فرهنگ و هنر

نهمین دوره‌ی جایزه کتاب آنلاین برگزار می‌شود

نهمین دوره جایزه کتاب مهر برگزار می شود

نهمین دوره جایزه کتاب آنلاین با انتخاب و معرفی بهترین کتاب های رمان نوجوان در سال های 1399 و 1400 به همت موسسه خیریه مهرته و با همکاری پنج سازمان مردم نهاد دیگر و کانون پرورش فکری در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار می شود. رشد کودکان و نوجوانان.

به گزارش خبرگزاری بورن، ایده اولیه جشنواره کتاب آنلاین در سال 1390 بر اساس ترویج کتابخوانی شکل گرفت تا دختران نوجوان را با دنیاهای مختلف آشنا کند و در نتیجه اعتماد به نفس و مهارت آنها را افزایش دهد.

در رابطه با جایزه کتاب آنلاین، کودکان علاوه بر کتابخوانی، کتاب های دیگر را نقد و بررسی می کنند و برای انتخاب بهترین کتاب، فعالیت های ارتباطی و گروهی موثری را تجربه می کنند.

ایده جایزه کتاب شهردار برای افزایش آگاهی نوجوانان و تشویق آنها به کتابخوانی مطرح شده است. طرح کتاب آنلاین به عنوان یک رویداد فرهنگی با همکاری نهادهای جامعه مدنی و فعال در فعالیت های اجتماعی برگزار شد و به مرور زمان جشنواره توسط گروه های مختلف تکمیل شد.

نهمین جشنواره کتاب شهردار با حضور خیرین موسسه خیریه مهرت، موسسه شهردار و ماه، انجمن پرندگان درختی کوچک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه شوکف برگزار می شود.

در این جشنواره 81 عنوان کتاب ترجمه و تألیف ناشران مطرح کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جشنواره دختران نوجوان به عنوان ارزیاب این جشنواره در گروه های چهار نفره در مورد روش کار و نحوه مطالعه و بررسی کتاب های نوجوانان با سرگروه ها گفتگو می کنند و پس از مطالعه هر کتاب ارزشیابی ویژه را پر می کنند. اشکال و نظرات و نتایج بررسی شما کتبا اطلاع رسانی خواهند کرد.

لیست برندگان بر اساس نظر داوران انتخاب خواهد شد. کتاب‌های منتخب حاصل ارزیابی همه مؤسسات است و هر ساله چهار کتاب مؤلف ویژه، کتاب ویژه ترجمه، کتاب شناخت تألیف و کتاب سرنوشت انتخاب می‌شوند.

جایزه کتاب آنلاین در سال 1390 با هدف ترویج کتابخوانی و ارزیابی رمان های نوجوانان به مخاطبان اصلی این آثار یعنی نوجوانان به همت موسسه خیریه آنلاین تدوین و اهدا شد.

انتهای پیام//

دکمه بازگشت به بالا