جامعه

افزایش پرونده‌های جرایم کودکان ناشی از ولنگاری فضای مجازی است

تیتر اول/ خراسان رضوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صائمه با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در ساعات غیرفعال گفت: کودک به دلیل کنجکاوی از تمامی سایت ها و صفحات مستهجن بازدید می کرد و روح و روانش را درگیر می کرد. این پرونده آسیب دید و در نتیجه آمار پرونده های جرایم کودکان را افزایش داد.

زهرا الهیانا با جمع بندی دوره بصیرت افزایی بانوان و مدیران خانواده در سراسر کشور که امروز در تالار شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ما با فرزندان خارج از ازدواج مشکل جدی داریم. زنان ایرانی با ملی پوشان. قانونی که در این زمینه در مجلس دهم تصویب شد دارای ایرادات و نواقصی است که این قانون می تواند مشکلات امنیتی جدی ایجاد کند.

وی در خصوص موضوع ثبت ولادت کودکان فاقد مدرک افزود: بر اساس قانون حمایت از کودکان، وزارت کشور موظف به شناسایی کودکان فاقد مدرک است. این پدیده عمدتاً در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان وجود دارد که وزارت کشور با همکاری سازمان ثبت احوال به موضوع رسیدگی می کند.

نماینده شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در سراسر کشور 3 میلیون کودک در ایام کرونا به دلایلی از جمله عدم دسترسی به سامانه شاد ترک تحصیل کرده اند. من می گویم شاید این کودکان از آسیب های فضای مجازی که در عصر کرونا به کودکان و نوجوانان ما وارد شده و استفاده بیش از حد از گوشی و تبلت مصون مانده اند.

افزایش تعداد پرونده های جنایت کودکان

الهیان ادامه داد: به فرزندمان تلفن همراه اینترنت دادیم تا از کلاس های حضوری پرهیز کند و این کودک از روی کنجکاوی به تمام سایت ها و صفحات مستهجن سر زد و روح و روان فرزندمان با این موضوع فاسد شد. بر اساس گزارشی که در دولت قبل از سازمان ملی حمایت از حقوق کودکان دریافت کردیم، به دلیل قبح فضای مجازی، آمار جرایم کودکان به سرعت افزایش یافته است.

طرح دفاع سایبری تا دو هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد

وی درباره طرح پدافند سایبری گفت: ما اغلب طرح دفاعی را در مجلس دنبال می کنیم و رئیس مجلس نیز قول داده است تا دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که خانواده باید مورد حمایت و سلامت قرار گیرد تا کودک رشد کند. به لطف رویه قضایی مترقی ما، قوانین ملی ما در مورد حقوق کودکان گاهی از قوانین بین المللی پیشرفته تر است. قبل از تولد فرزند، اسلام توصیه ها و برنامه هایی برای دوران رشد و نمو جنین دارد.

الهیان یادآور شد: منشور ملی حقوق کودک دیدگاهی جامع و پیشگیرانه دارد و همه کودکان را در بر می گیرد نه فقط کودکان آسیب دیده. اداره کل امور بانوان استانداری ها باید نسبت به این مسائل حساس باشد. البته حوزه فرزند مربوط به حوزه خانواده است و اگر نیازهای اولیه فرزندان برآورده نشد، باید مسائل مربوط به زنان و خانواده لحاظ شود. کودک آزاری و استثمار و بهره کشی جنسی از کودکان مسائلی هستند که نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت بمانیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا