اقتصادی

اصلاح مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی در کمیسیون اقتصادی

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه این کمیسیون اعلام کرد که ایرادات شورای نگهبان درباره تصمیم گرفتن مالیات برای خانه های خالی و اصلاح این تصمیم در دست بررسی است.

مهدی طغیانی در گفت وگو با تیتر اول ، با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی عصر امروز (یکشنبه) اظهار داشت: لایحه توسعه منطقه آزاد اقتصادی آزاد انزلی شورای نگهبان ، که قبلاً به شورای تاسیسات ارسال شده بود ، حضور طحان نظیف.

وی افزود: این لایحه جداگانه است و قسمتهای مختلفی كه قابل اختلاف است باید به منطقه اصلی اضافه شود. شورای خبرگان دو ایراد به این لایحه وارد کرد و شورای نگهبان نیز با استناد به ناسازگاری برخی از قسمتهای لایحه با سیاست کلی سیستم ، مخالفت کرد و در این جلسه نمایندگان نظرات خود را در مورد تصمیم نهایی و مخالف آن ابراز کردند. این کار در جلسه بعدی کمیسیون انجام خواهد شد.

طغجانی با اشاره به ایرادات هیئت امنا درباره مالیات خانه های خالی گفت: هیئت امنا در نامه ای به مجلس 5 اعتراض به این مصوبه مطرح کرده بود که در آن جلسه اصلاح شد.

وی یادآور شد: “یكی از مشكلات مربوط به افرادی بود كه تصمیم به فروش یا اجاره خانه می گیرند اما خانه های آنها فروخته یا اجاره نمی شود ، بنابراین براساس این اصلاحات ، تصمیم بر این شد كه این املاك با قیمت های كارشناسی در سیستم املاك و مستغلات و دوباره ثبت شود. اگر آنها بفروشند. ” یا اجاره به این قیمت ، صاحبان این خانه ها از مالیات خانه های خالی معاف هستند که گزارش آن نیز در صحن علنی مجلس ارائه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا