده این عزیزان خدمت خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین شامگاه شنبه 20 فروردین ماه با خانواده شهید محمدصادق دارایی بازدی از تروریست های شهید حجه الاسلام رضوی دیدار کرد.

به گزارش ایسارا، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این دیدار خطاب به همسر شهید «محمدصادق دارایی بازدی» گفت: این شهید عزیز در اوج جوانی حقوق گرفت. خانواده شهدای دفاع مقدس آمادگی بیشتری برای جان باختن عزیزانشان داشتند، زیرا این شهدا در جبهه حضور داشتند و می جنگیدند، اما حادثه با شما قطعا کمی سخت تر خواهد بود، اما شهدا نمونه صبر و خودداری
دکتر. قاضی زاده هاشم در ادامه به سلام آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان افزود: در آن زمان که نماینده مردم مشهد در مجلس بودم به فعالیت های روحانی جهادگر معروف بودم و ایشان بسیار فعال و پرتلاش بودند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه خدمت به خانواده شهدا توفیق الهی است، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس قانون و رسالت خود آمادگی دارد در این اقدام رعب‌آسا به خانواده‌های شهدا خدمت کرده و به وظایف خود عمل کند. مسئولیت ها در این زمینه».
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مزار شهدای این حمله تروریستی گفت: در حادثه تروریستی سال 73 دو مزار شهدا خالی ماندند و دو مزار در همان مکان و بعد دفن شدند. به شهدای دیگر
در این دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی دختر دو ساله و پسر شش ساله شهید دارایی بازدی را معاینه و دلجویی کرد.
همسر شهید «دارایی بازدی» نیز با قدردانی از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: علاقه همسرم به فعالیت های فرهنگی و دوری از تجمل گرایی یکی از بارزترین ویژگی های وی بود و ما می خواهیم بتوانیم به این مهم برسیم. مقام معظم رهبری».

پرچم وحدت امروز پاسداری از ولایت و اسلام ناب جهاد است

صدیقه خدیوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این دیدار حضور داشت. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای لوح از خانواده این شهید قدردانی کرد.
گفتنی است شرکت در مراسم یادواره شهید «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» از دیگر برنامه های سفر یک روزه دکتر قاضی زاده هاشمی به مشهد مقدس است.
شهدای اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی فرزند رضوی فرزند محمد در تاریخ 19 خرداد 1349 در شهرک صدا از توابع خواف و شهید “محمدصادق دارایی بازدی” در روستای بزد. شهرستان تربت جام و محسن پاکدامن نادی مجروح این حادثه در 27 دی ماه 1365 در روستای گرمابه از توابع غور واقع در حورای جنوبی متولد شدند و هر سه روحانی جهادگر توسط ماموران تکفیری به شهادت رسیدند. در روز سه شنبه 7 آوریل
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا