جامعه

اعلام حذفیات کتاب‌های درسی برای کنکور ۱۴۰۰ به سازمان سنجش

معاون برنامه ریزی و آموزش برنامه درسی و توسعه برنامه درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: 1400 مورد انتشار محتوای کتاب درسی کنکور تحت تأثیر تکثیر کرونا قرار گرفته است و این کمبودها مطابق روال سالانه گزارش شده است.

به گزارش تیتر اول ، علی محبی وی اظهار داشت: به دنبال حذفیاتی که قبلاً در خصوص محتوای کتاب های درسی به دلیل شیوع تاج به استان ها اعلام شده بود ، نواقصی در کنکور آماده شده بود که به نهاد سنجش نیز اعلام شده بود.

وی افزود: منابع 1400 کنکور و حذف دوره ها به دلیل وضعیت آموزشی در بیماری همه گیر کوید 19 به موقع به سازمان سنجش کشور اعلام شده و سازمان با استفاده از روش های معمول خود این موضوع را اطلاع داده یا اطلاع رسانی خواهد کرد. این یک روش سالانه است. ”

معاون برنامه ریزی و آموزش برنامه درسی و توسعه برنامه درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش همچنین از ارسال کتاب راهنمای برنامه درسی برای 11 حوزه آموزش و یادگیری و راهنمای برنامه درسی برای دوره پیش دبستانی به شورای آموزش عالی خبر داد و گفت: نویسندگان از آن به عنوان مبنای نوشتن کتابهای درسی استفاده خواهند کرد.

محبی افزود: این کتاب راهنما گامی مهم در جهت دستیابی به اهداف سند تحول اساسی و اجرای برنامه درسی ملی است که توسط کارشناسان دفاتر سازمان تحقیق تهیه شده است.

همانطور که مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد ، وی با اشاره به مبنای تحقیقاتی دفاتر سازمان پژوهش گفت: به زودی اولویت های مصوب شورای تحقیقات سازمان و اتمام تحقیقات در سال 1399 ، کلیه مباحث علمی برنامه درسی برنامه ریزی و تدوین بسته آموزشی توسط زیرساختهای تحقیق تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا