بین الملل

گفتگوی صریح بایدن با نتانیاهو / در اقدامات احتمالی اسرائیل علیه ایران مشارکت نخواهیم کرد

به گزارش تیتر اول، ایرنا در این باره نوشت: سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا بدون ذکر نام وی گزارش داد که جو بایدن این موضوع را بطور صریح در تماس تلفنی ساعات پیش خود با بنیامین نتانیاهو، با وی مطرح کرده است.

بایدن اگرچه بار دیگر بر تعهد امریکا برای حمایت از اسرائیل تاکید کرده اما تصریح او مبنی بر اینکه امریکا در اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران بعد از حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی مشارکت نخواهد کرد، قابل تامل است.

مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران پیش از حمله موشکی و پهپادی گسترده علیه رژیم صهیونیستی، به آمریکا هشدار داده بودند که هرگونه دخالت آمریکا در این جنگ، می تواند به هدف قرار گرفتن مواضع و پایگاه های این کشور در نقاط مختلف منجر شود.

همچنین پیشتر مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا هشدار داده بودند که اگر می خواهد آسیبی نبیند، بهتر است خود را کنار بکشد و در دام نتانیاهو نیفتد.

شبکه خبری ان بی سی آمریکا نیز در گزارشی، نوشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در محافل خصوصی ابراز نگرانی کرده که بنیامین نتانیاهو در تلاش است آمریکا را به نحوی عمیق‌تر وارد درگیری‌هایی گسترده‌تر کند.

در این گزارش شبکه خبری ان بی سی ،آمده است: به گفته سه نفر از افراد آشنا به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور (آمریکا)، وی به طور خصوصی ابراز نگرانی کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل تلاش می‌کند پای ایالات متحده را عمیقاً به یک درگیری گسترده‌تر بکشاند.

2323

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا