بین الملل

مخالفت آشکار نتانیاهو با طرح بایدن/ نمی‌توانم خودم را گول بزنم!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار توهم از بین بردن جنبش حماس و مرحله «پساجنگ» در غزه گفت که اجازه بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه پس از اتمام جنگ را نخواهد داد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، نتانیاهو گفت: من نمی‌توانم خودم را گول بزنم و بگویم اشتباه فاحشی که در توافقنامه اسلو صورت گرفت، می‌تواند غزه را اداره کند.

وی همچنین تاکید کرد: اشتباه توافقنامه اسلو را تکرار نخواهم کرد.

نتانیاهو همچنین با تصور نابودی جنبش حماس افزود: باید اسرائیل تسلط امنیتی بر سراسر نوار غزه داشته باشد تا هیچ تهدیدی در سال‌های آتی علیه آن شکل نگیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان از مبارزان فلسطینی حمایت مالی می‌کند و به دنبال صلح نیست و درصدد نابود کردن رژیم صهیونیستی است و در برهه فعلی نباید وارد غزه شود.

طبق این گزارش، این اظهارات نتانیاهو مخالفت آشکار با چشم انداز توهمی آمریکا برای مرحله «پساجنگ» در غزه محسوب می‌شود؛ چراکه آمریکا بر بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه در صورت تحقق توهم و رویای دور و دراز «نابودی حماس» تاکید دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور چندین بار بر لزوم بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه پس از پایان جنگ تأکید کرده‌اند.

311311

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا