اقتصادی

نقش دیپلماسی مهارت در تعامل با کشورهای منطقه و همسایه

در محیط رقابتی امروز ، آموزش مهارت ها و آموزش های فنی و حرفه ای دیگر موضوعی داخلی یا ملی یا ملی نیست ، زیرا آموزش مهارت ها در چشم انداز جهانی جایگاه و اهمیت خود را یافته است و زمینه مناسبی برای تعامل بین المللی موثر ، به ویژه ارتباطات است. با کشورهای منطقه و کشورهای همسایه.

به گزارش تیتر اول ، دیپلماسی مهارت ، به عنوان یکی از ابزارهایی که دیپلماسی بر آن استوار است ، به معنای ایجاد و تقویت روابط دوجانبه یا چندجانبه برای حفظ منافع ملی در زمینه هایی مانند تقویت ظرفیت نیروی کار ملی ، تقویت ظرفیت تکنولوژیکی و استفاده از افراد موفق است. تجربه مهارتهای سایر کشورها می شود.

به گفته کارشناسان ، دیپلماسی مبتنی بر مهارت می تواند مبنایی برای توسعه تجارت و تعامل بین المللی در بخش های مختلف ، به ویژه در زمینه اقتصادی باشد.

ایده و ماهیت اصلی دیپلماسی توانایی تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی جهان با کنترل ایده ها ، باورها و هنجارها و در نهایت ، شکل دهی رفتار با توجه به اهداف مورد نظر از طرق مختلف و استفاده از ابزارهای آموزش مهارت است.

در سند آموزشی سازمان فنی و حرفه ای ایران که متولی آموزش کشور است ، “دیپلماسی مهارت” به عنوان دستیابی و دستیابی به اهداف بلندپروازانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه صادرات مهارت ها و فناوری در زمینه سیاسی تعریف شده است. به

در این راستا ، وبینارهای بین المللی در دولت 13 توسط سازمان ملی آموزش فنی و حرفه ای با برخی کشورها از جمله موسسه توسعه تجارت هند و آژانس توسعه مهارتهای روسیه برگزار شده است.

از نظر سیاست مهارتهای ملی ، دیپلماسی مهارتها برنامه ای است که با هدف تقویت حضور کشور در صحنه بین المللی انجام می شود. ابزارهای اصلی توسعه استانداردهای کار و شایستگی در سطح بین المللی ، مبادله نیروی کار ماهر و مشارکت در عرصه بین المللی است. سازمان های.

غلامحسین حسینی نیا ، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه ما دیپلماسی مهارتی را برای توسعه روابط بین الملل در دولت 13 ایجاد کرده ایم ، بر ضرورت ادامه دیپلماسی مهارت و توسعه روابط با شرکای خارجی تاکید کرد. وی گفت: “با تشکیل دولت جدید در کشور ، موضوع تعامل بین المللی به ویژه در روابط با کشورهای همسایه و منطقه در اولویت اول قرار گرفته است.”

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در ایران از جایگاه مناسبی در قوانین از پایین به بالا برخوردار است و انتظار می رود توسط یک سازمان بزرگ به این هدف برسد ، افزود: وزارتخانه های مختلف با هم همکاری می کنند تا آموزش مهارت ها را به گروه های هدف ارائه دهند و مسئول بسیج است. و هماهنگی بین نهادی در قالب یک سیستم آموزش فنی و حرفه ای جامع.

به گفته معاون وزیر کار ، وجود بیش از 600 مرکز آموزشی دولتی در سراسر کشور ، بیش از 11000 مدرسه فنی و حرفه ای رایگان و 6000 مربی در بخش دولتی یکی از امکانات سازمان دولتی آموزش فنی و حرفه ای است. به

حسینی نیا خاطرنشان می کند که تحقیقات در زمینه آموزش فنی و حرفه ای ، برنامه ریزی درسی ، تدوین استانداردهای آموزش مهارت ها ، ارزیابی مهارت ها و ارزیابی شایستگی حرفه ای نیروی کار و آموزش مربیان پنج وظیفه اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای است. در ایران. به آرامی

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، باید به نقش “دیپلماسی مهارت” در توسعه همکاری های بین المللی برای بهبود مستمر آموزش مهارت ها توجه ویژه ای شود.

وی در عین حال از تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری آموزشی بین وزارت کار ایران و وزارت آموزش و پرورش روسیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه پس از بررسی های دیپلماتیک کار کند و همکاری های آینده ایران و روسیه را گسترش دهد. به شامل “تبادل تجربیات” در زمینه آموزش فنی و حرفه ای برای مربیان ، کارشناسان و مدیران مرکز ، “مسابقه مهارت دوستانه” و “اردوی آماده سازی جام جهانی” قبل از مسابقات جهانی مهارتهای شانگهای چین 2022 ، ایجاد “آکادمی مهارتهای آینده” و “آینده شناسی” “مربی و مرکز تحقیقات فنی و حرفه ای و” اعتباربخشی گواهینامه مهارت “برای هر دو طرف برای” تبادل شغل “.

با چشم انداز حضور م effectiveثر در صحنه بین المللی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای نوع جدیدی از تعامل بین المللی را از طریق آموزش فنی و حرفه ای به نام دیپلماسی مهارت ایجاد کرده است.

این سازمان در حال حاضر با بسیاری از کشورهای آسیا ، آفریقا و اروپا برای توسعه همکاری ها و دیپلماسی مهارت ها همکاری می کند و تفاهم نامه های مشترکی را امضا کرده است.

به گزارش تیتر اول ، کارشناسان بر این باورند که آموزش مهارت ها به دلیل جامعیت مخاطبان از یک سو و اجتناب ناپذیری کشورها برای پرداختن به آن ، از سوی دیگر ، مبنای بسیار خوبی برای ایجاد روابط و گسترش تعاملات بین المللی موثر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا