استان ها

دارندگان مجوز اجاره‌داری سازمان منطقه آزاد قشم از پرداخت مالیات معاف می‌شوند

به گزارش تیتر اول قشم ، هرمز امیری با اشاره به مراجع مختلف اتحادیه ها به معاون وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری اظهار داشت: صاحبان واقعی واحدهای تجاری و خدماتی با اشاره به مدیریت مشاغل منطقه آزاد قشم و اصناف اظهار داشتند: سازمان و صاحبان مشروع آن می توانند با مراجعه به معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان ، متقاضی مجوز اجاره شده و معافیت مالیاتی دریافت کنند.
وی ادامه داد: دارندگان پروانه های لیزینگ از سازمان منطقه آزاد قشم می توانند از معافیت تحت بند 13 قانون مدیریت مناطق آزاد تجاری و صنعتی بهره مند شوند.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با توجه به ثبت اظهارنامه مالیاتی در خرداد و تیر ماه هر سال ، کلیه دارندگان واحدهای تجاری می توانند از سازمان منطقه آزاد قشم درخواست اجاره نامه کنند و در صورت اظهارنامه املاک آنها قادر به استفاده از معافیت خواهند بود. امیری ، با توجه به اینکه فعالان اقتصادی هر ساله اگر به عنوان مستاجر در یک واحد صنفی کار می کنند ، اظهارنامه مالیاتی را به موقع تنظیم می کنند ، باید نام صاحبخانه را در اظهارنامه مالیاتی به خزانه داری اعلام کنند و به همین دلیل و معافیت. تا مالکان از این معافیت رنج نبرند.
وی خاطرنشان کرد که طبق ماده 11 قانون مدیریت مناطق آزاد تجاری – صنعتی ، صدور هرگونه مجوز برای هر نوع فعالیت اقتصادی و همچنین تأسیس و تاسیس شرکت های مختلف توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در منطقه فقط در منطقه آزاد است. وی افزود: فعالان اقتصادی نیز باید به این موضوع توجه کرده و بهترین راه را برای بهره مندی از مناطق آزاد انتخاب کنند و همچنین از موضوع ماده 13 این قانون بهره مند شوند.

48

دکمه بازگشت به بالا