استان ها

تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان از افتخارات ایران در عرصه هنر است

به گزارش خبرنگاران تیتر اول از آبادان ؛ قدرت الله تمیمیان در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان که به منظور قدردانی از تلاش های اداره کل فرهنگ و توسعه اسلامی و سینمای جدید آبادان در اتاق جلسات منطقه آزاد ارواندا برگزار شد. انجمن در مزرعه این جشنواره مهم ، وی گفت: تلاش های صورت گرفته شرایط را برای نمایش فیلم های این جشنواره در سینما آنلاین آبادان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره روز جمعه 16 مهرماه در سینما آنلاین آبادان برگزار می شود ، افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده 10 فیلم به مدت 5 روز در 5 ساعت مختلف در ساعت 18 و 20.00 ساخته می شود. کودکان و نوجوانان علاقه مند به این نمایش در راه است.

وی با اشاره به موضوع 16 اثر دریافتی جشنواره در بحث کرونا خاطرنشان کرد: فیلمبرداری در زمینه کودکان و نوجوانان یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران در زمینه هنر است. محتوای دفاع مقدس و دیگر حوزه های ارزشمند.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ؛ یادآوری شد که برخی از فیلم های دریافت شده توسط دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان با تأثیر کرونا بر زندگی ، جامعه و قربانیان ساخته شده در این دوره ارسال و ارسال شده اند.

تامیان ؛ وی گفت: می توان امیدوار بود که برگزاری چنین جشنواره هایی بتواند تاثیر مثبتی بر سینمای کودک و نوجوان بگذارد.

وی افزود: از جمله شرایط برگزاری جشنواره قضاوت در مورد 30 کودک بود که خوشبختانه 62 کودک و نوجوان برای این کار در منطقه آزاد ارواندا ثبت نام و پذیرفته شدند. این امر ما را به تنها منطقه آزادی کشور تبدیل کرد که در آن جشنواره فیلم های سی و چهارم فیلم های کودکان

به گفته وی؛ امسال بیش از 550 اثر در بخش های ملی و بین المللی به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان رسید که 438 اثر در بخش ملی است. از مجموع آثار دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره ، تنها 32 فیلم با قوانین جشنواره مطابقت داشتند و به نمایش درآمدند.

48

دکمه بازگشت به بالا