فرهنگ و هنر

مقتدایی: هنرمندان در سال آینده مشمول پرداخت مالیات نمی شوند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه هنرمندان از لایحه بودجه برای پرداخت مالیات هنرمندان، گفت: مصوبه امروز از هنرمندان در سال آینده مالیات نمی گیرد.

عباس مقتدایی در گفت وگو با تیتر اول اصفهان، با اشاره به حذف تبصره 6 (الف) از گزارش کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: از زمانی که مصوبه کمیسیون تلفیق منتشر شد، هنرمندان از مالیات گلایه داشتند که حق با هنرمندان بود و در این مورد، هنرمندان از مالیات شکایت داشتند. سن، نان با رنج خودش به دست می آید، باید از آن حمایت کرد، نه مالیات.

او اضافه کرد: به همین دلیل من پیشنهاد حذف این موضوع را دادم که با رای زیادی در مجلس تصویب شد و مالیات بر هنرمندان لغو شد. این کمترین کاری است که می توانیم به نفع جامعه هنری انجام دهیم و قطعا باید حمایت خود را افزایش دهیم.

بر اساس تبصره 6 (1) (1) تیتر اول، «معافیت از مالیات فعالیت‌های مربوط به نشر فعالیت‌های آموزشی و هنری مشمول بند (ل) ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم لغو شود. نمایندگان پارلمان اروپا موضوع گنجاندن هنرمندان در مالیات را حذف کردند، بنابراین هنرمندان همچنان از معافیت های مالیاتی برای سال آینده بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا