فرهنگ و هنر

مرگ یک کارگردان در ۹۰ سالگی

مایک هاجز، کارگردان بریتانیایی که با فیلم‌های جنایی مانند «کارتر را بگیر» و «کارت‌ها را بفروش» در ۹۰ سالگی درگذشت.

به گزارش تیتر اول به نقل از اسکرین، این کارگردان روز شنبه (۲۶ آذر) در خانه خود در جنوب انگلیس درگذشت و هنوز علت دقیق مرگ وی اعلام نشده است.

هاجز در سال 1932 در بریستول متولد شد و قبل از پیوستن به نیروی دریایی به عنوان حسابدار کار می کرد. چند سال بعد در پشت صحنه تلویزیون کار کرد. استعداد هاجز توجه او را به خود جلب کرد و این فرصت به او داده شد تا اولین فیلم بلند خود را کارگردانی کند.

فیلم هیجان انگیز انتقام جویانه 1971 Get Carter با بازی مایکل کین بدون شک بهترین دستاورد کارگردانی اوست.

او بعداً گفت که فقری که در شمال انگلستان تجربه کرده بود، در حین خدمت در نیروی دریایی سلطنتی بر ساخت فیلم سینمایی Catch Carter تأثیر گذاشت.

یک سال بعد او یک فیلم هیجان انگیز دیگر با مایکل کین به نام پالپ ساخت و اندکی پس از آن اقتباسی از رمان مرد ترمینال مایکل کرایتون ساخت که توسط استنلی کوبریک مورد ستایش قرار گرفت. و “ترنس مالیک” تحریک شد.

هاجز در سال 1980 فیلم علمی تخیلی «فلش گوردون» را نیز ساخت.

هاجز چند هفته پس از فیلمبرداری Damin: Horoscope of Nehs 2 در سال 1978 پروژه را ترک کرد، اما او دعا برای مرگ را در سال 1987 و سپس Black Rainbow را در سال 1989 به سینماها آورد. فیلمی که توزیع آن با مشکلاتی همراه بود.

حضور کوتاهی با کلایو اوون نیز توجه را به اواخر دوران حرفه ای کارگردان جلب کرد. Deal the Card (1998) با بازی کلایو اوون در ابتدا موفقیت چشمگیری در بریتانیا نداشت، اما بعداً در آمریکا موفق شد و دوباره اکران شد. در سال 2003، هاجز و اوونز در فیلم I Sleep When I’m Dead همکاری کردند.

«مایک هاجز» سپس از کارگردانی کناره‌گیری کرد و شروع به نوشتن رمان‌های جنایی کرد. در زمان مرگ، او در حال نوشتن رمان «همه در دریا» بود، رمانی اتوبیوگرافیک و مستند زندگی او.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا