اقتصادی

میزان واقعی معادن در استان بوشهر چقدر است؟



تیتر اول / بوشهر 140 معدن فعال با حدود 12 میلیون تن سنگ معدن از جمله گچ ، لاشه ، سنگ آهک در استان بوشهر در حال فعالیت است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تا پایان سال 2009 تعداد معادن دارای مجوز در استان حدود 239 مورد بوده که از این تعداد 140 در حال حاضر فعال هستند و 80 معدن وجود دارد. .

به گزارش روابط عمومی سازمان تولید ، معدن و تجارت استان بوشهر ، رشید مرادی اظهار داشت: میزان واقعی معدن فعال در پایان سال 1998 12 میلیون تن تخمین زده می شود که حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله گچ ، لاشه ، لاشه ، سنگ آهک و … است. مخلوطی از کوه و مارن.

وی افزود: در سال 1998 ، 9 پروانه استخراج معدن جدید با ظرفیت استخراج اسمی 900000 تن و سرمایه گذاری تقریبی 66000 میلیون ریال و همچنین 6 گواهی اکتشاف و 3 پروانه اکتشاف صادر شد. و سازمان توسعه صنعتی

رئیس اداره معدن سازمان سامات استان استان بوشهر با اشاره به پتانسیل معدنی سازندهای زمین شناسی استان که اکثراً رسوبی هستند ، گفت: معادن شناسایی شده نیز رسوبی بوده و حاوی سنگ آهک ، لاشه ، گچ و … هستند. مارن ، نمک و خاکستر و ماسه سنگ مرمر. ” علاوه بر ذخایر زیاد ، سایر مواد معدنی مانند بوکسیت ، قیر و فسفات نیز در استان شناسایی شده و در حال بررسی هستند.

انتهای پیام


کلیه محتوای این سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار خبر می نماید، لذا مسوولیت نوشته های سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و وب سایت تیتر اول هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا