بین الملل

محتوای ضدیهودی و همجنس‌گرایی از کتب درسی سعودی‌ها حذف شد

این گزارش برخی از آموزه های وهابیت را زبان اسلام خواند و خاطرنشان كرد كه عربستان سعودی همچنین مطالبی را كه منجر به دفاع از اسلام با خشونت شده بود حذف كرده است.

وب سایت مجله آمریکایی “تایم” به نقل از اتاق فکر صهیونیستی زیر با عنوان “موسسه نظارت بر صلح و سازگاری فرهنگی در آموزش مدارس”: در آخرین مجموعه کتاب های درسی ، عربستان سعودی برای اولین بار بخشهایی را که خواستار مجازات اعدام برای کافران بودند حذف کرده و بخشهایی را که پیش بینی جنگ آخرالزمانی است که در آن مسلمانان همه یهودیان را خواهند کشت.

طبق تفکر صهیونیستی ، دیگر اظهارات ضد یهودی در کتاب های درسی سعودی که “نیروهای صهیونیست” بر جهان حکومت می کنند و قصد دارند قلمرو اسرائیل را از نیل تا فرات گسترش دهند وجود ندارد.

این تغییرات همچنین شامل حذف بیشتر مطالب مرتبط با جهاد است که مجله تایم به عنوان مبارزه با دشمنان اسلام تعریف می کند و تعاریف دیگری نیز برای نوشتن این کلمه در جهان اسلام وجود دارد.

مارکوس سرآشپز ، مدیر عامل اتاق فکر گفت: “ما شاهد تغییرات چشمگیر و اقدام واقعی و اساسی در بالاترین سطح برای ایجاد تغییر و نوسازی برنامه درسی هستیم.” – و توهین ها برطرف می شود.

این سرآشپز می گوید برنامه های درسی عربستان سعودی بر آماده سازی دانش آموزان برای جهاد و شهادت در دهه گذشته تمرکز داشته است.

در این گزارش آمده است كه كتابهای درسی عربستان سعودی كه در سراسر جهان عرب آزادانه در دسترس است و هم اكنون بصورت آنلاین آموزش داده می شود ، به یهودیان و مسیحیان “دشمن اسلام” تعلیم می دهند و می گویند كه كافران “هیچ فایده ای ندارند” و آنها همیشه در جهنم خواهند بود.

در همین حال ، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این گزارش گفت كه به لطف مقاله چشم انداز 2030 برای مدرن سازی سلطنت سعودی ، این تغییرات نشان دهنده انصراف عربستان از افراط گرایی است.

یک مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده است ، گفت: دونالد ترامپ به کاهش اصلاحات محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان کمک کرد زیرا عربستان سعودی از اقدام منطقه ای در ایران هراس داشت.

این مقام سابق آمریکایی گفت: “ما با مقابله با ایران و مشارکت خصوصی با حقوق بشر ، توانایی محمد بن سلمان را در مدرنیزاسیون عربستان سعودی و ایجاد تغییراتی که وی می خواست ایجاد کند ، گسترش داده ایم.” »

این مقام فعلی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به مجله تایم گفت که دولت ترامپ از این گزارش تشویق شده و تغییرات مثبتی در كتابهای درسی تأثیرگذار در سراسر عربستان سعودی ایجاد شده است.

یک مقام سعودی در گفتگو با اندیشکده صهیونیست گفت: “اصلاحات آموزشی فرآیندی در حال انجام است که تا آنجا که ممکن است ادامه خواهد داشت.”

در سال 2016 ، عربستان سعودی سندی به نام چشم انداز 2030 را صادر کرد که هدف آن توسعه بخشهای بهداشت ، آموزش ، زیرساختها ، تفریحات و گردشگری رژیم بود.

هدف دیگر این سند کاهش وابستگی عربستان به نفت و ایجاد تنوع در اقتصاد آن بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا