بین الملل

نرخ واقعی بیکاری در آمریکا 3 برابر میزان اعلام‌شده است/ حرکت اقتصاد ایالات متحده به سمت ریاضت اقتصادی

خوان کلز ، نویسنده ، روزنامه نگار و استاد دانشگاه میشیگان ، معتقد است که برنامه ریزی اقتصاد کلان نیاز به دسترسی به آمار واقعی برای رسیدگی به چالش های فعلی یا گذشته و همچنین پیش بینی چگونگی غلبه بر چالش های اقتصادی آینده دارد. و تفسیرها ممکن است عواقب برگشت ناپذیری داشته باشد.

اقتصاد ایالات متحده در دوراهی فرار از هرج و مرج و ترس از رویارویی قرار گرفته است

وی ادامه داد: اگر می خواهیم به سمت كاهش مشكلات اقتصادی مردم آمریكا برویم ، اولین قدم این نیست كه در پشت مفاهیم و روایاتی پنهان شویم كه مشکلات را كمتر از آنچه كه هست بیان می كنند.

این کارشناس می افزاید: در حالی که کنگره قصد دارد بسته حمایتی از قربانیان اپیدمی کرونا را که توسط جو بایدن ارائه شده است ، در نظر بگیرد ، مهم است بدانیم که این به معنای اتکا به آمار غیرواقعی ارائه شده توسط جمهوری خواهان و سپس تهیه و تصویب لایحه است. .

وی در ادامه گفت: تصویب لایحه حمایت گرایانه بایدن و هجوم عظیم پول نقد به اقتصاد احتمالاً منجر به نوعی تورم خواهد شد. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که نمایندگان مردم در کنگره در مورد نوعی ریاضت اقتصادی بحث کنند. با این حال ، باید توجه داشت که در حال حاضر توجه به سیاست های ریاضتی ممکن است برای جوامع فقیر و اقلیت مضر باشد.


بیشتر بخوانید:

به دلیل بحران کرونا ، بیکاری و بی خانمانی در ایالات متحده در حال افزایش است

بدترین رکود اقتصادی در دهه های گذشته در ایالات متحده


یک استاد دانشگاه میشیگان معتقد است که ترس از تورم برای جمهوری خواهان غیرواقعی است زیرا آنها به ندرت در مورد تورم نگران نیستند ، به ویژه هنگام تصویب بودجه های نظامی یا کاهش شدید مالیات بر ثروتمندان.

وی ادامه می دهد: “حال ، اگر سیاستگذاران تدبیر محتاطانه را به عنوان یک اقدام احتیاطی در نظر بگیرند ، باید بدانند که تورم پایین مناسب تر از انفجار بیکاری و تورم است ، زیرا اولی را می توان با سیاست های استاندارد مالی کنترل کرد.” اما اگر کشور صرف نظر از تأثیرات تورم ، اقتصاد مملو از عظیم است ، دیگر نمی توان از عواقب وخیم آن جلوگیری کرد.

این مفسر سیاست روش غلط برای محاسبه نرخ بیکاری را به عنوان شاخص مهم تصمیم گیری اقتصادی در ایالات متحده ترجیح می دهد و همچنان به انتشار آمار بیکاری ماهانه اداره کار آمریکا (BSS) در ایالات متحده ادامه می دهد ، اما چون افراد بیکار شغل نیمه وقت اما به دنبال شغل تمام وقت هستند. البته آماری که نرخ بیکاری کشور ارائه می دهد تقریباً همیشه کمتر از نرخ واقعی است.

فارغ از بیکاران تمام وقت ، اقتصاددانان آدرس اشتباهی دارند

وی گفت: در حالی که اقتصاددانان تجارت می دانند که بازار سرمایه نمایانگر اقتصاد واقعی نیست و حتی اگر اقتصاد در رکود اقتصادی باشد ، بازار سرمایه می تواند رونق بگیرد ، اما رونق بازار سرمایه ثروتمندان را خوشحال می کند. همچنین مزایای تحمیل شده را کاهش می دهد. فقرا و جمعیت کارگر ، بار مسئولیت تاج ها را کاهش می دهد. با این حال ، بیشتر مسائل بیکاری مطرح شده در رسانه های اصلی فقط بر روی ارقام ارائه شده تمرکز دارند. چنین استراتژی اعم از عمدی یا غیر عمدی اجازه نمی دهد کارگران نیمه وقت در زمره بیکاران طبقه بندی شوند.

وی افزود: لازم به ذکر است که افرادی که به صورت نیمه وقت به عنوان کارگر دائمی کار می کنند ، حداقل دستمزد را کاهش می دهند و به اتحادیه های کارگری حمله می کنند – همه اینها به کاهش طبقه کارگر کمک می کند. نتیجه این که مشاغل بیشتری در معرض خطر فقر هستند و نرخ بیکاری اصلی تصویر بهتری از کل اقتصاد را نشان می دهد.

همچنین باید در نظر داشت که دسترسی رسانه ها به بیکاری نیز می تواند نقشی اساسی در افزایش آگاهی عمومی از اقتصاد داشته باشد.

به گفته آنا ، رشد اقتصادی سالانه ایالات متحده در نیمه اول سال 2020 به دلیل قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا 5 درصد کاهش یافت و پس از بحران مالی جهانی 2008 ، ده سال توسعه اقتصادی پایان یافت.

بین مارس و آوریل ، 22 میلیون شغل از بین رفته و بیکاری به ترتیب به 14 و 70 درصد رسیده است. اقتصاددانان پیش بینی می كنند كه حداقل 100000 مشاغل كوچك در بهار 2020 به طور دائمی تعطیل شوند.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا