سلامت و تندرستی

وقتی معیار انتخاب افراد در حوزه سایبری، سواد و دانش نیست،حمله سایبری به راحتی شکل می‌گیرد

اولین عاملسکوت ها و تکذیب های مختلفی در این زمینه وجود دارد، ما با سکوت و منکر منکر راه به جایی نخواهیم برد. با شناسایی دقیق عوامل، چنین تجربیاتی می تواند دانش را به بخش های دیگر منتقل کند و از تکرار حوادث جلوگیری کند، اما متأسفانه نهادها و سازمان ها یاد گرفته اند در هنگام وقوع این رویدادها منکر و سکوت کنند.
دانش با چنین رفتاری گسترش نمی یابد. یعنی اگر این روش ادامه پیدا کند، نه تنها مکان الف آسیب می بیند و مورد حمله قرار می گیرد، بلکه مکان ب نیز آسیب می بیند، زیرا همه منکر می شوند و سکوت می کنند.

نکته دوم یعنی ما بر توسعه رایگان تسلط داریم، نه توسعه مبتنی بر هزینه. به عنوان مثال، ما ابزارهای ویندوز، آنتی ویروس، ITSM و ابزارهای پردازش را به صورت رایگان تبلیغ کرده ایم. اگرچه سخت افزار هزینه زیادی دارد، اما ابزارهای منبع باز معمولاً برای نرم افزار یا ابزارهای مدیریت داده ها و دارایی های نامشهود استفاده می شوند که می توانند به راحتی هک شوند. لازم به ذکر است که ما همیشه متوجه نمی شویم که چیزی نفوذ کرده است، مگر اینکه هدف هکر قدرت نمایی باشد.

سال‌هاست که ما توسط همان نرم‌افزاری که رایگان دریافت کرده‌ایم تحت تأثیر قرار می‌گیریم و خراب می‌شویم، اما متأسفانه از آن آگاه نیستیم، زیرا همه کسانی که از اطلاعات ما استفاده می‌کنند نباید در مورد استفاده از آن هشدار داده شوند، مگر اینکه بخواهند از آن استفاده کنند. قدرت.

عامل سوم عدم توجه نهادهایی که برای جلوگیری از این گونه اتفاقات راه اندازی شده اند، موضوعی است که در حال حاضر وجود دارد. دانش فعلی همیشه به تحریم مربوط نمی شود. متأسفانه مشاهده می شود که برخی از موسسات مهمترین نکته را در مورد امنیت می دانند که جداسازی اینترنت و اینترانت است. امروزه این بیانیه در عمیق ترین شکل خود مربوط به ناآگاهی از قابلیت های شبکه های کامپیوتری است. البته این بستگی به اتصال اینترنت عمومی به اینترانت ندارد یا خیر. به عبارت دیگر، مراکزی که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می کنند، وظایف خود را به کمترین میزان ممکن انجام می دهند. شعارها و شعارهای بیشتر.

عامل چهارمعدم توجه واقعی به دانش امنیتی و توسعه امنیت نرم افزار. نرم افزارهای ملی از روش های امنیتی آگاهی ندارند. زیرا متاسفانه مراکزی مانند ماهر و سایر مراکز دانش مشابه کمتر از فرصت ها و فرصت های پیش روی خود استفاده می کنند و از هشدار رضایت بیشتری دارند.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که در امور IT، پیمانکاران بر اساس دانش، قدرت یا توانایی انتخاب نمی شوند، بلکه بر اساس هماهنگی و ارتباط آنها انتخاب می شوند.
از نظر فناوری و حفاظت از فناوری، نباید تنها به موضوعات فرعی توجه شود، بلکه باید به افراد با دانش خوب از فناوری از جمله شعار جداسازی اینترنت و اینترانت توجه شود که تحقیقات و اطلاعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

23302

دکمه بازگشت به بالا