فرهنگ و هنر

اعطای جایزه اسکار افتخاری به «مایکل جی.فاکس»

مایکل جی فاکس به دلیل کمک به جمع آوری 1.5 میلیارد دلار برای تحقیقات پارکینسون با دریافت جایزه اسکار مفتخر شد.

به گزارش تیتر اول، به نقل از رویترز، «مایکل جی فاکس، بازیگری که در دهه 1980 با سریال های کمدی تلویزیونی «پیوندهای خانوادگی» و «بازگشت به آینده» مخاطبان را مجذوب خود کرد، به دلیل تلاش هایش برای حمایت از این فیلم، جایزه اسکار افتخاری (جایزه بشردوستی ژان هرشولت) را دریافت کرد. 1.5 میلیارد دلار برای تحقیقات بیماری پارکینسون.

فاکس در سن 29 سالگی به بیماری پارکینسون مبتلا شد، یک اختلال عصبی که باعث لرزش و علائم دیگر می‌شود، فعالیت بازیگری او را محدود کرد و بنیادی به نام بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون برای یافتن درمانی برای این بیماری ایجاد کرد.

این بازیگر کانادایی در مراسم سالانه Governors Awards آکادمی پس از دریافت این افتخار گفت: «اینجا ایستادن و عشق شما را پذیرفتن بسیار متواضع است. فاکس همچنین گفت که سخت ترین بخش بیماری او کنار آمدن با عدم قطعیت بود و او سال ها بیماری خود را پنهان کرد زیرا نمی دانست اگر بینندگان می دانستند که او به این کمدی مبتلا شده است، آیا باز هم می توانند سریال کمدی را تماشا کنند. من دارم میخندم اینطور نیست؟

“دیان وارن”، ترانه سرای پرکار که از آثارش در 100 فیلم استفاده شده است، “پیتر ویر” کارگردان استرالیایی که با فیلم هایی مانند “شاهد” و “انجمن شاعران مرده” شهرت دارد و “یوجین پالسی” اولین زن سیاه پوست کارگردانی یک فیلم (فصل سفید خشک) استودیوهای بزرگ هالیوود نیز امسال دریافت کنندگان اسکار افتخاری دیگری داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا