بین الملل

ریاست بلینکن بر وزارت خارجه دولت بایدن بیش از همه نتانیاهو را خوشحال کرد/ دوست وفادار اسرائیل و حامی جدی معامله قرن

جو بایدن رئیس جمهور منتخب به دلیل برخورد خاص و دوستانه اش با رژیم صهیونیستی ، آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه بعدی خود منصوب کرد تا به همه رهبران تل آویو اطمینان دهد که سیاست حمایت واشنگتن از اسرائیل ادامه خواهد یافت. زیرا بلینکن نیز یکی از مقامات آمریکایی است که خود را دوست نزدیک و علاقه مند به رژیم صهیونیستی می داند.

رمزی بارود ، تحلیلگر غرب آسیا ، می گوید بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر راست گرای اسرائیل ، اصلاً نگران نباشد ، زیرا شخصی که گوشه سیاست خارجی آمریکا را به دست خواهد گرفت ، دوست واقعی و وفادار اسرائیل است. درست همانطور که اروپایی ها از بازگشت حامیان آمریکایی خود راضی بودند ، انتصاب بلینکن برای اسرائیلی ها خوشحال کننده بود.

معامله قرن

تیم بایدن-بلینکن رویاهای رژیم صهیونیستی را از بین نبرد

وی ادامه داد: با شکست دونالد ترامپ در انتخابات 13 نوامبر مقابل رقیب دموکرات خود واشنگتن و تل آویو ، موجی از اضطراب و عصبانیت این مسئله را درگیر کرد. بخش به تمام این نگرانی ها پایان داد.

به گفته بارود ، انتصاب بلینکن باید از طرق مختلف مورد بررسی قرار گیرد. ثانیاً ، شخصی که رئیس وزارت امور خارجه آمریکا خواهد شد باید اعتماد و علاقه یکسانی با وزیر امور خارجه فعلی ، مایک پمپئو ، در اسرائیل داشته باشد و ثالثاً ، وزیر امور خارجه جدید باید حداکثر توجه و حساسیت را نسبت به برنامه هسته ای ایران داشته باشد. بایدن در انتخاب خود نه تنها کار بزرگی برای اسرائیل انجام داد ، بلکه اسرائیلی ها به تایید بلینکن سنگ پرتاب کردند و در پایان ، همه رهبران اسرائیل به اتفاق آراanim انتصاب بلینکن را به نفع اسرائیل دیدند.


بیشتر بخوانید:

آنتونی بلینکن کیست و مواضع وی در مورد ایران چیست؟


بارود افزود که سیاستمداران حامی نتانیاهو اکنون خوشحال و مایل به همکاری در دولت بلینکن با سیاست خارجی ایالات متحده هستند. متحد نزدیک نتانیاهو ، دوری گلد ، که زمانی وزیر خارجه اسرائیل بود ، به روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفت که از انتصاب بلینکن تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا وی بسیار حرفه ای است و صحبت های خوبی دارد. گلد می گوید ، برخلاف تصورات غلط برخی از مقامات دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ، بلینکن دارای افکار بازیگوشانه زیادی است و هیچ کوچکترین خصومت علیه اسرائیل ندارد.

تنها مشکلی که بلینکن با آن روبرو است متقاعد کردن اسرائیل در صورت بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران است.

بارود سپس به جلسه طلای 2016 با وزارت امور خارجه آمریکا اشاره می کند. گلد در مورد جلسه ای اظهار داشت که در آن مقامات ارشد اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که بلینکن واقعاً مرد خوبی است و همین امر باعث شد تا وی بلینکن را به عنوان یک تأثیر مثبت بر اسرائیل در دولت آمریکا تشخیص دهد.

بایدنز - نتانیاهو

بارود سپس درباره زیفی لیونی وزیر خارجه اسبق اسرائیل صحبت می کند و ادامه می دهد که لیونی به بلینکن نیز خوش بین است و معتقد است که بایدن و بلینکن می توانند راه ترامپ را دنبال کنند و منافع اسرائیل را تأمین کنند.

بارود گفت: “تنها مشكل Blinken این است كه در صورت بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران می تواند اسرائیل را متقاعد كند.” در 22 نوامبر ، نتانیاهو در یک پیام دیپلماتیک به بایدن نوشت که فرصتی برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران نمی بیند. بلینکن باید برای اسرائیل روشن کند که در صورت بازگشت به توافق هسته ای واشنگتن هرگز تل آویو را تنها نخواهد گذاشت. به همین دلیل ، بایدن Blinken را انتخاب کرد زیرا می دانست اسرائیلی ها به توصیه های این دوست قدیمی توجه می کنند.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا