جامعه

پاکسازی خیابان ولی عصر از فیلتر سیگار

در آستانه روز جهانی پاکسازی زمین (19 سپتامبر) ، گروهی از اعضای شورای شهر و رهبران شهر تهران با شرکت داوطلبان سازمان های غیردولتی در تهران از بشکه های سیگار در خیابان ولی عصر تهران آزاد شدند.

به گزارش تیتر اول ، خانه نجات ایران با مشارکت ستاد فرماندهی شهر تهران ، با تمرکز بر پاکسازی خیابان ولی عصر (عج) صبح جمعه در 7 محور و با حضور بیش از صد فعال محیط زیست و داوطلب ، اسکن برای روز جهانی پاکسازی را آغاز کرد. در جریان پاکسازی ، برخی از شهروندان تهرانی با آگاهی از خطرات فیلتر سیگار ، به کمک داوطلبان محیط زیست شتافتند.

در همین راستا ، 5 عضو شورای شهر تهران از جمله شهربانو امانی ، الهام فخاری ، سید آرش حسینی میلانی ، حجت نظری و محمد جواد حق شناس از صبح در جمع داوطلبان محیط زیست برای جمع آوری فیلتر سیگار در باغ های پیاده رو بوده اند. روها هزینه مسیر میدان تجریس تا خیابان راه آهن در محور 7 را پرداخت و تخلیه کرد.

روز جهانی پاکسازی بیش از 157 سال در بیش از 157 کشور در سراسر جهان برگزار می شود. در ایران با کمک انجمن محیط زیست خانه نجات ایران سال گذشته بیش از سه هزار داوطلب و شهروند در تهران از فیلتر سیگار پاکسازی شدند و امسال شهر تهران با حضور صد داوطلب از سازمان غیردولتی در پارک ملت آغاز به کار کرد.

در حاشیه این اسکن ، محمد جواد هاگشن ، رئیس کمیسیون فرهنگ شورای شهر تهران ، از رهبران شهر و ایالت خواست تا “بطری سیگار” را به چالش بکشند و گفت: “در کمتر از 20 دقیقه ، من داشتم از پارک ملت در خیابان عبور می کردم.” اما عصر من یک لیتر سیگار از زمین و باغ جمع کردم و این نشان می دهد که چقدر این آلاینده خطرناک را نادیده گرفته ایم تا توجه بیشتری به محافظت از خاک در برابر فیلتر سیگار داشته باشیم ، من با محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ، پیروز حناچی شهردار تهران ، داخلی تماس می گیرم وزیر زراعت و همچنین آقای رحمان فضلی وزیر جهاد کشاورزی برای پیوستن به چالش جمع آوری “بشکه سیگار”.

وی افزود: این بطری بطری سیگار را تا پایان دوره شورا در دفتر خود نگه می داشتم تا همکاران و میهمانان را حساس کنم و اگر هر یک از ما به این اسکن روی بیاوریم امیدوارم روزی فیلترهای سیگار دیگر روی زمین باشد. اجازه ندهیم در مقابل نابودی آب ، خاک و منابع طبیعی خود تسلیم شویم.

صدرالدین علیپور ، مدیر اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران که به برخی از معاونان و مشاوران خود پیوست تا مسیر میدان ولی عصر تا خیابان آذربایجان را از فیلترهای سیگار پاک و پاکسازی کند ، همچنین به درخواست های سازمان های غیر دولتی برای نصب سطل های زباله پاسخ داد. این متخصص جمع آوری فیلتر سیگار گفت: قول می دهم تا پایان آبان ماه مخازن مخصوص جمع آوری فیلتر سیگار را در آن طرف خیابان ولی عصر تهران نصب کنیم تا این مهم را به تدریج در سراسر تهران گسترش دهیم.

شرکت کنندگان در اسکن نظافت خیابان ولی عصر از صبح جمعه تا ظهر بیش از 20 کیلوگرم فیلتر سیگار از خیابان های ولی عصر جمع کردند.

حجت نظری ، عضو شورای شهر و رئیس ستاد سیمان تهران ، در حال پاکسازی جاده میدان منیریه تا میدان راه آهن با فیلتر سیگار به همراه داوطلبان محیط زیست گفت: ستاد سیمان تهران قصد دارد با سازمان غیردولتی پویش همکاری کند. یک بطری سیگار نگه دارید تا مردم و مسئولان شهری و دولتی را از خطرات فیلتر سیگار مطلع کنید.

به گفته اداره روابط عمومی تهران ، وی همچنین وزیر نیرو رضو اردکانیان ، محمدرضا جوادی یگانه ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ، آرش میلانی مشاور شهر و رئیس شبکه سازمان های زیست محیطی تهران سعید طهماسبی را به چالش کشید. او یک بطری سیگار را دعوت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا