فرهنگ و هنر

مهدی آزادی برنده جایزه اول جشنواره کمراایمج شد

مهدی آزادی جایزه قورباغه طلایی جشنواره فیلم اتاق مجلسی لهستان را برای بهترین فیلم کوتاه برای فیلم اپل تالونی “اسب بیش از انسان خون دارد” دریافت کرد.

به گزارش تیتر اول ، جشنواره بین المللی فیلم ، مهمترین رویداد سینمایی جهان با محوریت هنر فیلمبرداری ، از 14 تا 21 نوامبر (24 نوامبر تا 1 دسامبر) در شهر تاریخی ترونی در شمال لهستان برگزار شد. “خون اسب بیش از انسان است.”

داستان “اسب بیش از انسان خون دارد” درباره زوجی آسیایی است که تهران را ترک می کنند و به میهن ایده آل خود در نزدیکی مرز ترکیه بازمی گردند ، اما رویای آنها برای رسیدن به آرامش در زمان بازنشستگی شکسته می شود. آنها می فهمند که دهکده آنها به دروازه قاچاق در اروپا تبدیل شده است و همه آنها را می شناسد.

جشنواره فیلم مجلسی یک رویداد سینمایی است که در جوایز اسکار تصویب شده است و فیلم کوتاه مستند در صورت برنده شدن جایزه اصلی در گروه بهترین فیلم مستند این رویداد سینمایی ، مجاز به رقابت در گروه فیلم کوتاه جوایز آکادمی فیلم است.

امسال جایزه قورباغه طلایی به سرزمین زباله Chloe Joe به کارگردانی جوشوا جیمز ریچاردز و جوایز نقره و برنز به ترتیب به آنتی جی هلن تعلق گرفت. . “جوكنین” توسط “راوانا رانكینن” و “پینوكیو” توسط “متیو گارون” توسط نیوكولا برول فیلمبرداری شده است.

**

سینمای ایران قبلاً در این رویداد فیلم کوچک بوده و از سال 1993 فعالیت خود را آغاز کرده است. محمود کلاری اولین کارگردان فیلم ایرانی است که در یک رویداد سینمایی شرکت کرده است و در سال 2000 به عضویت هیئت داوران اصلی جشنواره فیلم لهستان به رهبری مایکل چیمینو کارگردان مشهور آمریکایی درآمد. در آن سال جایزه بهترین فیلم قورباغه طلایی به عشق سگ الخاندرو گونکا ال lez اینارینو به کارگردانی رودریگو پیرتو اهدا شد.

در سال 2011 ، کلر مهمترین عنوان این رویداد سینمایی را در یک سینمای ایران بدست آورد و جایزه قورباغه نقره ای (دومین جایزه مهم جشنواره) را برای فیلمبرداری دریافت کرد که در فیلم برنده اسکار “جدایی نادر از سیمینا” ارائه شد.

هیئت داوران جشنواره فیلم Camerimage 2012 به سرپرستی جوئل شوماخر نیز در این رویداد فیلم جایزه قورباغه نقره ای تورج اصلانی را برای فیلم “فصل کرگدن” اهدا کرد.

در سال 2015 ، ویتوریو استورارو ، کارگردان مشهور ایتالیایی فیلم و سه برنده اسکار و مجید مجیدی برای فیلم محمد رسول الله در جشنواره فیلم دوربین برنده جایزه فیلمبرداری و کارگردانی ویژه شدند. استورارو پیش از این در سال 1997 با برناردو برتولوچی جایزه ویژه را دریافت کرده بود.

در سال 2018 ، فرشید اخلاقی برای فیلمبرداری فیلم کوتاه مستند “درد من است” جایزه ویژه هیئت داوران مسابقه فیلم کوتاه را دریافت کرد که کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت.

دکمه بازگشت به بالا