عمومی

ساواک را نرمالایز نکنید! – تیتر اول

پس از انتشار تصویر پرویز ثابتی و رضا فراستی از ماموران ارشد ساواک حالا نوبت به تطهیر چهره ساواک در فضای مجازی رسیده است.

ایسناپلاس: شاید لطیف‌ترین تصویر از ساواک؛ متعلق به فیلم مصادره با بازی رضا عطاران در نقش مسئول خرید وسایل شکنجه است. در تمام این چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام ملت ایران بر منفور بودن سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا همان ساواک متفق نظر بوده‌اند. از قصه‌ها و روایتگری شخصیت‌های مطرح انقلاب اسلامی از وحشی‌گری ساواک اگر بگذریم؛ بزرگترهایمان که نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند هم؛ از ظلم ساواک به ملت ایران و حتی مردم عادی خاطره‌های بسیاری دارند.

حالا پس از گذشت ۴۴ سال از آن روزها؛ جنش زن زندگی آزادی با نام آزادی‌خواهی دارد به کام شکنجه‌گرانی حرکت می‌کند که از هیچ توحشی برای هراس مردم از حکومت شاهنشاهی دریغ نکردند.

استارت شست‌وشوی جنایت‌های سازمان منحوس ساواک و یا در اصطلاح«نرمالایز» کردن اقدامات ساواک را دختر پرویز ثابتی، با انتشار عکس پدرش در توییتر و در حاشیه حضور در اجتماع ربع پهلوی و طرفداران او آغاز کرد. با وجود اینکه طرفداران جنبش زن زندگی آزادی نیز نسبت به حضور پرویز ثابتی واکنش منفی نشان دادند. اما به یکباره تصویری دیگر از یکی از شکنجه‌گران اداره سوم ساواک با نام رضا فراستی در همان تجمع نیز منتشر شد و اینبار بازی و قصه آزادی‌خواهان زن زندگی؛ به سوی تطهیر چهره ساواک پیش رفت.

به یاد پدرم، افسر میهن پرست ساواک

«امروز زادروز پدرم، افسر میهن دوست ساواک است. یادش گرامی.» اینبار کاربری در توییتر با انتشار یک تصویر قدیمی از یک پدر و کودک در میان پیست اسکی مدعی می‌شود که فرزند یکی از افسران ساواک است و پدرش را با عنوان افسر میهن دوست ساواک برای مخاطبان خود معرفی می‌کند. دقیقا با انتشار این توییت، پروژه بازماندگان بالای هشتاد سال ساواک در فضای مجازی دیده می‌شود و اکانت‌های فیک بسیاری هم با درود فرستادن به مردی که در تصویر است به این پروژه تطهیر ضریب می‌دهند.

سازمان خدوم با کارمندانی مظلوم!

بالاخره تمام این پیش زمینه‌ها و در راستای نرمالایز کردن جنایت‌های ساواک به ترند شدن هشتگ ساواک و انتشار فراخوان طوفان توییتری با این هشتگ، در روز دوشنبه منجر شد. در عین همراهی اکانت‌های کم فالور و فیک با این هشتگ اما کاربران بسیاری، از قشر خاکستری جامعه و حتی ایرانیان خارج کشور نسبت به ورود ساواک به جریانات اخیر کشور، اعتراض کردند و از همراهان با این جنبش پرسیده بودند کدام مسیر را رفتید که زن زندگی آزادی به احیای ساواک رسید؟

از دیگر نکات جالب این تطهیر اما بکارگیری صفت میهن پرستی و میهن دوستی برای افسران و شکنجه‌گران ساواک است. دقیقا همان لقبی که شیما کلباسی برای پدرش استفاده کرده بود.

همچنین با انتشار تصویر پرویز ثابتی؛ شبکه بی‌بی‌سی فارسی در یکی از بخش‌های خبری خود در یک گفتگوی تصویری به سراغ «عرفان قانعی فرد» نویسنده کتاب در دامگه حادثه رفته است. کتاب در دامگه حادثه، گفتگوی قانعی‌فرد با پرویز ثابتی است. نویسنده این کتاب در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی از القابی مانند عالیجناب ثابتی و مرد شریف برای پرویز ثابتی استفاده کرده است. انتشار این گفتگو و حتی استفاده از القاب ذکر شده توسط نویسنده کتابِ ثابتی برای این مدیر ارشد ساواک نشان می‌دهد که در جریان هشتگ بازی تطهیر چهره ساواک پای بی‌بی‌سی وسط است و برای ضریب دادن به یک پروژه ضد ایرانی دیگر به میدان آمده است.

تروریست در مقابل تروریست؟!

برخی از کاربران در همراهی با این جریان حتی ویدئوکلیپ‌هایی قدیمی از ماموران ساواک را منتشر کرده و از آن‌ها با عنوان کارمندان خادم ساواک یاد کرده‌اند. کاربری دیگر نوشته بود که ساواک مظلوم‌ترین نهاد امنیتی کشور بود که در مقابل اقدامات تروریستی ایستاد و دشمنان ایران را به درستی تشخیص داده بود.

یکی از کاربران دیگر نیز با انتشار تصویر نعمت‌ا…نصیری از مدیران ساواک؛ برکناری مصدق را از زیباترین اقدامات ساواک و این شخص معرفی می‌کند. برخی دیگر نیز با بازنشر تصویر ثابتی؛ او را نیروی کارآزموده امنیتی می‌خوانند که در بزنگاه تاریخی خود را نمایان می‌کند تا درستی‌اش را نیز بار دیگر اثبات کند.« ساواک سازمان نگهبان ایران بود.» این جمله نیز توسط یکی دیگر از تطهیرکنندگان این سازمان توییت شده است و هر که را که در مقابل ساواک قرار دارد، دشمن ایران می‌داند. یکی دیگر از کابران نیز با انتشار لوگوی ساواک و تصویر نوشته من هم یک ساواکی هستم نوشته است که تاریخ ثابت کرد حق با ساواک است و ساواک روسفید است!

کاربر دیگری در همراهی با این جریان نوشته است که ساواک از سال ۱۳۲۵ تا ۱۳۵۷ طی صدها عملیات سری، جان هزاران هزار ایرانی بی‌گناه را نجات داده و نگذاشت تا دشمنان میهن و ملت نیات پلید و تروریستی خود را پیاده کنند.

تکه‌های پازل پروژه شست‌وشو و پاکسازی سیاهی‌های به یادگار مانده از ساواک بسیار واضح است. نمایان شدن ثابتی و فراستی پس از سال‌ها در رسانه‌ها، توییت فرزند یکی از ماموران ساواک و مثلا طوفان توییتری توسط اکانت‌هایی با نام و تصویر فیک نشان همه و همه نشانه‌هایی عیان این پروژه بودند که قصد و نیت اصلی جریان مثلا آزادی‌خواه زن زندگی را نیز برای همراهانش برملا کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا