سلامت و تندرستی

معیار رنگبندی کرونایی شهرها اشتباه است/ نسخه جدید طرح شهید سلیمانی اجرا شود

این اپیدمیولوژیست با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و تاکید بر لزوم معرفی نسخه جدید طرح شهید سلیمانی گفت: اگر بتوانیم از این طرح که حاصل تحقیقات داخلی و بین المللی و تجربه سایرین است استفاده کنیم. ما مطمئناً می توانیم موفق تر باشیم.” برای کنترل و کنترل اپیدمی.

گفت و گو با تیتر اول دکتر حمید سوری وی درباره وضعیت کنونی کرونا و وضعیت روزهای آینده گفت: پیش‌بینی این موضوع دشوار است، اما اگر همچنان اصرار داشته باشیم که تمام تلاش خود را برای افزایش واکسیناسیون انجام دهیم، خطر پیک‌های بعدی در کشور بسیار زیاد است. بالا؛ در کشورهایی که نرخ واکسیناسیون بالاتری نسبت به کشور ما دارند، دوباره اوج های جدیدی وجود داشت، بنابراین باید مراقب باشیم که واکسیناسیون یکی از راه های مقابله با همه گیری است، نه همه.

او اضافه کرد: نسخه جدید طرح شهید سلیمانی در شرایط کنونی کشور آماده اجراست و امیدواریم ستاد مبارزه با کرونا و سازمان‌های ذیربط به‌ویژه وزارت بهداشت که این نسخه به آن ارسال شده است، مفاد این طرح را در اسرع وقت به‌طور کامل و نه سطحی اجرا کنند. اگر بتوانیم از این طرح که حاصل تحقیقات داخلی و بین المللی و تجربیات کشورهای دیگر است، به خوبی استفاده کنیم، مطمئناً می توانیم در کنترل این اپیدمی موفق تر باشیم.

سوریه به این موضوع اشاره کرده است معیارهای طرح ملی سایبان شهری کاملا اشتباه استوی گفت: به همین دلیل سطح خطر را برای ما تعیین نمی کند و می تواند ما را به بیراهه بکشاند. ملاک گزارش رنگ باید یک تغییر اساسی باشد و به نظر من عاقلانه تر است که هر چه زودتر به این معیار پایان دهیم. و جامعه از تصورات نادرست در مورد وضعیت خطرناک ناشی از اپیدمی رنج نمی برد. این بدان معنی است که توقف این نوع اعلان رنگ سودمندتر است. وقتی در مورد سطح ریسک در حوزه های مختلف صحبت می کنیم، تعداد بستری ها فقط یک شاخص است و شاخص های دیگری هم داریم مانند مرگ و میر، تعداد آزمایشات مثبت و … که باید به معیارها اضافه شود.

او اضافه کرد: مهم این است که در شرایطی که عدم وجود شهر قرمز بر اساس این معیار اعلام می شود، نظام سلامت باید هوشیار باشد. و به محض مشاهده علائم تغییر در اندازه بیماری، تیم های واکنش سریع را برای تجزیه و تحلیل شرایط منطقه و خاموش کردن آتش در مایع منی اعزام کنید. در غیر این صورت هر یک از این مراکز می توانند منبع آلودگی در سراسر کشور باشند.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم با احیای تیم های واکنش سریع که دلیل آن را متوجه نشده اند، این کمبود را جبران کنیم. واضح است که هنوز در جامعه ما پتانسیل شورش وجود دارد. ناآرامی ها هنوز در برخی نقاط کشور ادامه دارد، اما چون پراکنده است، تا حد زیادی در کشور رقیق شده است و من نمی توانم تحلیل درستی از چگونگی این ناآرامی ارائه کنم.

این اپیدمیولوژیست تصریح کرد: مردم باید مرتباً به سمت اپیدمی هدایت شوند. اگر رها شود، قطعاً میل و تمایل جامعه به سمت عادی شدن اوضاع پیش می رود. بنابراین، خطر بالقوه بدون اقدامات خاص وجود دارد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که وزارت بهداشت برای هر استان یک نماینده ویژه تام الاختیار تعیین کند تا این فرد به طور منظم با جامعه محلی و تصمیم گیران کشوری در زمینه ارجاعات ارتباط داشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا