جامعه

مهارت‌ شاه‌کلید گذر از ابرچالش بیکاری/ با تحصیل در این رشته‌ها بی‌دردسر شاغل شوید!

تیتر اول/گلستان در شرایط کنونی که جامعه با تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار مواجه است، اشتغال 70 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار، این دانشگاه را به ظرفیتی ارزشمند برای عبور از چالش بزرگ تبدیل کرده است. بیکاری.

چالش اصلی جامعه مدرن ما بیکاری است. مشکلی که بیش از هر زمان دیگری گریبان فارغ التحصیلان دانشگاهی را گرفته است، دانشجویانی که پس از گذشت چهار سال از عمر مفید خود از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند در حالی که تنها فایده آنها مدرک بدون دانش و مهارت است!

مشکل البته بدتر هم می شود، زیرا جوانان فقط به دنبال پشت میز نشینی هستند و معتقدند با داشتن مدرک دانشگاهی، هیچ شغل دیگری جز پشت میز نشینی شایسته آنها نیست.

امروزه مدرک گرایی به آغاز بحران بیکاری تبدیل شده است و متاسفانه جوانان پس از ثبت نام در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سعی می کنند وقت خود را صرف کارهای دولتی کنند. مشکلی که خلاقیت را از آنها سلب می کند و آینده روشنی را تضمین و تضمین نمی کند، البته یکی از ریشه های اصلی این مشکل عدم توسعه مهارت ها و کارآفرینی در دانشگاه هاست، در حالی که دانشگاهیان می توانند از دانش و تخصص خود استفاده کنند. هنگامی که آنها در کارگاه ها، آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برای مقابله با تجربه عملی کار می کنند. موضوع مهمی که در مراکز آموزش عالی مغفول مانده است.

علیرغم تمام تاکیداتی که بر موضوع آموزش مهارتی شده است، گرایش کور و افراطی جامعه به حوزه های مهارتی تغییر چندانی نکرده است، حتی به حدی که برخی از دانشجویان ترجیح می دهند در رشته هایی تحصیل کنند که مورد علاقه آنها نیست. در سال به جای گرفتن مدرک دانشگاهی.

در عین حال بحران بیکاری کار را به جایی رسانده است که برخی از جوانان با وجود داشتن مدرک لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکترا متوجه شده اند که چاره ای جز کسب مهارت برای عبور از بحران بیکاری ندارند. به همین دلیل، 44 درصد از فراگیران واجد شرایط، فارغ التحصیلان بیکار هستند.

مهارت اصلی غلبه بر چالش بزرگ بیکاری / بدون مشکل با تحصیل در این رشته ها شغلی پیدا کنید!

دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان با دارا بودن پنج دانشکده مدرن و مجهز در استان گلستان، بستر مهمی برای مهارت آموزی و افزایش خلاقیت جوانان است تا جوانان بتوانند فرصت چندین ساله تحصیل را با بهره مندی از این دانشگاه لذت بخش تر کنند. اشباع مهارت ها بودن

با توجه به بحران بیکاری و اهمیت ویژه مهارت آموزی در جامعه، دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان با برگزاری تور رسانه ای فرصت های ویژه این دانشگاه را از نگاه اصحاب رسانه معرفی کرده است.

فارغ التحصیلان فرش دستباف درآمد بالایی دارند

منیره موسی زاده، مسئول آموزش دانشکده فنی و حرفه ای گنبدکاوس وی در حاشیه این تور رسانه ای با اشاره به نقش پررنگ مهارت آموزی در اشتغال جوانان گفت: به جرات می توان گفت که حدود 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بازار کار مشغول به کار هستند. خوشبختانه برخی از فارغ التحصیلان ما کارآفرین هستند و مشکلی ندارند.” جذب بازار کار شدند.

مهارت اصلی غلبه بر چالش بزرگ بیکاری / بدون مشکل با تحصیل در این رشته ها شغلی پیدا کنید!

وی با اشاره به احیای فرش دستباف در دانشکده فنی و حرفه ای گنبدکاووس افزود: با رایزنی های انجام شده این دانشکده در حال احیای فرش دستباف و پذیرش دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی است.

مسئول آموزش دانشکده فنی و حرفه ای گنبدکاووس مهارت آموزی را مهمترین هدف دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و اظهار داشت: مقطع کاردانی این دانشکده دارای هشت محور طراحی خیاطی، آموزش کودکان، شبکه های کامپیوتری، نرم افزار، کامپیوتر، پزشکی است. گیاهان، فرش، بافندگی و صنایع غذایی و همچنین سه شاخه حسابداری، فرش دستباف و طراحی دوخت در مقطع کارشناسی تدریس می شود.

موسی زاده با اشاره به اینکه تقریباً 640 دانشجو در این دانشکده فنی و حرفه ای گنبدکاووس تحصیل می کنند، یادآور شد: شرط جذب دانشجو در این دانشکده در رشته هایی مانند کامپیوتر، نرم افزار، برق و … شرکت در آزمون نمونه دولتی است اما در سال جاری. در برخی رشته ها، دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی استخدام می شوند.

به گفته مسئولین دانشکده فنی و حرفه ای گنبدکاووس، با توجه به ظرفیت این شهرستان در فرش دستباف، دانشکده فنی و حرفه ای گنبدکاووس تنها آموزشگاهی در استان است که این رشته را آغاز کرده است و فارغ التحصیلان این گروه نیز از طریق فروش درآمد زیادی کسب می کنند. فرش و تابلو فرش.

برخی از دانشجویان فنی و حرفه ای در دوران دانشجویی مشغول به کار هستند

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای علی آبادکتولا وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: دنیای امروز تلفیقی از علم و فناوری با تحول و سرعت زیاد است و برای کار در این فضا هم به علم و هم به مهارت نیاز داریم.

علی رحیمی حسین آبادی خاطرنشان شد: دانشگاه فنی و حرفه ای موظف است دو ابزار علمی و مهارتی مبتنی بر فناوری های روز را در رشته های مختلف ترکیب کند تا دانشجویان پس از دوره های کاردانی و کارشناسی با توجه به صنعت خود یا در مجموعه های موجود با Get work با کارآفرینی شوند. حداقل تحصیلات متوسطه

مهارت اصلی غلبه بر چالش بزرگ بیکاری / بدون مشکل با تحصیل در این رشته ها شغلی پیدا کنید!

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای هیچ مغایرتی با دانشگاه های دیگر ندارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه های دیگر نیز راه خود را می روند، اما جامعه مدرن به ترکیبی از دانش و مهارت نیاز دارد و خوشبختانه دانشجویان فنی و حرفه ای به این نزدیکی هستند. شغلی که در دوران دانشجویی شروع به کار می کنند.

با وجود اهمیت بسیار زیاد آموزش های مهارتی در جامعه امروزی، از ظرفیت دانشگاه های فنی و حرفه ای آن طور که باید استفاده نمی شود و بخشی از کارگاه ها و اتاق های فراوان این دانشگاه ها به دلیل کمبود دانشجو تخریب شده است.

برخی کارشناسان اصرار مردم بر تحصیل در رشته های نظری و رشد قارچ گونه دانشگاه های خصوصی و انتفاعی را از دلایل عدم پذیرش دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای عنوان می کنند.

از سوی دیگر، گفت‌وگوهای ما با مسئولان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهد که سستی بیش از حد برخی از دانشگاه‌های غیردولتی و گرایش شدید مردم به رشته‌های نظری، جوانان را مجبور به ادامه تحصیل در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کرده است. و مدارس آنها فراموشکار هستند و تفاوت بین فضای مهارت و نظریه را به خوبی درک نمی کنند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای علی آباد گفت: در حالی که در هر مقطع 14 رشته با حدود 70 دانشجو وجود دارد و ظرفیت پذیرش ما 1800 دانشجو است اما در حال حاضر تنها 650 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. آنها در حال مطالعه هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان وی در گفت و گو با خبرنگار تیتر اول، اظهار کرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نسلی نخبه، ماهر و مبتکر است، در حالی که در عصر مدرن، مهارت در هر فردی به عنوان یک هنر و یک کیفیت متجلی می شود.

مهارت اصلی غلبه بر چالش بزرگ بیکاری / بدون مشکل با تحصیل در این رشته ها شغلی پیدا کنید!

منصور غفاری وی افزود: در حال حاضر به جز رشته های پزشکی، سایر فارغ التحصیلان شاخه های نظری درگیر بحران بیکاری هستند، این در حالی است که بازار به دنبال افراد ماهر و ماهر است، اما به دلیل کمبود درآمد، وجود ندارد. از این رو کشورهای توسعه یافته توجه ویژه ای به آموزش های مهارتی و ارتقای مهارت دارند.

رتبه اول دانشگاه فنی و حرفه ای در تجاری سازی

وی مهارت آموزی را رمز حل معضل بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان نسل چهارم و دانشگاه بازرگانی بزرگترین دانشگاه کشور و رتبه اول تجاری سازی را در بین دانشگاه های کشوری به خود اختصاص داده است. ، اما با وجود این فرصت های بی شمار دانشگاهی، استان فنی و حرفه ای به عنوان یک سازمان شناخته می شود تا یک دانشگاه دولتی.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گلستان تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای مانند دانشگاه منابع طبیعی گلستان یک دانشگاه دولتی آزاد است و زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند و در آن رشته های مختلف فنی و مهارتی، هنری، مهارتی و رشته های مختلف وجود دارد. در این دانشگاه فعال است.

مهارت اصلی غلبه بر چالش بزرگ بیکاری / بدون مشکل با تحصیل در این رشته ها شغلی پیدا کنید!

غفاری با اشاره به اینکه با تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای می توان دانشجویان را به راحتی جذب بازار کار کرد گفت: استان گلستان می تواند با معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای گام بردارد و با استفاده از ظرفیت بالقوه و بالفعل این دانشگاه می توانیم امضا کنیم. . تفاهم نامه های متعدد در زمینه مهارت آموزی، تفاهم نامه با دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی تا سایر نهادها بتوانند از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 600 استاد متخصص در رشته های مختلف با دانشگاه فنی و حرفه ای در حال همکاری هستند، افزود: مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای شهید تهرانی مقدم متناسب با صنایع خلاق و ماهر برای کمک به رشد و توسعه استان گلستان راه اندازی شد. .

شرایط استخدام هنرجویان فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش چیست؟

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان معتقد است؛ اکثر دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای پس از فارغ التحصیلی شروع به کار می کنند، زیرا مهارت های مورد نیاز جامعه را فرا می گیرند.

غفاری با مراجعه به دانشگاه فنی و حرفه ای از کلیه فارغ التحصیلان رشته های مختلف تئوری، کاری، دانشی و فنی و حرفه ای خواست از مزایای آموزش رایگان بهره مند شوند.

مهارت اصلی غلبه بر چالش بزرگ بیکاری / بدون مشکل با تحصیل در این رشته ها شغلی پیدا کنید!

وی تاکید کرد: در حال حاضر در حال انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش هستیم که بر اساس آن دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان معلم فنی به هنرستان ها بورسیه می شوند و در حوزه آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد. “

به گزارش تیتر اول؛ امروزه نیروی انسانی به عنوان یک ظرفیت مهم در کشور مطرح است، اما از آنجایی که بسیاری از این نیروها به دلیل نداشتن مهارت و دانش لازم بخشی از بیکاری های بزرگ هستند، این ظرفیت تحت عنوان نیروهای تحصیل کرده یا جوانان بیکار به تهدید تبدیل شده است. در این شرایط دانشگاه فنی و حرفه ای بستر مناسبی برای حل معضل بیکاری با ارائه مهارت های مختلف است.

به نظر می رسد برای استفاده بهینه از این ظرفیت باید از دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان به طرق مختلف از جمله معرفی به مردم، به روز رسانی تجهیزات و امکانات و … حمایت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا