بین الملل

بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد

طبق وب سایت شبکه Russia Today ، اسکا میلیوا ، سخنگوی دادستانی عمومی بلغارستان ، در یک کنفرانس خبری گفت: “محققان معتقدند برخی انفجارهای مشابه در انبارهای مهمات وجود دارد ، بنابراین سلاح های تولید شده برای صادرات به اوکراین و گرجستان منهدم شده است.” در صوفیه

وی افزود: این انفجارها به دلایل فنی نبود و روز قبل از روز انفجار ، شش شهروند روسیه در بلغارستان بودند ، همچنین تلاش شد تا فروشنده اسلحه بلغاری ، امیلیانا گابریف که انبارهای مهمات را تخریب کرده بود ، کشته شود.

به گفته دادستانی کل بلغارستان ، سو assass قصد گابریوا بین 28 آوریل و 4 مه 2015 ، اولین بار در نوامبر 2011 و سایر موارد در سال 2015 و 2020 صورت گرفت.

میلیوا گفت: “شواهدی که تاکنون جمع آوری شده تا حد زیادی معتبر است و نشان می دهد که اقدامات شهروندان روسیه برای جلوگیری از صادرات اسلحه به گرجستان و اوکراین بوده است.”

وی افزود که جمع آوری شواهد در جریان است.

سخنگوی گفت: “صوفیه در رابطه با بمب گذاری در بلغارستان و انفجار در جمهوری چک در سال 2014 با پراگ همکاری می کند.”

نمایندگی دیپلماتیک روسیه در صوفیه همچنین اظهار داشت که مقامات به هیئت دیپلماتیک در مورد تحقیقات درباره انفجارها اطلاع نداده اند.

ادعا می شود که بلغارستان طی 18 ماه شش دیپلمات روس را به ظن جاسوسی اخراج کرده است ، که روابط تاریخی و مستحکم دیپلماتیک صوفیه و مسکو را متشنج کرده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا