استان ها

توسعە مهارت‌ آموزی سبب ایجاد اشتغال در جامعە خواهد شد

تیتر اول/ کردستان سرپرست فرمانداری کمجاران گفت: توسعه مهارت های فنی و حرفه ای باعث پیشرفت و ایجاد اشتغال در جامعه و استان کردستان می شود و باید به تقویت بخش خصوصی و حمایت از آموزشگاه های آزاد و جذب نیرو توجه شود.

شفیع در افتتاحیه آموزشکده آزاد فنی حرفه ای نورا گفت: با توجه به اینکه امسال سال تولید نامگذاری شده است. دانش بنیان، اشتغال زایی «از طرف مدیر ارشد، تولید و اشتغال نقش بسیار مهمی در این شعار و چرخه تولید و اقتصاد تولید دارد.

وی گفت: اهمیت مهارت آموزی پشت میز نشینی نیست، بلکه نیروی محرکه ای در بطن جامعه است و با تبدیل توان بالقوه به توان واقعی و برنامه ریزی انجام خواهد شد.

شفیع افزود: توسعه مهارت های فنی و حرفه ای به پیشرفت و ایجاد اشتغال در جامعه و استان کردستان کمک می کند و باید به تقویت بخش خصوصی و حمایت از آموزشگاه های آزاد و جذب نیرو توجه شود.

وی همچنین گفت: همچنین در تلاش هستیم تا با همکاری و همفکری دانشگاه ها و اساتید حوزه از همه فرصت ها و پتانسیل ها برای به کارگیری مربیان استفاده کنیم تا بیشتر فرآیند تدریس در مدارس به صورت کارگاهی ادغام شده و منجر به دوگانه شود. آموزش.”

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: با توجه به اینکه آزمون های فنی و حرفه ای در سطح کشوری است افرادی که مدرک می گیرند قطعا مهارت های لازم را دارند و می توانند در بازار کار کسب درآمد کنند.

فردین وکیلی گفت: حمایت همه جانبه از بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت ها و ارتقای مهارت ها برای ایجاد اشتغال جوانان در شهرستان مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه مدارک تحصیلی فنی و حرفه ای در 130 کشور قابل قبول است، تاکید کرد: آموزش های مهارتی استاندارد باید از کانال اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به مخاطبان ارائه شود.

افشین هورشی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نیز با بیان اینکه کمبود مربی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کمجاران مشکل ساز است، اذعان داشت: توسعه آموزش های مهارت محور متناسب با نیاز بازار یک چالش است. برنامه های اولویت دار در شهرستان خوشبختانه در این زمینه پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات عالی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر مجوزی برای جذب نیرو وجود ندارد، خواستار حمایت سایر ارگان ها و سازمان ها در این زمینه شد.

خورشیدی همچنین از فعالیت مرکز آموزش فنی حرفه ای کامیاران خبر داد و گفت: در زمینه مهارت آموزی با زندان، آموزش و پرورش و مدیریت مربوطه همکاری موثری صورت گرفته است.

وی گفت: در مدت سه روز مجوز مدارس توسط دولت جدید صادر شده است و یکی از مشکلات متعدد دیگر این مرکز، سیستم گرمایشی است که می خواهیم برای رفع مشکل از آن استفاده کنیم.

سرانجام آموزشکده آزاد فنی و حرفه ای “نورا” در مرکز کارگاه پرورش آبزیان “کوشا” با حضور مسئولین شهرستان و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افتتاح شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا