اقتصادی

واکنش ها به تعبیر یک نماینده برای فعالان فضای مجازی

یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در صفحه توئیتر خود درباره لزوم قانونی شدن فضای مجازی نوشت که ادبیات متنی و عبارات به کار رفته در آن با واکنش گسترده ای مواجه شد.

به گزارش تیتر اول، مهرداد ویس کرمی، سخنگوی هرم آباد و عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران از فضای مجازی شب گذشته در تشریح ایرادات خود به طرح حمایتی نوشت:

«فضای مجازی؛
به دلیل اهمیت آن، امری حاکمیتی است و نیاز به قانون دارد.
2. در کشورهای توسعه یافته قانونی است.
3. همه کاره، پیچیده است و نیاز به مدیریت چند وجهی دارد.
4. گرگ های مجازی و سگ های پا دراز غربی از مشروعیت آن می ترسند.
5. «مشروعیت به نفع شرکت های مجازی سالم است».

استفاده از دو کلمه «گرگ های مجازی و سگ های گردن دراز» در این توییت واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت تا اینکه ساعاتی بعد ویس کرمی با انتشار توییت دیگری توضیح داد و نوشت:

“سگ های قلاده توهین نیست، بلکه بیانی است از سوی ریچارد المان (رئیس سابق سیا) از کسانی که کورکورانه و بی جهت مقلد و مروج لیبرال دموکراسی آمریکایی هستند. “یقه بلند به این معنی است که آنها نمی دانند که توسط برخی چیزهای نامشهود کنترل می شوند!”

اما این پایان ماجرا نیست چرا که انتقادات کاربران فضای مجازی شدت گرفت و ویس کرمی دو ساعت پس از آخرین توییت خود در توییت دیگری نوشت:

من همچنین با فیلتر کردن فضای مجازی مخالفم، زیرا با این توییت می توانم به لیبرال دموکرات های آمریکایی در هر کشوری بگویم که ریچارد المان آنها را سگی با قلاده بلند می داند که به ذهنشان خطور می کند.

کار خوب برای ایرانیان محترمی که افرادی مانند او و نظام لیبرال دموکرات آمریکا را تحقیر کرده اند.»

امروز در پاسخ به این سوال، چندین نماینده مطالبی را در صفحات شخصی خود در توییتر منتشر کردند. جلیل رحیمی جهان آباد، نماینده تایباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره نوشت:

«طرح حمایتی موافقان و مخالفان خود را دارد و نیاز به شنیدن همه است، اما هیچ مبنای قانونی و اخلاقی برای برخی از موافقان وجود ندارد که به افراد و نمایندگان مخالف این طرح توهین کنند. هرچه می خواهید توهین کنید، اما بدانید که ما صدای مردم خود در بهارست هستیم و با طرح حمایت و محدود کردن حق ارتباط مردم مخالفیم.»

جلال رشیدی کوچی، سخنگوی مرودس و از اعضای کمیسیون مشترک حمایت از کاربران فضای مجازی نیز در این خصوص واکنش نشان داد:

«برای یکی از حامیان جدی طرح حفاظت انتقادی که از قضا شامل تمام ملت محترم ایران می شود، بسیار تأسف بار و ناخوشایند بود! و بدتر از آن بهانه پس از آن بود.

می خواهم عذرخواهی کنند نه اینکه کوچک و کبری را انتخاب کنند. بی شک مردم بزرگ ایران سخاوتمند هستند.

روح الله حضرت پور، سخنگوی ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت:

مردم حق دارند نسبت به همه امور کشور صحبت یا اعتراض کنند، این حق قانون به آنها داده شده است و نماینده مجلس که بر اساس این قانون در بهارست نشسته است نباید این حق را زیر پا بگذارد. حل خواهد شد.»

به گزارش تیتر اول، کمیسیون مشترک حمایت از حقوق فضای مجازی اخیرا طرح حفاظت جامع را تصویب کرد. این نماینده مجلس در نامه ای به هیأت رئیسه نسبت به نحوه تصویب کلیات اعتراض کرد و پس از آن، دفتر تشکیل جلسه داد و ایرادات را تصویب کرد.

در همین رابطه، سیدنظام موسوی، سخنگوی سرگرد هیأت رئیسه اعلام کرد که در جلسه بررسی ایرادات معاونت قانونگذاری به تصویب طرح جامع خدمات فضای مجازی در کمیسیون تلفیق، نمایندگان مجلس از هیئت رئیسه مجلس اطلاع داشتند. تصمیم گیری نهایی درباره این طرح به تصویب لایحه لایحه بودجه موکول شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا