اقتصادی

اروپا تا ۲۵ سال دیگر نیازی به گاز روسیه نخواهد داشت

صدراعظم آلمان در دیدار با رئیس جمهور اوکراین گفت: “طی 25 سال آینده ، اروپا دیگر نیازی به گاز روسیه نخواهد داشت.”

به گزارش تیتر اول ، به نقل از آنگلا مرکل ، روسیه به نقل از روسیه گفت: “اروپا باید تا سال 2050 قدم به قدم به آب و هوای بی طرف برسد.” این بدان معناست که روسیه تا 25 سال آینده هیچ گونه گاز به اروپا نخواهد داد یا حجم آن بسیار کم خواهد بود.

در همان زمان ، صدراعظم آلمان به ولادیمیر زلینسکی ، رئیس جمهور اوکراین گفت که آلمان اطمینان می دهد که روسیه حتی پس از شروع خط لوله “جریان 2” به انتقال گاز از طریق اوکراین ادامه می دهد. اگر روسیه سعی کند از این خط لوله به عنوان سلاح علیه دیگر کشورها استفاده کند ، آلمان تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو را پیشنهاد می کند.

آمریکا مخالف است که خط لوله جریان 2 ، که صادرات گاز روسیه به آلمان را دو چندان می کند ، در اروپا مورد بحث قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده با پروژه نورد استریم 2 مخالفت می کنند و نگرانی ها را در مورد استفاده از گاز روسیه به عنوان ابزار سیاسی و انحصار گازپروم در بازار گاز اروپا عنوان می کنند. لهستان ، چند کشور دیگر اتحادیه اروپا و آمریکا معتقدند که نورد استریم 2 امنیت تامین انرژی اروپا را تضعیف می کند. با این حال ، آلمان دیدگاه تجاری کاملی نسبت به این پروژه دارد.

با این حال ، ماه گذشته ، ایالات متحده و آلمان بر سر یک خط لوله مورد مناقشه که راه را برای تکمیل پروژه هموار کرد ، توافق کردند و آلمان یک پیروزی قاطع به دست آورد.

توافق آمریکا و آلمان تضمین می کند که روسیه از هیچ خط لوله ای از جمله Rolling Stream 2 برای مقاصد سیاسی استفاده نخواهد کرد و از انرژی به عنوان سلاح استفاده خواهد کرد.

روسیه تأکید کرده که خط لوله یک پروژه کاملاً تجاری است و الکسی میلر ، مدیرعامل گازپروم ، گفته است که این شرکت به انتقال گاز از طریق اوکراین ادامه می دهد. اما اگر مرکل درست می گوید و اروپا تا 25 سال دیگر به گاز احتیاج ندارد ، اوکراین باید منابع درآمدی خود را متنوع کند. مرکل به زلنسک توصیه کرد که در زمینه انرژی سبز سرمایه گذاری کند.

در همین حال ، با توجه به انتظارات بیشتر گازپروم ، قیمت گاز طبیعی در بازار اروپا کاهش یافت. قیمت گاز طبیعی اروپا اخیراً به دلیل محدودیت عرضه روسیه افزایش یافته است ، زیرا این نگرانی وجود دارد که سهام در آستانه زمستان همچنان پایین باشد.

با توجه به قیمت نفت ، چند روز پیش به دلیل انتشار خبر راه اندازی خط لوله جریان 2 ، قیمت گاز طبیعی هلند 10 درصد کاهش یافت ، اما پس از آنکه این خبر دروغ به نظر رسید ، بازیابی شد. با این حال ، پس از آنکه گازپروم اعلام کرد امسال 5.6 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله جریان 2 تأمین می کند ، قیمتها از رکورد روز دوشنبه 11 درصد کاهش یافت. و اگر این مقدار گاز تحویل داده نشود ، انتظار می رود قیمت ها همچنان افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا