عمومی

ممقان میزبان مسابقات قهرمانی هنرهای رزمی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، یوسف جاویدان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به ریاست خود در هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی از خرداد ماه سال گذشته، افزود: هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی که متشکل از ۱۵۰ انجمن، کمیته و گروه می‌باشد در ۹ ماه اخیر ۲۴۰ مورد برنامه در سطح استان برگزار کرده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان یافته این هیئت در سطح استان نسبت به سال ۹۹ سه برابر افزایش داشت و امسال نیز تعداد ورزشکاران حدود ۲ برابر نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است و به جد می‌توان گفت هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان بزرگترین خانواده ورزشی را در بین دیگر هیأت‌های ورزشی استان را داراست.

جاویدان با بیان اینکه از سال‌های قبل در حوزه داوری ورزش‌های رزمی دچار مشکل بودیم و یکی از دغدغه‌های جدی بنده بوده، اضافه کرد: اولین دوره داوری ملی در تاریخ ورزش‌های رزمی را به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار کردیم.

وی با اشاره به حضور ۱۳۵ داور شرکت کننده در این دوره، اذعان داشت: اولین دوره استاژ فنی و داوری انجمن هنرهای رزمی ترکیبی MMA (مسابقات داخل قفس) که سال گذشته از سوی وزارت ورزش و فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی به صورت رسمی معرفی و اجازه فعالیت صادر شد، در آذربایجان شرقی برگزار شد.

جاویدان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر پنجاه مسابقه استانی برگزار شده است و امسال نیز در سطح استان علاوه بر برنامه‌های دهه فجر ۷۰ برنامه انجام گرفته و همچنین بیش از ۲۰ برنامه داوری و ۳۲ مورد دوره مربیگری در رشته‌های مختلف هیأت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اردوی تیم ملی کیک بوکسینگ به میزبانی تبریز برگزار شد، اذعان داشت: این اردو برای اولین بار و به مدت یک هفته در شهر تبریز برگزار شد و از فواید این میزبانی می‌توان به تمرین تیم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کیک بوکسینگ استان با تیم ملی اشاره کرد که بچه‌ها تجارب زیادی را کسب کردند.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی از دیگر مزایای میزبانی اردوی تیم ملی در تبریز به انتخاب ۲ مربی کیک بوکسینگ استان به عنوان مربی تیم ملی، دعوت از ۲ داور استان برای داوری مسابقات انتخابی تیم ملی و همچنین دعوت از یک ورزشکار استان به تیم ملی اشاره کرد.

جاویدان با اشاره به اینکه در طول تاریخ هنرهای رزمی استان کسی صاحب کرسی فدراسیون نبوده است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان خادم هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان به سمت دبیر اجرایی انجمن ملی کیک بوکسینگ انتخاب شدم که اکثر برنامه‌ای اجرا شده در سطح استان بر اساس تصاحب این کرسی بوده است.

وی با بیان اینک لوگوی فدراسیون ورزش‌های رزمی از دیرباز برای همگان شناخته شده بوده و است، یادآور شد: با همراهی تعدادی از ورزشکاران هیأت این لوگو را بومی سازی کرده و با نماد شهر خودمان در آمیختیم و لوگوی جدید برای هیأت استان طراحی کردیم.

وی یکی از دغدغه‌های هیأت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان را نبود سالن تخصصی این رشته عنوان کرده و توضیح داد: علی رغم اینکه از دیرباز در ورزشگاه تختی تبریز یک سالن کوچک و بدون امکانات در اختیار هیأت گذاشته شده است، از بدو قبول مسئولیت و به دور از هر گونه غلو و بزرگنمایی سعی کردیم با توان و داشته‌های خودمان که مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود سال گذشته سالن در اختیارمان را تجهیز کنیم.

جاویدان با اشاره به اختتامیه مسابقات بانوان و آقایان انجمن‌های ورزش‌های رزمی در اول و دوم اسفند جاری در تبریز، اظهار داشت: این اختتامیه در تمامی رده‌های سنی و از ۲۵ استان در سالن پور شریفی تبریز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در گذشته رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در جلسات هیئت حضور نداشته و بیشتر دبیر و نایب رئیس به جلسات تشریف می‌آورد ولی حالا شخصاً به تمامی جلسات برگزار شده در استان سفر می‌کند و این حضور عوایدی همچون ارتقا کیفیت و بهبود کاستی‌های موجود در هیأت انجامیده است.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی اذعان کرد: اکثر فعالیت‌های هیئت رزمی در سه رشته موتای، کیک بوکسینگ که خود ۶۴ زیر شاخه دارد و MMA خلاصه شده است و با قطعی شدن حضور رشته موتای در مسابقات المپیک تلاش برای ارتقا این رشته ورزشی و میزان علاقه مندی در بین ورزشکاران و همچنین تلاش برای جذب سرمایه گذاری ورزشی بیشتر خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه که در طول سال دوشادوش هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان فعالیت داشته اند تجلیل به عمل آمد.

دکمه بازگشت به بالا