استان ها

لزوم توسعه فضای ورزشی کارگران در سیستان و بلوچستان

تیتر اول/سیستان و بلوچستان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی کارگران در این استان تاکید کرد.

خلیل‌احمد سلامی امروز سه شنبه 11 آنلاین در مجمع عادی سالیانه هیأت ورزش کارگری استان که با حضور نایب رئیس فدراسیون ورزش های کارگری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه ورزش در بین کارگران یکی از راه های ارتقای سطح زندگی این قشر در جامعه است و موجب ایجاد امید، شور و نشاط اجتماعی در بین آنها و همچنین ارتقای تولید و بهره وری می شود.

وی افزود: ۳ مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در سیستان و بلوچستان وجود دارد که اقشار مختلف مردم از ظرفیت این مجموعه ها استفاده می‌کنند، همچنین استخر مجموعه کارگران شهرستان زاهدان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال احداث است و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد ‌.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان بیمه شده اصلی تأمین‌اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنان، جمعیت زیادی را به عنوان جامعه کارگری شامل می‌شوند.

سلامی گفت: عدم تخصیص بودجه برای تعمیر و نگهداری مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران یکی از مشکلات جدی در سیستان و بلوچستان است که می‌بایست در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نباید به کارگران فقط از جنبه تولید و کار نگاه کرد و بحث های جانبی دیگر در حوزه تولید نظیر ارتقای راندمان کاری مطرح بوده، توسعه ورزش و ساعت های ورزشی در واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بر همین اساس و طبق ماده ۱۵۴ قانون کار، همه کارفرمایان موظف هستند با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان ، محل مناسب برای استفاده کارگران‌در رشته‌های مختلف ورزش ایجاد کنند.

سلامی در این جلسه نیز آمادگی سیستان و بلوچستان را برای میزبانی از رویدادهای ورزش جامعه کارگری اعلام کرد.

نایب رییس بانوان فدراسیون ورزش کارگری هم در این جلسه جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان را یک ظرفیت مهم برشمرد و اظهار کرد: برای تقویت سلامتی، پویایی و نشاط این قشر جوان و نوجوان باید برنامه ریزی مناسب داشت که توسعه فضای ورزشی و ارتقای امکانات موجود یکی از این برنامه ها می تواند باشد.

سوسن دانشفر افزود: اگرچه فدراسیون ورزش کارگری با محدودیت های بودجه ای مواجهه است اما تلاش خواهد شد که مسائل سیستان و بلوچستان با اولویت پیگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا