فرهنگ و هنر

نگرانی در مورد شرایط زندگی هنرمندان در دوره تاج



مدیرکل خانه تأکید بر لزوم رسیدگی به شرایط زندگی هنرمندان موسیقی در شرایط کنونی بحران کشور تأکید کرد و از مسئولان خواست تا به این موضوع رسیدگی کرده و از این هنرمندان حمایت کنند.

به گزارش تیتر اول ، حمیدرضا نوربخش ، که به نهضت Observer پیوسته بود ، وی همچنین قول داد تشویق 1900 هنرمند عضو عضویت در اتاق موسیقی برای پیوستن به نهضت و ارائه آثار هنری به افرادی که در حال حاضر در خانه هایشان قرنطینه می شوند.

کمپین “ناظر” در اوایل ماه آوریل برای کمک به بهبود سلامت روانی جامعه آغاز به کار کرد و جمعی از هنرمندان با صدور بیانیه ای اعلام کردند مشارکت حداکثر خود را در 100 روز آینده برای تولید آثار هنری در فضای مجازی در طول اقامت خود انجام می دهند.

نوربخش در مصاحبه ای برای “بیایید به خانه برویم” در تلویزیون تهران نیز گفت: “همه ما در جامعه مردم هستیم و عاشق و همراه مردم هستیم و وقتی مشکلی پیش آمد ، ما باید به آنها کمک کنیم تا از پس آن برآیند.” او در همه مناطق با مردم ایستاده و قلب او به سمت مردم و زمین می رود. اکنون باید برای غلبه بر این بحران جهانی کمک کنیم.

وی همچنین گفت که از اعضای خانه موسیقی خواسته شده است که آثار خود را برای سرگرمی مردم در این شرایط ضبط کنند و امیدوارم مردم نیز شرکت کنند و در خانه بمانند.

در پایان سخنان خود ، مدیر خانه موسیقی درباره وضعیت معیشت فعلی این هنرمندان صحبت کرد و گفت: “شرایط کنونی برای همه مردم دشوار است ، بلکه برای جامعه هنری نیز دشوار است.” فعالیت های موسیقی مانند کنسرت و آموزش ایجاد شده است. متوقف شد هنرمندان موسیقی منطقه ای در روزهای آخر سال شرایط بدی را پشت سر گذاشتند. من از دولت و مسئولان می خواهم که از این صنعت حمایت کنند تا هنرمندان در کنار مردم خونگرم باشند و برای آنها آثاری تولید کنند.

وی همچنین برای ادامه این برنامه با قاس رفعتی تماس گرفته شد و از وی خواسته شد كه این روزها یك یا دو اثر برای افراد در خانه ایجاد كند ، حتی بدون داشتن ابزارهایی برای بهره مندی.

رفعتی همچنین ادامه داد: از خدا می خواهم که پرسنل بهداشتی و پاداش را تأمین کند.

اسکن رصدی از زمانی شروع شد که کرونا ویروس در کشور پخش شد و گروهی از هنرمندان از اقشار مختلف زندگی اعلام کردند که برای افرادی که تحمل قرنطینه خانه را تحمل می کنند و در برابر شیوع coronavirus محتاط هستند ، آثار هنری تولید و منتشر می کنند. انستیتوی هنرمندان کهنه کار حامی این جنبش است. تاکنون امضای 500 هنرمند از حوزه های مختلف فیلم ، تئاتر ، موسیقی و هنرهای تجسمی برای پیوستن به جنبش Observer جمع شده است.

در روزهای اخیر ، برنامه «بیا خانه» چند دقیقه از آنتن خود را صرف کرده و با هنرمندانی چون علی نصیریان ، ایرج راد ، داود گنجایی ، مجید مظفری ، پرویز پورحسینی و موارد دیگر صحبت کرده است.

انتهای پیام


همه محتوای سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت نوشته های سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و وب سایت تیتر اول هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا