جامعه

تهدیدات فضای مجازی علیه کودکان را جدی بگیریم

تیتر اول / قم
رئیس پلیس فتا در استان کومو گفت: عدم توجه والدین و نظارت صحیح در فضای مجازی می تواند صدمات جبران ناپذیری به روان کودکان و نوجوانان وارد کند.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از پایگاه داده پلیس ، سرهنگ علی موالی گفت: ورود جوانان به دنیای مجازی و دسترسی بیشتر به محتوای نامناسب در برخی سایت ها با نصب کلیدهای فیلتر ، عواقب جبران ناپذیری برای روان کودک دارد که متأسفانه نه تنها جرایم اینترنتی فرزندان آنها را کنترل می کند آنها را در فضای مجازی رها کرد.

وی افزود: تهدیدات فضای مجازی بسیار متنوع تر از تهدیدات و آسیب های مربوط به فضای واقعی کودکان است و ما باید از حداکثر دقت و هوشمندی در استفاده از این فناوری برای جلوگیری از آسیب استفاده کنیم.

سرهنگ موالی با اشاره به اینکه کودکان به دلیل کنجکاوی و کمبود تجربه بیشتر از سایت استفاده می کنند ، گفت:

وی با تأکید بر نظارت مستمر بر استفاده والدین از شبکه های اجتماعی توسط فرزندان ، اظهار داشت: با توجه به سطح سواد رسانه ای کودکان و نوجوانان در جامعه امروز ، والدین و خانواده ها نیاز دارند نظارت روزافزون بر دسترسی فرزندان خود به دنیای مجازی و حساسیت لازم را انجام دهند هست.

رئیس پلیس فتا قم از هموطنان خواسته است ، در صورت بروز پرونده جنایی در فضای مجازی ، می توانند به صورت حضوری یا از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir ، بخش مرکز اورژانس سایبری ، پیوندی برای ثبت پیام های عمومی ، با پلیس فتا تماس بگیرند ، با ما تماس بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا