استان ها

مشارکت مردم در تصمیم‌سازی، اجرا و نظارت موجب مقبولیت شوراها می‌شود

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از تهران ؛ حجت الاسلام “سید سعید لواسانی” در دیدار اعضای منتخب دوره ششم شورای شهر لواسانا ، افزود: حضور نخبگان بسیار مهم است. شما در همه مسائل متخصص نیستید ، به عنوان مثال ، مسائل حقوقی دارای جزئیاتی هستند که اگر آنها را مدیریت نکنید ، برخی می دانند چگونه از آنها سوء استفاده کنند.

ایماوی جمعه از لواسانا گفت: شما باید بیشتر در دسترس مردم باشید تا بتوانند با حضور در مساجد بیشتر ، نماز جمعه و مراسم عمومی با شما صحبت کنند. ممکن است با انتقادات شدید مردم روبرو شوید ، برخی دردهای شهری دارند ، اما آنها با شما موافق نیستند ، اما اگر به آنها گوش دهید ، به مرور به شما ملحق می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که دولت به معنای عام (اجرایی ، مقننه و قضایی) با بحران کم نمایندگی مردم مواجه است و در شرایط کنونی ، دولت نماینده مردم نیست. شوراها ، اگرچه تعیین نشده اند ، اما با این بحران روبرو هستند. آنها توسط مردم انتخاب می شوند ، اما نماینده ای ندارند.

امام جمعه لواسانا ادامه داد: در دهه اول انقلاب اسلامی ، دولت به معنای واقعی کلمه نماینده مردم بود و مردم در صحنه جدی بودند. این حضور شامل دفاع مقدس ، جهاد سازندگی ، مدیریت مدرسه و … بود که آخرین نمونه آن در ابتدای کرونا مشاهده شد ، اما ما دیگر این تصویر را مشاهده نمی کنیم. مردم در راه هستند و شورا و شهرداری کار خود را انجام می دهند که البته این بحرانی جدی است که شما را آزار می دهد.

لواسانی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که سایه این بحران که مختص لواسانا نیست و دولتی است کاهش یابد و امیدواریم دولت جدید بتواند آن را تا حد زیادی حل کند.

وی با اشاره به مدیریت بحران در لواسانا خطاب به شورای منتخب گفت: شفافیت را نهادینه کنید تا در چند روز از بین نرود. برای مردم توضیح دهید ، جلسات شورا را با شهروندان برگزار کنید تا در لوایح شرکت کنند و تفاوت های خود را مشاهده کنند.

امام جمعه لواسان ادامه داد: فضای مجازی و وب سایت ها باعث شفافیت می شود. شما نمی توانید با همه مردم ارتباط برقرار کنید ، اما می توانید با نخبگان منطقه ارتباط برقرار کنید. به یاد داشته باشید که آنها به شما مراجعه نمی کنند و شما باید آنها را شناسایی و دعوت کنید.

وی اظهار داشت: هنگام انتخاب شهردار متخصص ، قابل اعتماد و ضد فساد ، مراقب باشید؛ با کارشناسان مشورت کنید ، اما در نهایت خودتان را انتخاب کنید ، زیرا مسئولیت به عهده شما است و شما باید در قبال تصمیم خود مسئولیت پذیر باشید.

لواسانی تاکید کرد: شفافیت کمک می کند تا در جریان لابی گری دخیل نشوید.

امام جمعه از لواسانا گفت: من به عنوان امام جمعه از حمایت کامل برخوردار خواهم بود و دلیل آن علاقه شهر است. اعضای شورا مردم هستند و به همین دلیل صدای آنها برای من مهم است. هر زمان که از شما راهنمایی و راهنمایی بخواهید ، من تا آنجا که می توانم انجام می دهم و پشتیبانی می کنم.

وی خاطرنشان کرد: البته اسلام ، انقلاب اسلامی و ملت خط قرمز بنده است ، شهروندان باید راضی باشند؛ شما توسط مردم انتخاب شده اید و باید قبل از آنها پاسخ دهید. اگر از پشتیبانی عمومی برخوردار هستید ، هیچ کس نمی تواند در این مورد کاری انجام دهد.

لواسانی گفت: “توهم قدرت بسیار کشنده است و شیطان خطرناک است.” مراقب باشید در دام شکست نیفتید. راه محافظت از خود در برابر این توهم محبوبیت است ، بنابراین خود را جدا و خاص ندانید.

وی همچنین اظهار داشت: تمام ارتباط من با شما از طریق کانال رسمی خواهد بود.

33333

دکمه بازگشت به بالا