جامعه

فرایند انتخاب رشته کنکوری ها از طریق “سامانه انتخاب رشته مجازی”

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح روند انتخاب معادن با استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی این سازمان ، گفت: این نرم افزار از اطلاعات کاندیداهای امسال و اطلاعات مربوط به مکان های سال گذشته ، زمینه هایی که به احتمال زیاد پذیرفته می شوند ، استفاده می کند.

فاطمه زرینامیزی در گفت وگو با تیتر اول ، وی در بیان این مطلب اظهار داشت: فرآیند انتخاب برای آزمون سراسری یک فرایند علمی بر اساس داده ها و اطلاعات مستند و معتبر است.

وی در ادامه تصریح کرد: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات کاندیدای امسال و اطلاعات مکان سال گذشته و با رعایت کلیه شرایط و ضوابط ، زمینه هایی را معرفی می کند که احتمال پذیرش آنها بیشتر است.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد که نرم افزار انتخاب رشته اطلاعات عمومی و اصول و مبانی استفاده از سیستم را در اولین قدم پس از معرفی داوطلب نشان می دهد و سپس حداکثر 300 دوره رشته ای را به داوطلب نشان می دهد. لازم به ذکر است که فرصت های پذیرش در دوره های ارائه شده تا حدی از بالا به پایین افزایش می یابد.

زرین اضافه کرد: نوع دوره (روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور و …) ، دوره (پزشک حرفه ای ، کارشناسی ارشد آنلاین ، کارشناسی و …) ، انتخاب حداکثر سه استان به عنوان محل تحصیل و حداکثر انتخاب تا سه مورد مورد علاقه رشته های تحصیلی از جمله مواردی است که نرم افزار توانایی جستجو و محدود کردن اطلاعات میدانی را بر اساس شرایط مطلوب داوطلب دارد. البته ممکن است گزارش های مختلف به جستجوی متفاوتی از نرم افزار نیاز داشته باشند.

وی تأکید کرد که داوطلب باید توجه داشته باشد که اگر رشته ای مکان های انتخابی خود را در نرم افزار اصلی انتخاب رشته ثبت نکند ، از چرخه انتخاب آزمون سراسری حذف می شود. به عبارت دیگر ، نرم افزار انتخاب رشته مجازی فقط باید داوطلبان را بر اساس گزینه های انتخاب شده راهنمایی و هدایت کرده و همچنین خود را برای انتخاب رشته اصلی آماده کند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش دقیق ترین انتخاب را بر اساس علاقه و نمره آزمون داوطلب اعلام می کند و داوطلب مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نخواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا