بین الملل

گفت‌وگوی بایدن با سران قطر و مصر درخصوص جنایات امروز رژیم صهیونیستی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با همتایان مصری و قطری خود درخصوص جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه و لزوم حصول هر چه سریع‌تر آتش‌بس در غزه صحبت کرد.

به گزارش تیتر اول، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور جو بایدن امروز با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت‌وگو کرد. آن‌ها در خصوص حادثه غمناک امروز در غزه نیز به گفت‌وگو پرداختند. طرفین در رابطه با از دست رفتن جان غیرنظامیان ابراز ناراحتی کرده و بر لزوم به پایان رساندن هر چه سریع‌تر مذاکرات بر سر آتش‌بس و گسترش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه توافق کردند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که بایدن گفت‌وگوی مشابهی با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در خصوص جنایت امروز رژیم صهیونیستی و لزوم حصول آتش‌بس در غزه داشته است.

جو بایدن پیش‌تر در کنفرانس خبری امروز خود به اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود کمک‌ها به غزه و ممانعت از دسترسی فلسطینیان به غذا اشاره کرد و گفت: حادثه کمک‌های غذایی امروز در غزه، مذاکرات مربوط به گروگان‌ها را پیچیده خواهد کرد.

اشغالگران صهیونیست امروز (پنجشنبه) به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه «شیخ عجلین» در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند که در آخرین آمار، ۱۰۹ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

مایکل فخری، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حق غذا نیز اخیرا در گفت وگو با روزنامه «گاردین» با تأکید بر اینکه ممانعت از دسترسی به غذا جنایت جنگی محسوب می‌شود، تصریح کرد اسرائیل به شکل عمدی فلسطینی‌ها را گرسنگی می‌دهد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا