بهترین های کسب و کارعمومی

مدل کمد دیواری سفید قهوه ای

4.0 0

یک وجه مشترک در بین همه افرادی که خونه تقریباً کوچیکی دارن، اینه که برای همه وسایلشون جای کافی ندارن. یک یا چند کمد دیواری خوش جا و پر از قفسه و طبقه در این نوع خونه‌ها، می‌تونه خیلی از مشکلات صاحبان خونه‌های کوچیک رو برطرف کنه. علاوه بر اینکه داشتن کمد دیواری خودش یک مزیت عالی برای این افراد محسوب میشه، انتخاب رنگ روشن برای کمد دیواری مثل کمد دیواری سفید هم خیلی می تونه برای بزرگ‌تر نشون دادن فضای خونه کمک کنه. میگید چطوری؟ ادامه این محتوا رو بخونید تا متوجه بشید.

قهوه گانودرما و جینسینگ دکتر بیز برای بیماری های مثال روماتیسم مفصلی برای کسانی که سن بالا دارند مفید است، اما به این نکته توجه کنید که فشار خون و تپش قلب بالا اگر داشتید منع مصرف قهوه سوپریم دکتر بیز میشوید.

اهمیت انتخاب کمد دیواری با رنگ روشن؛ کمد دیواری سفید

اگر فکر می کنید کمد دیواری برای یک خونه چندان اهمیت نداره، باید بگم سخت در اشتباهید! نظم و ترتیب دادن به وسایل خونه، چیدن همه لباس‌های اعضای خونه و ایجاد یک محیط خالی از شلوغی و به هم ریختگی فقط با داشتن کمد دیواری در یک خونه امکان پذیره؛ بنابراین هر خونه‌ای که کمد دیواری نداشته باشه چه برای اجاره و چه برای فروش کمتر پسندیده میشه.

یکی دیگه از مسائل مهم و مرتبط با کمد دیواری، هست که اگر با دقت و با سلیقه انتخاب بشه یقینا به نقطه کانونی دکوراسیون یک اتاق تبدیل میشه. برای خونه هایی که فضای کمتری هم دارند، استفاده از رنگ‌های روشن مثل کمد دیواری سفید و همچنین ترکیب رنگ سفید با رنگهای دیگه مثل کمد دیواری سفید قهوه ای یا کمد دیواری سفید مشکی یا طلایی به روشنی و دلباز بودن خونه کمک می کنه.

 

نوشیدن قهوه گانودرما برای لاغری سبب می‌شود که متابولیسم بدن فرد بالا برود و از طرفی سوخت‌وساز بدن افزایش یابد و در پی این تغییر و تحولات در بدن، کاهش وزن رخ می‌دهد. با خوردن قهوه گانو‌درما برای لاغری، نشاط و سر زندگی در فرد رخ می‌دهد که خود می‌تواند پویایی فرد را به همراه داشته باشد

چند مدل کمد دیواری سفید

همونطور که در عکس بالا می‌بینید، یک کمد دیواری سفید ساده به زیبایی محیطی کمک زیادی می کنه.

البته کمد دیواری سفید و بدون درب اگر بی نظم و شلوغ باشه، در عین سادگی می تونه خسته کننده هم باشه.

ترکیب سفید با آبی کاربنی یکی از ترکیب رنگی‌های جالب و خاص برای کمد اتاق خواب است. اما سعی کنید در انتخاب رنگ کمد دیواری سفید و آبی، تناسب رنگی آن با سایر وسایل اتاق را هم در نظر داشته باشید.

کمد دیواری سفید و بدون دستگیره، یک گزینه دیگر برای نمایش زیبایی و سادگی است.

حتی اگر برای فروشگاه لباس خودتون هم قصد تهیه کمد دیواری دارید، این ایده نشون می ده که کمد دیواری سفید باز هم زیباترین دکور را ایجاد کرده.

ایده‌ای جدید برای استفاده از شیشه‌های بلند مات در کمد دیواری سفید رو در این تصویر می بینید.

هیچ محدودیتی در طراحی به رنگ سفید وجود نداره، یک میز کوچک در کنار کمد دیواری خیلی هم کاربردیه.

حتی میشه از آینه‌های بلند در کمد دیواری سفید استفاده کرد و از مزایای این انتخاب بهره برد.

اگر از کمد دیواری سفید در این فضا استفاده نمیشد، در نگاه اول خیلی شلوغتر از این می تونست باشه.

استفاده از کمد دیواری سفید ساده به صورت قرینه در این فضای کوچک بسیار جالب و کاربردی است.

نمونه دیگری از ترکیب زیبای کمد دیواری سفید با کفپوش چوبی رو می بینید. این مدل حسی کلاسیک و مدرن رو بصورت همزمان در فضا القا کرده است.

خوبی کمد دیواری سفید اینه که با هر رنگی در محیط میتونه ست باشه و زیبایی خودشو به رخ بکشه.

درهای شیشه‌ای مات در کمد دیواری سفید، همواره ظاهر زیبایی داره.

این کمد دیواری سفید وکیوم هم با درهای مشبک و آینه ای، طرح بسیار شیکی برای یک اتاق خواب شده.

مدل کمد دیواری سفید طلایی

کمد دیواری سفید با لبه‌های طلایی، یکی از خاص‌ترین رنگ هایی هست که برای کمد میشه برگزید.

می‌تونین کمد دیواری سفید طلایی رو با دیگر وسایل اتاق خوابتون ست کنید و از این ترکیب جذاب لذت ببرید.

بطور کلی رنگ طلایی یک رنگ تجملاتی است، پس بهتره دکوراسیون اتاق و طراحی کمد دیواری هم در همین جهت اجرا بشن تا بتونیم از زیبایی و تجمل رنگ طلایی به بهترین نحو استفاده کنیم.

در این عکس هم از رنگ طلایی بصورت خیلی ظریف و تنها برای جلوه دادن به ابزار درب های کمد دیواری استفاده شده و در نهایت کار رو به یک کمد سفید طلاییِ کلاسیک و در عین حال زیبا و چشم نواز تبدیل کرده.

مدل کمد دیواری سفید طوسی

سفید طوسی در کنار رنگ‌های ملایم استفاده شده در این اتاق خیلی خوب شده.

پادشاه رنگ ها (طوسی) با طبقات سفید رنگ در این کمد دیواری بسیار چشم نواز و شکیل به نظر میاد.

اینجا هم یک کمد دیواری سفید طوسی رو می بینید که با کفپوش چوبی جذابیت فوق العاده‌ای رو ایجاد کرده.

رنگ گرم آجری در فرش اتاق باعث شده تا فضا با وجود کمد دیواری سفید طوسی گرما و انرژی داشته باشه.

این مدل هم یک طراحی خلاقانه روی دربِ کمد دیواری به رنگ سفید طوسی رو نشون میده.

گانودرما غالبا مصرف غذایی ندارد و تنها برای مصارف دارویی استفاده می‌شود. این قارچ به صورت انواع محصولات تجاری در اشکال مختلف پودر شده، مکمل‌های غذایی، عصاره، دمنوش و حتی قهوه فوری سوپریم دکتر بیز به فروش می‌رسد

مدل کمد دیواری سفید قهوه ای

اگر برای کمد دیواری سفید خودتون از جنس هایگلاس استفاده می کنید، با یک نورپردازی جزئی میتونید زیبایی اون رو دوچندان کنید. در این تصویر از با طرح چوب و رنگ قهوه‌ای برای چارچوب کمد استفاده شده و فضا رو از یکنواختیِ ناشی از رنگ سفید درآورده.

کمد دیواری سفید قهوه‌ای (با طرح چوب) در کنار وسایل قهوه‌ای در این اتاق هماهنگی جالبی رو نشون می‌ده.

و این کمد دیواری سفید قهوه‌ای با طرح چوب با طرح‌های زیبای روی درها، انتخابی خاص و متفاوت رو به نمایش میذاره.

کمدی دیواری قرینه با ترکیب سفید و بافت چوبی هیچگاه خسته تون نمی‌کنه.

مدل کمد دیواری سفید مشکی

قابل توجه علاقه مندان به کمد دیواری سفید مشکی با طرح شطرنجی، این ترکیب رنگ هم در جای خودش بسیار زیبا و جذابه.

ترکیب رنگ سفید مشکی برای کمد دیواری و وسایل جانبی از معدود ترکیبات خاص و دلنشین هست.

جمع بندی

رنگ سفید یکی از رنگ‌های پر طرفدار و زیباست که با اکثر رنگ ها قابلیت ترکیب شدن و هماهنگی داره و به همین دلیل هست که اکثریت افرادی که قصد تغییر دکوراسیون دارند، کمد دیواری سفید رو به صورت ساده یا با رنگ‌های دیگه مورد استفاده قرار می دهند.

امیدواریم این مقاله بتونه برای انتخاب طراحی کمد دیواری بهتون ایده بده. راستی می‌تونین روی کمک دکوراتورهای سلام ساختمان برای طراحی و اجرای کمد دیواری حساب کنین. دکوراتورهای ما بهترین های شهرتون هستن. خیالتون راحت..

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

 

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟

اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رس3.9 56

چند نوع کمد دیواری داریم؟ کمد دیواری ها را بر اساس ظاهر می‌توان به 4 دسته تقسیم کرد: 1. لولایی 2. ریلی 3. ترکیبی 4. بدون درب

بهترین جنس برای کمد دیواری چیست؟ این سوال بسیار وابسته به نیاز شماست و پیشنهاد میکنیم از طریق دریافت مشاوره تلفنی رایگان سلام ساختمان، بهترین طرح و جنس برای خود را پیدا کنید. اما اگر بخواهیم کلی بگوییم، عبارات زیر می‌توانند کمک کننده باشند: – ارزان ترین کمد: نئوپان – لاکچری ترین کمد: روکش چوب – تمام چوب – کمد براق: هایگلاس – لمی گلاس – انزو – کمد مدرن: ام دی اف – هایگلاس – کمد نئوکلاسیک ولی قیمت ناسب: ممبران – کمد نئوکلاسیک ولی بادوام: پلی اورتان – پولیشی – روکش چوب

در این مطلب میتوانید مدل های متنوع کمد از نمونه کارهای نجاران سلام ساختمان را ببینید و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

به دنبال الگوهای زیبا و مدل‌های شیک کمد دیواری مثل مدل‌های سال 2023 می‌گردید؟ در این مطلب ده‌ها الگو برای انواع مدل کمد دیواری جدید را خواهید دید. همچنین در انتهای مطلب، لینک‌های مفید برای محاسبه را برایتان آورده‌ایم. از طرفی به کمک مجموعه سلام ساختمان می‌توانید نجار یا کمدساز حرفه‌ای و منصف شهر خودتان را پیدا کنید و به آن‌ها سفارش کمد دهید. نمونه کارهای متخصصین منصف سلام ساختمان را هم در این مقاله می‌توانید ببینید. دکوراتور تصویر کمد دیواری بالا را هم در اواسط مقاله معرفی می‌کنیم.

در ادامه با انواع کمد دیواری آشنا می‌شویم و مدل‌های آن را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید در طول مقاله در مورد هر مدل کمد دیواری که مورد پسندتان بود مشاوره رایگان بگیرید و حتی مشابه آن را به سلام ساختمان سفارش دهید، فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

انواع کمد دیواری چیست؟ کمد ریلی – کمد لولایی

در این قسمت می‌خواهیم کمد دیواری‌ها را از نظر نوع بازشوی درب‌های آن‌ها بررسی کنیم. معمولاً کمد دیواری‌ها از نظر حالت درب‌ها در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

  1. کمد دیواری ریلی
  2. کمد دیواری لولایی
  3. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی
  4. کمد دیواری بدون درب

در ادامه مدل‌های هر دسته را مشاهده می‌کنید که در سلام ساختمان هم قابل سفارش هستند.

دکوراتور های فعال در سلام ساختمان

  1. کمد دیواری ریلی

استفاده از ، رو به افزایش است. چرا؟ چون این روزها فضای اتاق‌ها و خانه‌ها کوچک شده، به همین دلیل کمد دیواری ریلی برای صرفه‌جویی در فضا خیلی مناسب است.

علاوه بر آن طرح کمد دیواری ریلی با سبک مینیمال در طراحی مدرن همخوانی خیلی خوبی دارد.

اولین مدل کمد دیواری ریلی را که توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان در تهران اجرا شده است را در تصویر بالا می‌بینید. با کلیک روی عکس می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید و مشاوره رایگان بگیرید. این کمد دیواری با درب ریلی به رنگ طوسی و قاب طرح چوب اجرا شده که با رنگ کف‌پوش هماهنگی زیبایی ایجاد کرده است. در تصویر بعدی می‌توانید نمای داخلی این کمد دیواری را قبل از نصب درب‌های ریلی ببینید.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید فضای داخلی کمد از کشوهای متعدد، فضایی برای آویز لباس‌ها، آینه به همراه باکس‌های کشویی که کاربرد میز آرایش دارد و فضای تقسیم بندی بالای کمد برای قراردادن وسایل متنوع تشکیل شده است. یک کمک تمام عیار که با حداکثر استفاده طراحی و اجرا شده است. مشاورهای سلام ساختمان به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را برای اجرای کمد دیواری خودتان داشته باشید.

کمد دیواری با طرح چوب و دارای آینه که انتخاب هوشمندانه رنگ و طرح، سبب تطبیق کامل با دیوارها، کف و فرش شده است.

استفاده از نور موضعی متناوب در بالای کمد، به زیبایی کار افزوده و درهای ریلی بزرگ سراسری فاقد دستگیره، ویژگی ممتاز این طرح است.

مدل کمد دیواری ریلی

کمدهای دیواری ریلی را در مدل‌های قبلی هم مشاهده کردید. اما در این بخش کاملاً می‌خواهیم تمرکزمان را روی بررسی چند مدل کمد دیواری و کمد لباس ریلی منتخب بگذاریم.

مدل کمد لباس ریلی با فضایی برای آویز لباس، کشوهای متعدد و رگال آویز شلوار که بسیار کاربردی و جذاب است.

یک مدل کمد لباس ریلی خیلی جذاب با رنگ بندی نزدیک به رنگ 2022 که دارای قفسه‌های متعدد است و نیاز شما را به فضای نگهداری لباس کاملاً رفع می‌کند. این کمد دیواریِ آبی زیبا را می‌توانید به تیم سلام ساختمان سفارش دهید.

تصویر زیر یک نمونه کمد دیواری ریلی آینه‌ای با طراحی زیباست که جلوه خاصی به اتاق بخشیده است.

می‌توانید برای درب کمد ریلی از شیشه مات اسفاده کنید. ‌شیشه مات خیلی زیبا است.

یک نمونه کمد دیواری ریلی که طراحی داخل آن متناسب با نیاز کاربر انجام شده است.

نمونه‌ای از کمد دیواری ریلی که توسط یکی از ده‌ها دکوراتور سلام ساختمان در تهران اجرا شده است. اگر اتاق شما کوچک است و همچنین فضای کافی برای قرار دادن تخت‌خواب و وسایل ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کمد دیواری با رنگ‌ سفید و درب‌های ریلی سفارش دهید تا هم فضا را روشن‌تر نشان دهد و هم برای باز کردن درب کمد با مشکل مواجه نشوید.

اگر دنبال دکوراتورهایی هستید که کمدهایی مشابه این‌ کمد دیواری‌ها و حتی زیباتر برایتان بسازند کافی است به ما بگویید. «سلام ساختمان» به شما در پیدا کردن کمدسازها و کابینت‌سازهای شهر خودتان کمک می‌کند.

همان‌طور که در عکس زیر که دیوارها به رنگ سال 2023 رنگ آمیزی شده‌اند مشاهده می‌کنید، درب‌های آینه‌ای باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق و بازتاب نور شده‌اند.

  1. کمد دیواری لولایی

حالت معمولی بازشوی کمدها به صورت لولایی است. مثل درهای معمولی اتاق و … البته این نوع کمد دیواری بیشتر در اتاق‌هایی به کار می‌رود که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب کمد را داشته باشند.

کمد دیواری با درب لولایی که در نگاه اول درها به شکل کرکره‌ای به نظر می‌رسند. این مدل درب‌های لولایی که عرض کمی دارند برای اتاق‌های کوچک هم می‌تواند به کار روند.

نمونه کمد دیواری لولایی با تقسیم بندی داخلی پرکاربرد که توسط یکی از متخصصین سلام ساختمان اجرا شده است. مشتری برای سفارش این کمد زیبا درخواست خود را در ثبت کرده است و مراحل زیر انجام شده:

  • گفتگوی تلفنی با مشاور و پشتیبان تلفنی ما
  • هماهنگی یک یا چند متخصص (کمدساز) برای بازدید
  • انتخاب متخصص و اجرای کار

کمد دیواری لولایی کم جا در زیرپله‌ها و رضایت مشتری سلام ساختمان

  1. کمد دیواری با بازشوی ترکیبی: لولایی-ریلی

مدل دیگر حالتی است که درب‌ها با لولا باز می‌شوند، اما بالا و پایین آن، ریلی برای قرار دادن آن‌ها کنار همدیگر وجود دارد. مثل عکس زیر که البته مناسب کمدهای بزرگ با عمق زیاد است.

استفاده از این مدل کمد دیواری لولایی، بیشتر برای فضاهایی شبیه اتاق پرو یا اتاق مجزای کفش و لباس که در گوشه‌ای از اتاق اصلی هستند، مرسوم است. فراموش نکنید که ظاهر این مدل کمد دیواری، نسبت به کمد دیواری لولایی قبلی که درب آن به‌صورت ساده باز و بسته می‌شد، جذاب‌تر است.

  1. کمد دیواری بدون درب

نوع دیگری از طراحی داخلی که خیلی مرسوم شده، استفاده از کمد دیواری بدون درب است. مثل عکس زیر.

بهتر است قبول کنیم که این سبک کمد دیواری حقیقتا ظاهری مدرن و متفاوت دارد به خصوص اگر از رنگ مشکی ساده در ساخت آن استفاده شود. حضور در فضایی مثل تصویر زیر چشم‌اندازی جدید و بسیار متفاوت از آنچه که هرروز می‌بینیم را برایمان به همراه دارد.

انواع کمد دیواری بر اساس متریال مورد استفاده چیست؟

انواع کمد دیواری بنا به سلیقه و میزان بودجه شما با متریال مختلفی ساخته می‌شوند. هر یک از انواع متریالی که برای ساخت کمد دیواری استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

  1. ام دی اف
  2. ممبران
  3. هایگلاس
  4. ملامینه
  5. چوب
  6. پلی اورتان
  7. انزو
  8. پی وی سی

در این مطلب قصد داریم به معرفی هر یک از متریال‌های بالا در تهیه انواع کمد دیواری بپردازیم. و برای هر متریال، مدل‌های مختلف2023 و همچنین نمونه کارهایی از متخصصین سلام ساختمان را ببینیم.

دکوراتور های «ایده پرداز و خلاق» سلام ساختمان

  1. کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری‌های ام دی اف، از صفحات ام دی اف ساخته می‌شوند. می‌توان گفت ام دی اف رایج‌ترین متریال در ساخت کمدهای دیواری است.

کمد دیواری MDF شبیه کمد دیواری ملامینه است، با این تفاوت که در ، در زیر روکش ملامینه، به جای مغزی با جنس ورق نئوپان که در کمد ملامینه رایج است، از مغزی ورق ام دی اف خام استفاده می‌شود. این موضوع، راه خوبی برای تشخیص کمد ام دی اف با روکش ملامینه (همان کمد ام دی اف) از کمد نئوپان با روکش ملامینه (همان کمد ملامینه) است.

ام دی اف رنگ‌بندی بسیار وسیعی دارد و معمولاً با توجه به قیمتی که دارد از کیفیت مناسبی برخوردار است. پس با توجه به تنوع بالای این متریال، بهتر است با مشورت کافی، سراغ خرید آن بروید و انواع مختلف آن را هم به خوبی مقایسه کنید. برای انتخاب بهتر می‌توانید از مشاوره رایگان سلام ساختمان استفاده کنید. مشاوران ما به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. فقط کافی است کلیک کنید و درخواست خودتان را ثبت کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که بزرگ‌ترین ایراد متریال ام دی اف برای ساخت کمد دیواری، مقاومت نسبتا پایین ام دی اف در برابر رطوبت است. از جمله شرکت‌های مشهور در تولید صفحات سازنده‌ی کمد دیواری ام دی اف می‌توان به ایزوفام، آریا، آسیا، پارس و پویا اشاره کرد.

مدل کمد دیواری ام دی اف

باهم در ادامه چند مدل کمد ام دی اف را ببینیم.

زیبا و ساده. مدل کمد ام دی اف جادار با بدنه طرح چوب که طراحی شبیه به دارد. نوعی مدل شیک و جذاب برای سال 2023.

کمد دیواری با تخت تاشو را در تصویر بالا می‌بینید. این روزها خیلی محبوب شده و معمولا در کمد دیواری‌ها استفاده می‌شود.

نمونه کمد دیواری ام دی اف سفید که توسط یکی از ده‌ها متخصص سلام ساختمان در تهران اجرا شده است را در تصویر بالا می‌بینید که در آن از درب های ریلی استفاده شده.

یک کمد ام دی اف مخصوص ابزار آلات.

کمد ام دی اف لولایی بدون دستگیره نزدیک به رنگ سال 2023، خیلی جذاب است این‌طور نیست؟! سعی کنید از رنگ‌های تیره در فضاهای کوچک و بدون نور استفاده نکنید چون باعث دلگیر شدن و کوچک به‌نظر رسیدن فضا می‌شود. رنگ‌های تیره مثل رنگ سال 2023 در اتاق‌های بزرگ و فضاهایی که نور طبیعی کافی دارد و یا از نورپردازی مصنوعی مناسب برخوردار است زیبایی خود را نشان می‌دهند.

جادار و مناسب برای استفاده در خانه‌های ایرانی.

یک نمونه کمد دیواری ام دی اف طرح چوب همراه با تخت تاشو که خیلی در فضا صرفه‌جویی می‌کند. یک پیشنهاد عالی برای اتاق‌های کمجا.

کمد دیواری ام دی اف با فضای طراحی شده برای میزتحریر.

این هم یکی دیگر از مدل‌های کمد دیواری که به راحتی قابل اجرا است. شما می‌توانید مشابه این طرح را به نجارهای فوق حرفه‌ای سلام ساختمان سفارش دهید. برای محاسبه قیمت این کمد دیواری و یا هر کمد دیگری، آن هم قبل از شروع به کار، می‌توانید از مشاورهای سلام ساختمان، به‌صورت رایگان کمک بگیرید.

ید

  1. کمد دیواری هایگلاس

به واسطه ظاهر براق و صیقلی این مدل از کمد دیواری‌ها، فضای اتاق یا سالن، همیشه روشن و سرشار از حس جریانِ زندگی می‌شود. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که بهتر است همیشه تمیز باشد و مثلا هر چند وقت یک‌بار، سطح آن با دستمال مرطوب نظافت شود تا جای لک و اثر انگشت روی آن مشخص نباشد.

صفحات هایگلاس هم، از مغزی ام دی اف ساخته شده‌اند که با روکش پلی گلاس پوشش‌دهی می‌شوند. کمد دیواری‌های هایگلاس در سبک‌ مدرن به کار می‌روند، برای همین مدل کمد دیواری هایگلاس با ساختار درب ریلی، سبک مدرن و لوکسی می‌سازد که طرفداران ویژه‌ای دارد.

اگر فضای کلاسیک را برای قسمت نشیمن و پذیرایی خانه می‌پسندید، بهتر است کمد دیواری هایگلاس به‌خصوص با رنگ روشن را برای اتاق خوابتان در نظر بگیرید چون ظاهری مدرن و در رنگ‌های روشن، حالتی سرد به محیط می‌دهد.

اگر متراژ خانه یا دفتر کارتان کوچک است، بهتر است از کمد دیواری هایگلاس استفاده کنید؛ مثل عکس بالا انعکاس فضای خانه یا دفتر کارتان داخل سطح صیقلی این کمد دیواری باعث می‌شود فضا بُعد پیدا کند و دلبازتر به نظر برسد.

البته ناگفته نماند که این افزایش بصریِ فضا را با استفاده از آینه هم می‌توانید ایجاد کنید. به همین منظور، می‌توانید کمد دیواری هایگلاس را با آینه ادغام کنید، مثل عکس بالا که توسط متخصص سلام ساختمان اجرا شده است. که می‌توانید نمای باز شده این کمد را ببینید.

همان‌طور که می‌بینید فضایی برای آویز لباس‌ها، قراردادن وسایل، کیف و کفش و همچنین چند کشو طراحی و اجرا شده است. یادتان باشد با کلیک روی عکس می‌توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید. راستی این را می‌دانستید که سلام ساختمان برای پروژه‌های کمد و کابینت شما ضمانت قیمت هم می‌دهد؟!

  1. کمد دیواری ممبران

اگر دنبال یک گزینه مناسب برای اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی هستید، به علاوه اگر از علاقه‌مندان سبک کلاسیک هستید؛ یک گزینه کاملا هوشمندانه برای شما است.

درب کمدهای ممبران به کمک فناوری پِرِس (وکیوم) ساخته می‌شود. در این فناوری لایه زیرین درب که ام دی اف است با پی وی سی ضد آب، روکش (وکیوم) می‌شود. کمدهای ممبران مثل کابینت‌های ممبران که شامل تزئینات ستون و تاجِ منبتکاری شده هستند، می‌توانند در صورت امکان، با ستون‌هایی در کنار خود ساخته شوند تا ساختار کلاسیک‌تری ایجاد کنند. کمد دیواری‌های ممبران قیمت گران‌تری نسبت به اکثر کمد دیواری‌ها دارند، البته نه به گران قیمتی چوب طبیعی!

این تصویر و تصویر بعدی یکی از نمونه کارهای نجارهای سلام ساختمان است که از جنس ممبران براق کار شده و در تهران اجرا شده است.

حالا که بحث ممبران شد، بهتر است یکی از چالش‌های کار با ممبران را مطرح کنیم. با توجه به طرح‌های شلوغ و تزئینات رایج در کمددیواری‌های ممبران، ممکن است نتیجه‌ی کار، فضایی کوچک و دل مرده شود. اینجاست که آینه به کمک طراحان می‌آید و اَشکال مختلف (بیضی، لوزی، مستطیل و …) آن در درب‌های کمد دیواری در نظر گرفته می‌شوند. به این صورت فضا بزرگ‌تر از چیزی که هست نمود پیدا می‌کند و دیگر نیازی به آینه‌ی مجزا هم نخواهیم داشت!

کافی است داخل سالن نشیمن یا پذیرایی، کمد دیواری ممبران قرار دهید تا ظاهر کلاسیک و گرمی که دنبالش هستید را تجربه کنید.

  1. کمد دیواری ملامینه

روکش ملامینه زمانی که روی ورق چوبی نئوپان پرس می‌شود، به وجود می‌آید. صفحات ملامینه به دلیل کیفیت پایین‌تر نسبت به سایر ورق‌های کمد دیواری، معمولا در بدنه کمدها و گاهی در مواردی برای درب کمدها هم استفاده می‌شوند.

کمد دیواری‌های ملامینه قیمت کمتری در مقایسه با ام دی اف، ممبران و هایگلاس دارند. نکته‌ی مهم این است که نباید روکش ملامینه را با روکش لترون اشتباه گرفت. چون لترون خیلی ضعیف‌تر از ملامینه است و قیمت کم‌تری هم دارد. پس در زمان سفارش محصول، از این‌که چه روکشی روی ورق نئوپان کمد دیواری شما پرس می‌شود، مطمئن شوید. این ماده مقاومت خوبی هم در برابر خش و آلودگی‌های سطحی دارد.

البته در خصوص کمد دیواری ملامینه حتماً باید توجه داشته باشید که رطوبت برای این متریال سم است و به هیچ عنوان نباید رطوبت به مغزی آن نفوذ پیدا کند. خب حالا برویم تعدادی از نمونه کارهای نجارهای سلام ساختمان را با هم مرور کنیم. بعد از آن به قیمت و انواع دیگر کمد دیواری می‌پردازیم.

  1. کمد دیواری چوبی

از قدیمی‌ترین متریال‌ها در تولید کمد دیواری، چوب طبیعی است. باید بدانیم که چوب به علت اصالت و قیمت بالایی که دارد، در کاربردهای لوکس به کار می‌رود و تهیه تمام کمدهای منزل از این جنس، کار هزینه‌بری خواهد بود. از جمله چوب‌هایی که در ساخت استفاده می‌شوند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چوب گردو که از مقاوم‌ترین و زیباترین چوب‌های مورد استفاده است و با گذر زمان نیز تغییر رنگ ندارد.
  • چوب درخت گیلاس، بلوط و افرا هم از چوب‌های رایجی هستند که در طیف‌های رنگی مختلفی به کار می‌روند.

کمد دیواری چوبی با دستگیره‌های طلایی که توسط دکوراتور سلام ساختمان به زیبایی ساخته شده است.

  1. کمد دیواری پلی اورتان

تا اینجا بیشتر درمورد ساختارهای ام دی اف و نئوپان گفتیم که با روکشی ورقه‌ای پوشش داده شده‌اند. اما اینجا می‌خواهیم به بررسی کمد دیواری‌هایی با پوششی متفاوت بپردازیم. کمد دیواری‌های پلی اورتان از ترکیب ام دی اف خام یا چوب طبیعی با رنگ پلی اورتان ساخته می‌شوند که کیفیت و ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارند. چرا؟

چون پلی اورتان از رزین و هاردنر (سخت کننده) به وجود آمده، در نتیجه در برابر رطوبت، مواد شوینده و اشعه خورشید مقاومت خیلی خوبی دارد و لازم نیست نگران پوسته پوسته شدن سطح آن باشید. از طرفی، چون خیلی سریع خشک می‌شود، رطوبت آن روی ساختار چوب و کاهش عمرش تاثیری ندارد. ضمناٌ بهتر است در نگهداری کمد دیواری پلی اورتان، توجه ویژه‌ای داشته باشید تا به مرور زمان، آسیبی جدی نبینند؛ مثلاً لازم است که هر از چند گاهی به کمک دستمالی مرطوب سطح آن‌ها را تمیز کنید. نگران خیس شدن بدنه و درب‌ها نباشید چون خوشبختانه ضد آب هستند و اتفاقی نمی‌افتد.

  1. کمد دیواری انزو

این سبک از کمد دیواری‌ در دسته کمدهای نئوکلاسیک قرار می‌گیرد که چیزی ما بین طراحی کلاسیک و مدرن دارد. استفاده از ستون و تاج منبت کاری در توصیه نمی‌شود، زیرا از جزئیات سبک کلاسیک فاصله گرفته و زیبایی اآن در سادگی کار خلاصه شده است. در اصل در طراحی این مدل کمد دیواری از درب‌های ویترین‌دار استفاده نمی‌شود، اما مثل موارد دیگری که در ایران دچار تغییر شده‌اند، به کار گرفتن درب‌های ویترینی ساده نیز، در این متریال خیلی دیده شده است!

کمد دیواری انزو در واقع نوعی کمد دیواری پولیشی است که در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شویم. ورق‌های ام دی اف سازنده‌ کمد انزو، 25 میلی‌متری است، در صورتی که کمد دیواری ممبران از ورق‌های ام دی اف با ضخامت 16 میلی‌متری ساخته شده. کمد دیواری های انزو در دو دسته‌ی رایج زیر قرار می‌گیرند:

  1. انزو با روکش وکیوم پی وی سی(نوعی کمد دیواری ممبران محسوب می‌شود)
  2. انزو با رنگ پلی اورتان (نوعی کمد دیواری پولیشی محسوب می‌شود)

کمد دیواری‌های انزو طرح‌های متنوع و مدرنی دارند. پس می‌توانند اتاق زیبایی برای شما بسازند. همچنین به دلیل سطح براق و رنگ سفید، فضا را بازتر نشان می‌دهند. امّا به هر حال معایب و محدودیت‌هایی هم دارند. انزو صفحه‌ی گران قیمتی محسوب می‌شود که این موضوع تا حدودی به خاطر صفحات ضخیم‌تری است که در ساختار آن به کار می‌رود. از طرف دیگر، به خاطر سنگین بودن درب‌ها، لازم است متعاقباً از یراق آلات با کیفیتی برای نگهداری درب‌ها استفاده کرد تا مجبور به تعمیر فوری آن نشویم.

بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که ورق‌های انزو به خاطر درخشندگی چندین برابرشان در رنگ‌های روشن، در اغلب مواقع در رنگ‌های سفید، شیری، صدفی و طوسی روشن تولید می‌شوند. امّا این به معنی محدود بودن رنگ‌های کمد دیواری انزو نیست.

  1. کمد دیواری پی وی سی (PVC)

صفحات سازنده‌ی کمد دیواری‌های پی وی سی، ورق‌هایی از جنس پلاستیک فشرده شده هستند که معمولا در رنگ سفید تولید می‌شوند. کمد دیواری‌های پی وی سی در برابر نم‌زدگی و کپک زدگی مقاومت خیلی بالایی دارند. همچنین کمد دیواری‌های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر ضربه، خش و مواد شوینده از خودشان نشان می‌دهند. پلاستیکی بودن این کمد دیواری‌ها، آن‌ها را در برابر رطوبت و آب مقاوم کرده که ویژگی مثبتی به شمار می‌آید و در مکان‌های با رطوبت بالا مثل شهرهای شمال کشور انتخاب خوبی هستند.

از جمله مزایای کمد دیواری PVC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عمر بالا
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر حشرات موذی

همچنین از معایب این مدل کمد هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع رنگی پایین
  • قیمت نسبتاً بالا
  • تجزیه‌ناپذیری و بازیافت نشدن مواد سازنده صفحات پی وی سی

به‌واسطه همین معایب است که در ساخت کمد دیواری، کمتر از متریال پی وی سی استفاده می‌شود.

نمونه کمد دیواری‌های دکوراتورهای سلام ساختمان

کمد دیواری شماره یک: جنس هایگلاس – اصفهان

این کمد دیواری توسط یکی از چندین دکوراتور ما در اصفهان ساخته شده. جنس کمد دیواری هایگلاس است و همان‌طور که می‌بینید طراحی زیبا و اجرای بسیار با کیفتی دارد.

این کمد با دیوار اتاق هماهنگ شده و در عین سادگی جلوه زیبایی پیدا کرده است. بخش‌بندیِ فضای داخلیِ کمد هم تنوع خوبی دارد و بسیار کاربردی و پُرجا است.

تصویر بالا هم این کمد دیواری را از زاویه‌ی دیگری نشان می‌دهد. به درب کمد توجه کنید که به صورت ترکیب لولایی و ریلی ساخته شده است. این کمد آنقدر با کیفیت اجرا شده که حتی در زمان باز بودن درب کمد هم زیبایی خاصی دارد.

کمد دیواری شماره دو: جنس ممبران – کرج

می‌دانید که سلام ساختمان در در حال دریافتاستان کشور فعال است و دکوراتورها و کابینت‌سازهای حرفه‌ای زیای عضو مجموعه ما هستند. همچنین سلام ساختمان قیمت پروژه‌های کمد و کابینت را ضمانت می‌کند.

مدل کمدی که در تصویر زیر می‌بینید توسط یکی از دکوراتورهای ما در کرج ساخته شده است. جنس این کمد از ممبران سفید است که در سبک نئوکلاسیک اجرا شده.

در تصویر زیر نمای این کمد را از زاویه دیگر می‌توانید ببینید.

کمد دیواری شماره سه: جنس ام دی اف – شیراز

در ادامه تصاویر یک مدل کمد دیواریِ ام دی اف که با دکور اتاق هماهنگ شده است را مشاهده می‌کنید.

این کمد دیواری توسط یکی از چندین نجار سلام ساختمان در شیراز طراحی و اجرا شده است. در هر کجای ایران که هستید فقط کافی است در خواستتان را ثبت کنید تا بهترین دکوراتورها و نجارها را به شما معرفی کنیم:

کمد دیواری شماره چهار: جنس چوب – تهران

این کمد دیواری یک کار لوکس به حساب می‌آید چون با متریال چوب اجرا شده که البته رنگ شده است. همان‌طور که می‌بینید طرح حاشیه‌ روی درب‌ها دارای حکاکی عمیق است که فقط می‌شود روی چوب به گونه‌ای اجرا کرد که با سایر قسمت‌های درب هماهنگی داشته باشد

کمد دیواری شماره پنج: طرح انزو – تهران

تصویر زیر، کمد دیواری با طرح انزو را نشان می‌دهد که توسط یکی از دکوراتورهای ما در تهران اجرا شده است.

طرح انزو معمولاً از ورق‌های 25 میلیمتری ساخته می‌شود چون حکاکی‌های عمیقی روی آن اجرا می‌شود. علاوه بر این، انزو به عبارتی ترکیب ممبران و رنگ است. یعنی کمدی با این طرح را هم می‌شود با ممبران براق سفید اجرا کرد و هم با رنگ پولیشی سفید به این شکل پیاده سازی کرد.

کمد دیواری شماره شش: طرح ممبران کلاسیک – تهران

خب برویم یک کمد دیواریِ ممبران با طرح کلاسیک که توسط یکی از ده‌ها ممبران‌کار عضو سلام ساختمان اجرا شده را ببینیم.

شلف شماره هفت: جنس ام دی اف – قم

درست است که این مدل کمد دیواری محسوب نمی‌شود، اما بالاخره از خانواده‌ی کمد است! در این شلف که توسط دکوراتور سلام ساختمان در قم اجرا شده، از گوشه دیوار به بهترین شکل برای ایجاد باکس‌هایی برای دکوری و کتابخانه استفاده شده. جنس این شلف‌ها از ام دی اف است.

برای مدل های بیشتر کمد دیواری گوشه‌ای، می‌توانید مطلب را ببینید.

کمد دیواری شماره هشت: طرح ممبران کلاسیک – تهران

قیمت کمد دیواری؛ بدانید تا ضرر نکنید!

قبل از هر چیز در مورد قیمت کمد دیواری باید بگوییم به هیچ عنوان از قیمت‌گیری متری استفاده نکنید. در مطالب مربوط به قیمت کابینت هم این را گفته‌ایم. دلیل آن هم واضح است! قیمت نهایی کار شما بستگی به جزئیاتی دارد که در محاسبه قیمت متری معمولا لحاظ نمی‌شود. در واقع در قیمت‌گیری متری به شما قیمت ساده‌ترین حالت ساخت کمد دیواری را می‌دهند. ولی قیمت واقعا بستگی به جزئیات، متریال و .. دارد.

فکر کنید مثلا نجار به شما می‌گوید قیمت ساخت کمد شما متری 1 میلیون تومان است و شما 5 متر مربع کمد نیاز دارید. شما انتظار دارید هزینه ساخت کمد شما 5 میلیون تومان شود. ولی بعد از پایان کار نجار به شما می‌گوید هزینه نهایی 6.5 میلیون تومان شده!!! به این دلیل است که می‌گوییم قیمت متری نگیرید تا ضرر نکنید. حتماً همان ابتدا بعد از مشخص کردن مدل، متریال و جزئیات ساخت، قیمت نهایی کار را مشخص کنید و در قرارداد ذکر کنید.

حالا که این توضیح را دادیم، برویم و نگاهی به جدول قیمت متری کمد دیواری بیندازیم:

جدول قیمت کمد دیواری بر حسب متر مربع

به روزرسانی: 0

نوع کمد دیواری شروع قیمت‌های کمد دیواری (به تومان) بروز رسانی
کمد دیواری نئوپان روکش ملامینه 0 – 0 0
کمد دیواری ام دی اف ایرانی 0 – 0 0
کمد دیواری ام دی اف خارجی 0 – 0 0
کمد دیواری های گلاس ایرانی 0 – 0 0
کمد دیواری های گلاس خارجی(ترک) 0 – 0 0
کمد دیواری ممبران 0 – 0 0
کمد دیواری انزو 0 – 0 0
کمد دیواری روکش چوب 0 – 0 0
کمد دیواری چوبی 0 – 0 0
ساخت هر عدد کشو 0 – 0 0
تعویض و نصب ریل برای هر درب ریلی کمد 0 – 0 0
طبقه بندی با ام‌دی‌اف هر متر مربع 0 – 0 0
طبقه بندی با نئوپان روکش ملامینه 0 – 0 0
ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان 0 – 0 0

انواع مدل کمد دیواری بر اساس محل اجرا

کمد دیواری رو براساس محل استفاده و کاربرد، میشه به بی‌نهایت نوع تقسیم کرد. در ادامه به معرفی 14 نوع کمد دیواری پرکاربردتر در فضاهای مختلف می‌پردازیم.

14 نوع کمد دیواری معروف بر اساس محل اجرا و کاربرد عبارت‌اند از:

  1. کمد دیواری ورودی
  2. کمد دیواری پذیرایی
  3. کمد دیواری اتاق خواب
  4. کمد دیواری میز آرایش دار
  5. کمد دیواری اتاق مستر
  6. کمد دیواری رختخواب
  7. کمد دیواری کلوزت روم
  8. کمد تی وی روم
  9. کمد دیواری پسرانه
  10. کمد دیواری دخترانه
  11. کمد دیواری بچگانه
  12. کمد دیواری نوزاد
  13. کمد دیواری آرایشگاه
  14. کمد دیواری استخر

1- کمد دیواری ورودی

در بسیاری از خانه‌ها، قسمت ورودی را به صورت یک بخش مجزا از سایر بخش‌های داخلی خانه می‌سازند و برای پُر کردن این فضا، از کمد دیواری استفاده می‌کنند. کمد دیواری ورودی را می‌توانید برای آویزان کردن لباس‌ها یا چتر و یا پنهان کردن کفش‌ها استفاده کنید.

در بعضی از کمد دیواری‌هایی که برای بخش ورودی آپارتمان می‌سازند، نیمکتی برای نشستن قرار می‌دهند که گاهی با یک آینه، طراحی آن تکمیل می‌شود.

کمد دیواری ورودی زیر توسط یکی از ده‌ها متخصص سلام ساختمان در تهران اجرا شده که در آن نیمکتی برای نشستن، کمد آویز لباس در بالا و کمد جاکفشی در قسمت پایین طراحی شده است. با کلیک روی تصویر می‌توانید درخواست خودتان را ثبت و از مشاوره رایگان سلام ساختمان استفاده کنید.

کمد دیواری‌های ورودی را می‌توانید، با درب، بدون درب و یا ترکیبی از این دو و همچنین در سبک‌های دکوراسیونی مختلف بسازید. در ضمن می‌توانید از درب‌های کمد هم به عنوان آینه استفاده کنید.

2- کمد دیواری پذیرایی

زمان‌های قدیم کمد دیواری را کمتر در پذیرایی به کار می‌بردند و بیشتر در اتاق‌ها از آن استفاده می‌شد، اما امروزهخیلی رایج شده است. این کمد دیواری با بخشی از فضای پذیرایی تلفیق می‌شود و بعضا نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه ایفا می‌کند.

کمد دیواری پذیرایی را می‌توانید مانند تصویر زیر، کاملا یکسان و هم اندازه با دیوار اجرا کنید و حتی وسایلی مثل تلویزیون را نیز درون قاب آن جای دهید.

سبک کمد دیواری پذیرایی باید با سبک دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ باشد و رنگ آن هم بهتر است با توجه به وسعت محل اجرا در نظر گرفته شود.

برای مثال:

اگر سطح وسیعی از دیوار را قرار است کمد دیواری بزنید، اگر از رنگ تیره استفاده کنید، شاید کمی در کاهش روشنایی خانه تاثیر بگهذارد.

برای ساخت کمد دیواری پذیرایی می‌توانید از طراحی‌های منحنی، مانند تصویر زیر هم استفاد کنید.

تصویر زیر هم یک مدل دیگر را برای کمد دیواری پذیرایی نشان می‌دهد. که با توجه به تِم فضا می‌تواند تغییر کند. مثلاً در این مدل چون مخاطب کودک بوده، طراحی کمد هم به همین سمت رفته. این مدل‌ها برای مهد کودک‌ها هم مناسب است.

این مدل از کمد دیواری هم برای پذیرایی منزل و هم برای محل کار، یه سبک کاملا مدرن و خاص را ایجاد می‌کند.

استفاده از کمد دیواری سفید در پذیرایی علاوه بر اینکه فضایی دلباز و آرامش بخش ایجاد می‌کند، باعث می‌شود پذیرایی همیشه مرتب و شیک به‌نظر برسد.

درب‌های شیشه‌ای مناسب‌ترین انتخاب برای کمد دیواری پذیرایی هستند، به‌خصوص به دلیل این‌که کریستال‌های تمیز و زیبا از داخلش قابل مشاهده باشد. ظرافت زیاد این مدل کمدها نیاز به نیروی ماهر دارد. سلام ساختمان این مسئولیت را به عهده گرفته و نیروی ماهری که مهارت خودش را به تیم ما ثابت کرده باشد، به شما معرفی می‌کند.

از جمله مواردی که با استفاده از آن می‌شود به کمد دیواری پذیرایی ظاهری لوکس و متفاوت داد، دستگیره‌ها است. عکس زیر را ببینید، تمام خاص بودن این کمد به دستگیره‌های متفاوتی است که برای آن در نظر گرفته شده، وگرنه کمد طراحی کاملاً ساده دارد.

3- کمد دیواری اتاق خواب

تقریبا اولین اولویت ما برای انتخاب یک اتاق خواب خوب، داشتن کمد دیواری است، زیرا باعث افزایش نظم فضا می‌شود. کمد دیواری اتاق خواب را می‌توانید در انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی (مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک) بسازید.

برای مثال:

طرحی که بیشتر در کمد دیواری اتاق خواب با سبک مدرن دیده می‌شود، استفاده از درب‌های آینه‌ای است که به بزرگ‌تر نشان دادن فضا هم کمک می‌کند.

همچنین انواع کمد دیواری اتاق خواب را می‌توانید در طرح‌ها، جنس‌ها و رنگهای متنوع و با انواع درب‌ها (ریلی، لولایی و ترکیبی از لولایی و ریلی) هم بسازید.

برای مثال:

در تصویر زیر می‌توانید یک کمد دیواری اتاق خواب با درب ریلی را مشاهده کنید. کمد دیواری با درب ریلی فضای کمتری را اشغال می‌کند.

تصویر زیر هم نمونه دیگری از کمد دیواری اتاق خواب با درب ترکیبی (ریلی – لولایی) است. یک انتخاب زیبا برای کمد دیواری مدل 2023.

خیلی از کمد دیواری‌هایی که در اتاق خواب‌ها استفاده می‌شوند، برای نظم‌دهی به لباس‌ها هستند. پس به طراحی دقیق و جزئی احتیاج دارند.

درب کمد دیواری تصویر بالا شبیه چیست؟ چیزی شبیه به آکاردئون! این مدل درب، در کنار زیبایی، باعث صرفه جویی در فضا هم می‌شود.

ساخت این مدل کمدها را حتماً به کمدسازها و نجارهای مطمئن و کار بلد بسپارید؛ مثل افرادی که «سلام ساختمان» به شما معرفی می‌کند:

کمد دیواری اتاق خواب سفید همراه با تخت تاشو.  نورپردازی استفاده شده در این کمد دیواری زیبایی آن را دوچندان کرده است.

طرح کمد دیواری جادار و کوچک که برای فضاهای کوچک‌تر طراحی شده، کشو‌های ریلی، شلف‌های داخل کمد تمامی برای جاسازی لباس، حوله، پتو و…  داخل کمد به سبکی طراحی شده که از همه‌ی فضا بتوانیم استفاده کنیم.

طرح کمد دیواری جدید و شیک با آینه طراحی شده برای اتاق خوابی دارای پنجره‌ی سراسری و نورگیر طبیعی عالی است. این مدل هم شما را از گذاشتن آیینه در اتاق بی‌نیازی می‌کند و هم این‌که از انعکاسِ نورِ طبیعی که به آیینه کمدِ اتاقِ خواب شما می‌تابد فضای اتاق را برای شما بازتر می‌کند.

عکس طرح کمد دیواری ساده در اتاق که متناسب با نیاز کاربر طراحی شده است. یک طراحی ایده‌آل، زمانی ایجاد می‌شود که طراح قبل از شروع طرحی، درک روشنی از نیازهای شما داشته باشد.

طرح کمد دیواری آینه دار سفید و ساده دارای درب‌های ریلی و طراحی بسیار شیک و مدرن که در هماهنگی تمام با نور و رنگ محیط قرار دارد و با وجود حجیم بودن کار، باعث کوچک‌تر شدن اتاق نمی‌شود. بعد از پرو هر لباس می‌تونین بدون اینکه جابه‌جا شوید خودتان را در آینه روی درب کمد ببینید. به عبارتی در زمان صرفه جویی کرده‌اید!

طرح جدید کمد دیواری بزرگ که در آن مجدداً شاهد دو درب ریلی بزرگ طراحی شده با طرحی ساده هستیم. به بزرگی در‌بها و اتصال خوب صفحه‌های هایگلاس سفید دقت کنید که در ابعادی صحیح، جداره‌ی اصلی کمد را به بخش‌های چندگانه تقسیم کرده است.

طرح کمد دیواری شیک مناسب برای اتاق خواب ، سالن پذیرایی، اتاق کار و اتاق کنفرانس. وجود درب‌های کشویی بزرگ و سراسری و همچنین انعکاس خوب نور از صفحه‌های ‌هایگلاس یک فضای جذاب و مدرن را برای شما ایجاد می‌کند و با طراحی دستگیره خلاقانه بر زیبایی آن اضافه کرده است.

عکس طرح کمد دیواری ساده با درهایی از جنس هایگلاس و بدنه‌ی ام دی اف.  طرح چوب کمد دیواری در قسمت کناری کمد، جهت هماهنگی بیشتر با دیوار تعبیه شده. انتخاب کلاسیک دستگیره‌ها و همچنین ایجاد فضایی کوچک در میانه برای قرار دادن وسایل تزئینی و نور پردازی، باعث جذاب‌تر شدن کمد شده است؛ اینطور نیست؟

کمد دیواری هایگلاس با میز آرایش کوچک که توسط دکوراتور سلام ساختمان در مازندران اجرا شده است. در تصویر بعدی نمای باز شده این کمد دیواری را می‌بینید.

همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌کنید این کمد دیواریِ اتاق خواب مطابق با نیاز کارفرما طراحی و ساخته شده است. سلام ساختمان با معرفی چندین نجار و دکوراتور در شهرهای مختلف ایران، سفارش کمد و کابینت را برای شما راحت و مطمئن می‌کند.

کمد دیواری ممبران با طرح ساده و شیک

طرح در ابعاد سراسری. طرح‌های کمد دیواری که در ابعاد سراسری یک دیوار طراحی می شوند، در نگاه اول وجود این کتابخانه کمد را از سادگی بیش از حد خارج کرده حتی می‌توانید از مجسمه‌های تزئینی و یا شاید لوازم آرایشی، طبقه‌های میانی را پر کنید. دستگیره‌های طرح دار یکی از راه‌های خارج کردن این کمد از سادگی بیش از حد است.

 

جدیدترین طرح کمد دیواری بزرگ و سراسری برای اتاق خواب‌های بزرگ و دارای فضای بیشتر. ترکیب رنگ‌های سفید و مشکی در طراحی کل فضا، یک کنتراست زیبا از طرح‌های مدرن و شیک اتاق خواب ایجاد کرده و به شما در انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دیگر وسائل اتاق راهنمایی می‌کند. شاید یکی از بهترین مدل‌ها برای سال 2023 باشد.

تصویر زیرنمونه کمد دیواری ام دی اف است که توسط متخصص سلام ساختمان اجرا شده. بنا به درخواست مشتری در سمت راست کمد فضایی برای میز چرخ خیاطی طراحی شده و در قسمت دیگر فضایی برای آویز لباس و چند کشو ساخته شده است. همین الان روی عکس کلیک کنید تا متخصص کمدساز شهرتان را معرفی کنیم.

 

کمد که برای اتاق های کوچک خیلی مناسب است. سازنده این کمد دیواری یکی از متخصصین سلام ساختمان در تهران است. در سلام ساختمان از قیمت کمدتان مطمئن باشید، زیرا ما برای شما ضمانت قیمت در نظر گرفته‌ایم.

یک مدل کمد لباس با درب چوبی که هوا به داخلش راه پیدا می‌کند.

چوبی یا ممبران؟ تصویر زیر یک مدل کمد دیواری اتاق خواب کلاسیک محسوب می‌شود! مدل‌های کلاسیک کمد دیواری می‌تواند هم با چوب اجرا شود و هم با ممبران.

یک کمد گران قیمت را حتماً باید به کمدساز حرفه‌ای بسپارید؛ نجارها و کمدسازهایی مثل متخصصینی که در «سلام ساختمان» عضو هستند و می‌توانید راحت و سریع پیدا کنید:

کمد لباس اتاق خواب آماده

در این بخش آماده و غیر دیواری را بررسی می‌کنیم. این کمدها مزیتی که دارند این است که می‌توانید خیلی راحت آن‌ها را جابجا کنید و را تغییر دهید!

عکس این مدل کمد را به‌علاوه تعدادی از تصاویری که در ادامه مطلب می‌بینید، زمانی که در شهر سیدنی (یکی از شهرهای استرالیا) بودم گرفته‌ام. یک مدل کمد لباس خیلی ساده که در همه جای دنیا استفاده می‌شود و در آینده هم قدیمی نمی‌شود.

مدل دیگری از کمد لباس به رنگ سفید. سفید جزو رنگ‌های پرطرفدار در دکوراسیون چوبی است.

کمد لباس با درب جذاب آینه‌ای.

یک کمد دیگر با درب آینه‌ای. این مدل علاوه بر این‌که شما را بی‌نیاز از آینه‌ی مجزا می‌کند، با انعکاس نور باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا هم می‌شود.

مدل کمد اتاق خواب با درب تمام آینه‌ای. در کنارش کمد با درب تمام ام دی اف.

مدل کمد بدون درب. این از آن دسته مدل‌هایی است که ممکن است سلیقه هر شخصی نباشد. به پس زمینه دقت کنید! رنگ سال 2021 نیست؟

4- کمد دیواری میز آرایش دار

گاهی می‌توانید میز آرایش را با کمد دیواری اتاق خواب ترکیب کنید تا از فضا بیشترین استفاده را ببرید. این مدل خلاقانه را می‌توانید در تصویر زیر ببینید.

5- کمد دیواری اتاق مستر

اتاق مستر معمولا بزرگترین اتاق در هر خانه است که از امکانات تمام و کمالی برخوردار است و اغلب به والدینِ خانه، اختصاص پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌شه کمد دیواری اتاق مستر را مانند تصویر زیر، بسیار شیک و متناسب با سایر بخش های دکوراسیون بسازید.

و یا مانند طرح زیر، می‌توانید کمد دیواری اتاق خواب مستر را، به رنگ سفید و با طراحی ساده و ابعادی نسبتا بزرگ بسازید.

6- کمد دیواری رختخواب

کمد دیواری رختخواب از گذشته تا به امروز در خانه‌های ایرانی کاربرد داشته و افراد برای پنهان کردن رختخواب‌ها از آن استفاده می‌کردند. مساله مهمی که در وجود دارد، تقسیم بندی کمد دیواری به وسیله قفسه‌های داخلی است. یعنی برحسب نوع استفاده‌ای که قرار است از کمد دیواری رختخواب داشته باشیم، فضای داخلی آن مانند تصویر زیر باید تقسیم‌بندی شود.

طرح کمد دیواری و جا رختخوابی سفید در ترکیب با طرح چوب.

طرح زیر برای آپارتمان‌های کوچک و متوسط بسیار مناسب است. عدم استفاده از دستگیره و ایجاد درب‌های کشویی شکل متفاوتی به آن داده و می‌دانید که بچه‌ها نمی‌توانند دیگر به وسائل داخل آن دست بزنند و این یعنی ایمنی در عین حفظ نظم.

7- کمد دیواری کلوزت روم

اگر از فضای کافی، به نحوی برخوردار هستید که می‌توانید برای کمد دیواری‌ اتاق عمق بیشتری را در نظر بگیرید، بهتر است آن را به کمد دیواری کلوزت یا همان تبدیل کنید. کمدی برای عاشقان نظم و پوشیدنی‌ها!

کمد دیواری کلوزت به کمدهایی می‌گویند که مخصوص لباس هستند و اغلب بدون درب طراحی می‌شوند. کلوزت‌ها معمولا در اتاق‌هایی که برای‌ پرو لباس هستند خیلی کاربرد دارند.

تصویر زیر یک مدل کمد دیواری کلوزت است که توسط یکی از ده‌ها متخصص سلام ساختمان در تهران اجرا شده. سلام ساختمان در در حال دریافتاستان فعال است و متخصصین حرفه‌ای شهرتان را به شما معرفی می‌کند.

کمد دیواری های کلوزت را می‌توانید مانند تصویر زیر، حتی متناسب با فضاهایی مانند زیر شیروانی هم طراحی کنید!

طرح های کمد دیواری جدید از مدل‌های قدیمی خود فاصله گرفته و شکل جدید به خودش گرفته است. می‌تواند قسمتی از طراحی اتاق شما باشد به‌خصوص وقتی که از عمد درهای کمد از طراحی آنها حذف می‌شوند.

یک مدل کمد لباس چوبی بزرگ که همه‌ی لباس‌های خانه را می‌تواند در خودش جا دهد. لباس‌های جدید در سال 2022 به این کمد لبخند می‌زند.

اتاقتان باید خیلی بزرگ و جادار باشد تا طرح‌های کلاسیک، مشابه این مدل را بتوانید اجرا کنید.

چیزی که در تصویر پایین احتمالاً توجه‌تان را جلب می‌کند، طرح راه راه کاغذ دیواری است!

اما اشتباه کردید! آن طرح کاغذ دیواری نیست! این مدل کمد دیواری اتاق خواب، یک نوع درب ریلی دارد که ریل‌هایش در قسمت بالای در است. طرح آن هم مثل کاغذ دیواری است. وقتی درب باز می‌شود مثل دیوار به‌نظر می‌رسد! از سری طرح‌های ابتکاری مورد توجه در سال 2023 

کلوزت روم جذاب برای آقایان.

کمد دیواری کلوزت به رنگ آبی، یک کلوزت روم زیبا برای خانم‌ها.

8-کمد دیواری تی وی روم

کمد دیواری معمولا در فضای پذیرایی به جای میز تلویزیون استفاده می‌شود و شما را از میز تلویزیون بی نیاز می‌کند. این کمد دیواری فضاهای زیادی را برای نگهداری از وسایل اضافی و یا چیدمان لوازم دکوری، در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از کمد دیواری تی وی روم علاوه بر فضای پذیرایی، اتاق خواب شما را هم مانند تصویر زیر، به فضایی بی‌نظیر و جذاب تبدیل می‌کند.

9- کمد دیواری پسرانه

در روانشناسیِ طراحی و دکوراسیون داخلی، این مساله خیلی اهمیت دارد که اتاق خواب افراد بر حسب علاقه و سلیقه آن‌ها دکور شود. پس به جنسیت فرزند خودتان توجه کنید و نظرشان را در مورد طراحی کمد دیواری اتاقشان نادیده نگیرید. اگر فرزند شما پسر است، می‌توانید از طرح‌های فوتبالی مانند تصویر زیر برای کمک بگیرید.

  1. کمد دیواری دخترانه

اگر فرزند شما دختر است، داشتن یک کمد دیواری با طرح‌های ملایم مانند تصویر زیر به شدت به شما پیشنهاد می‌شود

البته اگر برای شما ممکن است، به فرزندتان اجازه دهید طرح نهایی را خودش انتخاب کند. با این کار هم به استقلال فرزندتان کمک می‌کنید و هم اینکه طرح نهایی باب میل دختر شما و متناسب با سلیقه و روحیه اوست.

11- کمد دیواری اتاق کودک

را می‌توانید با شخصیت کارتونی و یا رنگ دلخواه فرزند خودتان بسازید و یا حتی از طرح‌هایی مانند لِگوی بازی، برای طراحی درب آن الهام بگیرید.

گاهی ساخت کمد دیواری بچه‌گانه با چندین عملکرد، بهترین انتخاب است. پس می‌توانید مانند تصویر زیر، امثال میز تحریر و کتابخانه را هم با کمد دیواری ترکیب کنید.

یک کمد خیلی جادار بچگانه.

یک مدل کمد اتاق بچه که به جای درب از پرده استفاده شده. جالب است این‌طور نیست؟

یک مدل کمد دیواری خلاقانه برای اتاق بچه که از شلف برای طبقه‌بندی استفاده شده است. این مدل کمد دیواری اتاق بچه، می‌تواند حس زندگی در طبیعت را به ما بدهد.

یک مدل کمد اتاق بچه و نوزاد جذاب و جادار که بدون درب طراحی شده است.

داشتن چنین اتاقی آرزوی خیلی از بچه‌ها است. مخصوصاً آن صندلی با تشک آبی رنگش!

12- کمد دیواری نوزاد

در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد چه چیزی اهمیت دارد؟ حفظ نشاط و شادی!

پس باید کمد دیواری اتاق نوزاد شما با سایر فضاها کاملا تفاوت داشته باشد و فقط به منزله جایی برای نگهداری از وسایل نوزاد به آن نگاه نکنید. بلکه در طراحی کمد دیواری نوزاد باید از رنگ‌های شاد و طرح‌های خلاقانه استفاده کنید تا در روحیه کودک شما تاثیر مثبت بگذارد.

13- کمد دیواری آرایشگاه

فضاهای تجاری یا خدماتی هم به خوبی می‌توانند از کمد دیواری در دکوراسیون فروشگاهشان استفاده کنند. برای مثال، آرایشگاه‌ها فضایی هستند که وسایل خرد و ریز زیادی دارند و اگر نظم مناسبی نداشته باشدن، ظاهر بدی پیدا می‌کنند و باعث سردرگمی می‌شوند. بنابراین داشتن کمد دیواری آرایشگاه، یکی از واجبات برای چنین فضاهایی است.

ساخت کمد دیواری در آرایشگاه حتی می‌تواند استفاده‌ای به جز نظم‌دهی هم داشته باشد. برای مثال از کمد دیواری آرایشگاه با درب شیشه‌ای، می‌شود به عنوان ویترین برای فروش محصولات آرایشی هم استفاده کرد.

14-  کمد رختکن

فضاهایی مثل رختکن استخرها که محل نگهداری از وسایل مشتریان و تعویض لباس هستند نیز، به کمد دیواری احتیاج دارند.   باید هم امنیت کافی داشته باشد و هم اینکه زیبایی مناسبی را برای فضای رختکن فراهم کند

تنوع در رنگ کمد دیواری: ایده‌های کمد دیواریِ رنگی

هر یک از اجزای درون اتاق ما به عنوان یک عامل مؤثر در دکوراسیون به حساب می‌آیند و برای همین، زیبایی آن‌ها علاوه بر کاربردشان مهم شمرده می‌شود. بنابراین، هم می‌تواند به اندازه­ ی رنگ دیوار یا رنگ روتختی مهم باشد چون بخش بزرگی از اتاق را به خود اختصاص می‌دهد.

کمدهای لباس بخش قابل توجهی از یک اتاق را به خودشان اختصاص می‌دهند. هم کاربرد زیادی دارند و هم به دلیل ابعادشان بیشتر جلب توجه می­کنند. علاوه بر مدل و اندازه و نحوه­ی باز و بسته شدن درب آن‌ها، رنگشان هم اهمیت دارد و در دکوراسیون اتاق مؤثر است. بنابراین، در این بخش قصد داریم، چند نمونه کمد دیواری را در رنگ‌های پر طرفدار مثل سفید، قهوه‌ای، و ترکیب رنگهای طلایی، قهوه‌ای، طوسی و مشکی با سفید ارائه دهیم.

کمد دیواری سفید

رنگ سفید برای یک کمد دیواری یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها است. چون علاوه بر زیبایی در عینِ سادگی، با اغلب دکوراسیون‌ها هماهنگی دارد. علاوه بر این، برای فضاهای کوچک هم بسیار مناسب است و محیط را دلباز می‌کند.

به‌طور کلی، رنگ سفید نشانه‌­ی پاکی، تمیزی و خلوص است. این رنگ با این خاصیت باعث می‌شود به افراد حس آرامش، نظم و تمیزی القا شود. در ادامه چند مدل را با هم ببینیم:

تصویر زیر نمونه‌ای از کمد دیواری سفید هایگلاس است که توسط متخصص سلام ساختمان برای دفتر کار اجرا شده است. با کلیک روی عکس می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید و از مشاورین سلام ساختمان مشاوره رایگان بگیرید.

کمد دیواری سفید با درب ریلی. اگر اتاقتان فضای کافی برای چینش تخت و وسایل ندارد، انتخاب کمد دیواری با درب ریلی هوشمندانه است چون به راحتی می‌توانید درب کمد را باز و بسته کنید.

کمد دیواری سفید به سبک کلاسیک. اگر اتاق بزرگی دارید و به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستید می‌توانید از کمد دیواری ممبران و یا چوب که در سبک کلاسیک اجرا می‌شود استفاده کنید.

کمد دیواری سفید طلایی

ترکیب رنگ­های سفید و طلایی یک ترکیب سلطنتی و لوکس است. برای همین وقتی کمدی به رنگ سفید طلایی انتخاب می­کنید باید در انتخاب بقیه­‌ی وسایل اتاق هم دقت به خرج دهید که با حالت لوکس کمد سازگار باشد. علاوه بر این، برای انتخاب یک کمد دیواریِ لوکس که با اتاق شما هماهنگ باشد، نیاز به نظر مشاورین دکوراسیون داخلی دارید که متخصصین سلام ساختمان، می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و به صورت رایگان به شما مشاوره بدهند.

عکس‌های پایین یک کاملاً لوکس و سلطنتی را نشون می‌دهد که گروه سنی خودش را می­طلبد. اگر دقت کنید در آینه­‌ عکس بقیه‌­ی وسایل اتاق را هم می­بینید که آن‌ها هم سفید طلایی و لوکس انتخاب شده‌اند. البته وقتی حرف از رنگ طلایی می‌شود، بهتر است که فقط طرح و نقش­ها رنگ طلایی داشته باشند چون یک صفحه‌­ی طلایی وسیع روی یک کمد چشم را می­زند و زیبا به نظر نمی‌آید.

عکس پایین هم یک مدل کمد سفید طلایی را نشان می‌دهد با این تفاوت که انتخاب جزئیات مدرن‌تر، اسپرت­تر و ساده­تر است. پس کمد سفید طلایی می­تواند برای افرادی که سبک کلاسیک سلطنتی دوست ندارند هم مناسب باشد، به شرطی که جزئیات ساده­تر، غیرتجملاتی و بدون طرح­های به خصوص باشند. توجه داشته باشید که ترکیب سنگ با رنگ سفید و طلایی هم خیلی ترکیب دلنشینی است.

کمد دیواری سفید مشکی

کمد دیواری سفید مشکی ایده ای بسیار زیبا برای منازل کلاسیک و مدرن است.

کمد دیواری سفید قهوه‌ای

از آنجایی که چوب یک بخش از طبیعت به شمار می‌آید و همه­ی ما با طبیعت ارتباط برقرار می‌کنیم، استفاده از رنگ قهوه­ای و طرح چوب برای یک اتاق خواب می­تواند خیلی دل‌­انگیز باشد. اما اگر بخواهیم کمی از حالت سنتی فاصله بگیریم، می­تونیم برای کمدها ترکیبی ار رنگ چوب با رنگی دیگر مثل سفید انتخاب کنیم.

می­توانید به جای استفاده از سفید یخچالی، از رنگ گرمتری مثل سفید شیری هم در کنار قهوه‌ای تیره استفاده کنید، مثل عکس پایین.

کمد دیواری سفید طوسی

طوسی به طور کلی یک رنگ خنثی است، برای همین اگر در کنار رنگ سفید قرار بگیرد تأثیر خاصی روی آن نمی­گذارد. برای داشتن یک کمد دیواری سفید طوسی، باید حواسمان جمع باشد که کل اتاق، فضایی مرده و بی‌حال را تداعی نکند. برای این‌کار می‌شه روی رنگ دیوارها و وسایل اتاق بیشتر تمرکز کرد.

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، متریال های گلاس برای این کمدها به آن‌ها حالت صیقلی می‌دهد و کمدها را بسیار درخشان و تمیز نشان می‌دهد. ضمن این‌که براقیت‌ هایگلاس در کنار رنگ‌های روشن سفید و خاکستری، به فضا عمق بیشتری می‌دهد و در نتیجه فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

کمد دیواری قهوه‌ای

بد نیست که از رنگ قهوه‌­ای به عنوان یک رنگ تک برای رنگ کمد لباس دیواری استفاده کنیم. چون همان‌طور که گفتیم انسان با طبیعت و اجزای آن ارتباط خوبی برقرار می­‌کند.

کمد دیواری قهوه ای، نسبت به سایر رنگ‌های کمد دیواری یک مقدار سنتی‌­تر و کلاسیک‌­تر است. اما به این معنا نیست که شیک و زیبا به نظر نمی‌آید. اتفاقاً چوب طبیعی یا حتی فرآورده­های چوبی با رنگ و طرح چوب اتاق را لوکس نشان می‌دهند.

8 سبک معروف و مهم در طراحی کمد دیواری چیست؟

همان‌طور که بارها در این مطلب تاکید کردیم، کمد دیواری‌ها می‌توانند به راحتی با انواع سبک دکوراسیون فضا هماهنگ شوند، فقط کافی است سبک‌های مختلف کمد دیواری و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید تا بتوانید آن‌ها را روی کمد‌های دیواری پیاده کنید.

متداول‌ترین سبک‌های کمد دیواری را در فهرست زیر خلاصه کرده‌ایم:

  1. کمد دیواری مدرن
  2. کمد دیواری کلاسیک
  3. کمد دیواری نئوکلاسیک
  4. کمد دیواری مینیمال
  5. کمد دیواری سبک گلم
  6. کمد دیواری بوهمین
  7. کمد دیواری سبک ایرانی
  8. کمد دیواری روستیک

در ادامه به توضیح هر یک از این سبک‌ها در کمد دیواری می‌پردازیم.

1- کمد دیواری مدرن

کمد دیواری‌های مدرن عمدتا ظاهر ساده‌تری دارند، درواقع روی سطح آن‌ها طراحی خاصی به چشم نمی‌خورد و در کل هر چه تنوع رنگ‌ها کمتر و طراحی هندسی آن‌ها ساده‌تر باشد، استایل مدرن‌تری دارند.

سبک مدرن را با شعار «فرم تابع عملکرد» تعریف می‌کنند، یعنی کاربرد بیشتر از ظاهر اهمیت دارد. پس اینکه کمد دیواری به سبک مدرن ظاهری ساده و بی‌آلایش داشته باشد، جای تعجب ندارد. سبک مدرن اغلب از خطوط ساده و صاف استفاده می‌کند و ظاهر شسته رفته‌ای دارد. از متریال به‌روز استفاده می‌کند. از لحاظ رنگ‌بندی هم می‌تواند تنوع داشته باشد و هماهنگی با سایر عناصر فضا در انتخاب رنگ کمد دیواری مدرن موثر است.

رایج‌ترین متریال‌ها برای ساخت کمد دیواری با سبک مدرن، متریال‌های ام دی اف و هایگلاس هستند که در این بین، ام دی اف قیمت خیلی مناسبی دارد.

تصویر زیر هم مربوط به یک نمونه کمددیواری مدرن است که توسط متخصصین سلام ساختمان در تهران ساخته شده. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای اجرای انواع سبک کمد دیواری است که کمدساز حرفه‌ای شهرتان را به شما معرفی می‌کند و همچنین به صورت رایگان برای انتخاب کمد دیواری مشاوره می‌دهد.

بعد از انتخاب یک کمد دیواری مدرن، کافی است برای گرم و دلنشین بودن فضا از رنگ‌های گرم و برای آرامش بخش بودن فضا، از رنگ‌های سرد استفاده کنید.

در این مدل کمد دیواری هم علاوه بر استفاده از طراحی ساده از بازشو ریلی برای کمد دیواری مدرن استفاده شده.

کمد دیواری کلاسیک

سبک کلاسیک را همه با نقش و نگارهای پر طمطراق می‌شناسیم که دقیقا نقطه مقابل سبک مدرن قرار می‌گیرد. کمد دیواری به سبک کلاسیک هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمالا در اکثر موارد از دربی مجلل که دارای قابی از نقش و نگارهای زیبا است ساخته می‌شود. معمولا رنگ درب و قاب تزئینی هم متفاوت از هم اجرا می‌شوند.

کمد دیواری با سبک کلاسیک معمولا قیمت بالایی دارد و اغلب از متریال‌های گران قیمت چوب و یا روکش چوب ساخته می‌شود. البته می‌توانیم از ممبران هم برای ساخت کمد دیواری کلاسیک استفاده کنیم که قیمت مناسب‌تری دارد.

حتی در بعضی موارد اگه دوست دارید می‌توانید برای کمد دیواری کلاسیک از دربهای ریلی استفاده کنید، در صورتی که روی سطح و بدنه کمد طراحی‌های کلاسیک وجود داشته باشد، ظاهر کلاسیک آن حفظ می‌شود.

وجود آینه روی کمد دیواری‌های کلاسیک ظاهری لوکس‌تر به آن‌ها می‌بخشد. مثلا در عکس زیر، علاوه بر اینکه از رنگ‌های گرم و کلاسیک مثل طلایی، کرم و قهوه‌ای استفاده شده، از آینه برای داشتن ظاهری لوکس‌تر کمک گرفته شده است.

در عکس‌های زیر هم رنگ سفید، یه ظاهر متعادل و آرام را به وجود آورده و آینه کمک کرده تا فضا تابع سبک کلاسیک باشد.

استفاده از آینه روی کمد دیواری‌ها، علاوه بر ایجاد ظاهر کلاسیک در استفاده بهینه از فضا هم موثر است. این تاثیر را می­توانید در تصویر زیر زمانی که هنوز درب کمد نصب نشده ببینید. این کمد دیواری زیبا توسط متخصص سلام ساختمان اجرا شده است. با کلیک روی عکس می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

کمد دیواری نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک تعادلی بین سبک مدرن و کلاسیک ایجاد می‌کند تا مورد پسند عده بیشتری قرار بگیره. این سبک از کمد دیواری نه به سادگی کمد دیواری مدرن است و نه به اندازه‌ی کمددیواری کلاسیک شلوغ و پر از نقش و نگار ساخته می‌شود.

پس احتمالا کمد دیواری به سبک نئوکلاسیک را با متریال چوب، روکش چوب، ممبران و یا مشابه این‌ها ببینید که با دستگاه سی‌ان‌سی روی آن ابزار خورده و قابی به صورت آفست (فروفته) اجرا شده. کمدهای دیواری نئوکلاسیک را می‌شود در رنگ‌های مختلف آماده کرد. کمد دیواری زیر توسط یکی از ده‌ها متخصص سلام ساختمان با متریال ممبران و در سبک نئوکلاسیک اجرا شده است.

کمد دیواری با سبک مینیمال

معمولا سبک مینیمال را به این شکل  تعریف می‌کنیم: «سبک کمتر، بیشتر» حالا این به چه معنی است؟ به این معنی که احتمالا کمد دیواری سبک مینیمال در نگاه اول برای شما به راحتی قابل تشخیص نباشد و درون سایر عناصر فضا حل شده. ظاهری کاملا ساده و بدون جلب توجه، که صرفا برای کاربردی که برای آن درنظر گرفته شده، ایفای نقش می‌کند. بیشترین رنگ‌هایی که در سبک مینیمال اجرا می‌شوند، طیف خنثی دارند. این سبک از کمد دیواری تقریبا مشابه سبک مدرن است اما خیلی خیلی ساده‌تر!

کمد دیواری با سبک گلم

هر جا دیدید فضا درخشش خیره‌کننده‌ای دارد، احتمال دارد سبک گلم در آن اجرا شده باشد. پس کمد دیواری به سبک گلم می‌خواهد کاملا خودنمایی کند و حرفی برای گفتن داشته باشد. شاید در نگاه اول کمد دیواری گلم را ترکیبی از آینه و قاب فلزی تشکیل دهد. استفاده از رنگ مشکی و طلایی هم در این سبک بسیار متداول است.

کمد دیواری با سبک بوهمین

اگرچه در سبک بوهمین ترجیح بر این است که فضا تداعی‌کننده نمایشگاه باشد و ما می‌خواهیم هر آنچه داریم را در معرض دید دیگران قرار دهیم، اما خب این بدان معنا نیست که اصلا کمد دیواری نداشته باشیم و همه چیز را در یک گوشه از اتاق بگذاریم!

بنابراین خوبیِ کمد دیواری با سبک بوهمین این است که خیلی به شما سخت نمی‌گیرد و دستتان را حسابی باز می‌گذارد. کمدهای دیواری چوبی ساده یا با طرحی از پتینه از پرطرفدارترین انواع کمد دیواری در سبک بوهمین هستند. نکته جالب سبک بوهو این است که خیلی وقت‌ها کمد دیواری آن به صورت باز طراحی می‌شود.

کمد دیواری با سبک ایرانی

قدیم‌ها اگر یادتان باشد در هر خانه ایرانی یک کمد دیواری به رنگ سفیدِ گچِ دیوار پیدا می‌شد که از کف تا سقف را داخل آن رخت خواب چیده بودند و بین آن لباس‌های زمستانی را قرار می‌دادند، یادش بخیر! اما امروزه دیگر این مدل از کمد دیواری‌های ایرانی رایج نیستند و مدل‌های دیگری جایگزین آن شده است. در گذشته بیشتر کمدهای دیواری ایرانی به سبک نئوکلاسیک نزدیک بودند، امروزه اما بیشتر به صورت مدرن، ساده و اغلب از جنس ام‌دی‌اف اجرا می‌شوند.

کمد دیواری با سبک روستیک

سبک روستیک می‌خواهد خودش را هر چه بیشتر با طبیعت عجین کند و از دید این سبک، هر چیزی به صورت طبیعی قشنگ‌تر است. این‌که کمد دیواری به سبک روستیک تنها از چند پالت چوبی تشکیل شود جای تعجبی ندارد. طرح و رنگ چوب خودش نقش و تزئین این سبک محسوب می‌شود. اگر هم بخواهید از یراق‌آلات کمد دیواری روستیک بدانید، درب‌های کشویی اصطبلی در فضاهای روستیک زیاد دیده می‌شوند و می‌توانند جذابیت فضای شما را چندین برابر کنند.

کمد دیواری لوکس و لاکچری

کمد دیواری لوکس می‌تواند تاثیر زیادی بر زیباییِ دکوراسیون هر خانه‌ای داشته باشد. کمد لباس لاکچری یا کمد دیواری لوکس اتاق خواب انواع مختلفی دارد و می‌تواند به شکل‌های مختلفی برطبق سلیقه افراد اجرا شود. در اینجا با مدل‌های کمد دیواری شیک آشنا می‌شویم و علاوه بر این، برخی از مدل‌های زیبا برای کمد کودک لوکس و کمد لباس لوکس دخترانه را نیز به تصویر می‌کشیم.

راستی هر مدل از این کمدهای لوکس را که دوست داشتید، می‌توانید در هر کجای ایران که هستید با مناسب‌ترین کیفیت و قیمت و زیر نظر یک تیم پشتیبانی قوی، از طریق لینک زیر سفارش دهید تا متخصصین سلام ساختمان مشابه آن را برایتان بسازند:

انواع کمد دیواری لوکس

امروزه طراحی کمد لوکس لباس تنوع زیادی پیدا کرده است. طراحی‌های جدید کمد لباس به گونه‌ای انجام می‌شوند که علاوه بر زیبایی و جذابیت، بیشترین کابرد را هم نسبت به فضا داشته باشند. ابعاد و اندازه‌های استاندارد در بخش‌های داخلی کمد دیواری لاکچری، کاملاً منطبق با نیازهای افراد، طراحی می‌شوند و وسایل زیادی را می‌توان داخل کمد دیواری جا داد. در ادامه چند مدل مختلف کمد دیواری لوکس را معرفی می‌کنیم:

  1. کمد دیواری لوکس پایه دار

برخی از مدل‌های کمد دیواری لاکچری، به صورت پایه‌دار و قابل جابه‌جایی طراحی می‌شوند و افراد می‌توانند کمد دیواری را در هرجایی از اتاق که زیباتر است، قرار دهند. این مدل از کمد لباس لوکس، برای افرادی که به تغییر دکوراسیون علاقه‌ دارند، مناسب به نظر می‌آید‌. زیرا به راحتی با جابه‌جا کردن کمد می‌توانند تغییرات و تنوع لازم را در محیط ایجاد کنند.

مدل‌های پایه‌دار جزء اولین و قدیمی‌ترین مدل‌های کمد لباس هستند و هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارند. کمد لوکس پایه‌دار، هم به صورت تاج‌دار و هم به صورت ساده، طراحی می‌شود. این موضوع به سلیقه افراد و سبک دکوراسیون داخلی بستگی دارد.

  1. کمد دیواری لوکس ریلی

یکی از پر طرفدارترین مدل کمد دیواری، کمد دیواری لوکس ریلی است. برای فضاهای کوچک کمد دیواری ریلی بهترین انتخاب است. شاید دقت کرده باشید که کمدهای معمولی موقع باز شدن درب باید یک فضایی را داشته باشند تا بتوانیم درب را به‌طور کامل باز کنیم. اما در کمد دیوای لوکس ریلی اصلاً نیازی به این فضا نیست.

درب ریلی کمد دیواری لوکس، به شکل‌های مختلف می‌تواند طراحی شود. یکی از اَشکال درب ریلی کمد لوکس، درب ریلی شیشه‌ای است. درب ریلی کمد می‌تواند به صورت تمام شیشه باشد یا اینکه فقط بخشی از آن شیشه داشته باشد. اگر کمد شما معمولاً مرتب نیست، بهتر است کمد تمام شیشه را انتخاب نکنید و سراغ مدل‌های دیگر بروید.

درب ریلی می‌توانه از جنس چوب، ام دی اف یا لمینت هم باشد. برای فضاهای کوچک بهتر است که رنگ آن را به صورت ساده و سفید در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود محیط اتاق‌های کوچک، دلنشین‌تر شود.

درب ریلی آینه‌ای هم یک ایده عالی برای مدرن کردن محیط اتاق است. این کار باعث می‌شود فضای اتاق بزرگ‌تر دیده شود و محیط اتاق کاملاً شیک به‌نظر برسد. علاوه بر این، با این کار موقع لباس پوشیدن یک آینه بزرگ هم دارید. در ضمن می‌توانید مثل تصویر زیر، از ترکیب آینه و متریال‌های دیگر مثل چوب هم استفاده کنید و زیبایی کمد دیواری را چندین برابر کنید.

کمد دیواری لوکس ریلی به شکل طرح‌دار هم، می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. بهتر است طرحی که برای این مدل کمد دیواری انتخاب می‌کنید، با طرح سایر عناصر هم‌خوانی داشته باشد. به ویژه هم‌خوانی طرح کف‌پوش و طرح کمد لوکس می‌تواند فضای زیبایی را خلق کند.

  1. کمد دیواری لوکس لولایی

کمد دیواری لوکس لولایی از متداول‌ترین انواع کمد دیواری به شمار می‌آید. قطعاً این نوع کمد دیواری را در اکثر خانه‌ها دیده‌اید. اما این نوع کمد دیواری هم شکل‌های متنوعی دارد.

کمد دیواری لولایی برای محیط‌های کوچک، می‌توانه به نوعی طراحی شود که از زوایا هم استفاده­­ی مفید شود. یعنی برای هر بخش یک درب جداگانه در نظر گرفته می‌شود و در این روش طراحی، درب لولایی را به صورتی جایگذاری می‌کنند که زاویا و گوشه‌ها رو کاملاً پوشش دهد.

کمد دیواری لولایی به فضای خالی برای باز شدن درب نیاز دارد. اما برای قسمت‌هایی مثل تصویر زیر که امکان قرار دادن درب نیست، استفاده از میله لباس به شکل منحنی، انتخاب خوبی می‌تواند باشد.

کمد دیواری لوکس لولایی هم، مانند هر نوع کمد دیگه‌ای می‌تونه با‌ متریال های گلاس، لمینت، ام دی اف و … ساخته شود.

کمد دیواری لولایی از جنس ام دی اف، بیشتر از انواع دیگر دیده می‌شود. چون دوام بالایی دارد و علاوه بر این، قیمت مناسب‌تری هم دارد.

اگر یک کمد دیواری لوکس برای اتاق خواب نیاز دارید، کمد دیواری‌های مدل ‌هایگلاس یک گزینه عالی برای انتخاب هستند.

مدل‌های کمد دیواری از جنسِ ‌های گلاس، براق‌تر هستند و درخشش زیادی را می‌توانند به محیط اضافه کنند. بنابراین می‌توانند محیط اتاق راد فوق‌العاده شیک و جذاب کنند.

برای درب کمد دیواری لولایی ایده‌های مختلفی می‌شود اجرا کرد. یک ایده جذاب برای کمد دیواری لولایی ترکیب آن با آینه است. این ترکیب می‌تواند بسیار خوب و کاربردی باشد. با این کار دیگر نیاز به اختصاص فضا به آینه ندارید. بلکه از درب کمد به عنوان آینه استفاده می‌کنید.

استفاده از طرح‌های خاص برای آینه کاری‌های درب کمد دیواری، می‌تواند کمد را شیک‌تر کند.

  1. کلوزت روم

یکی دیگر از مدل‌های جدید کمدهای لوکس، کمد دیواری بدون درب یا همان است. این مدل، هم برای منزل و هم برای ویترین مغازه‌های لباس‌فروشی کارایی دارد.

در این مدل از کمد دیواری می‌تونید لباس‌های زیبا، کیف و کفش‌های خودتان را در معرض نمایش قرار دهید و از این طریق، زیبایی اتاق را بیشتر کنید.

در این مدل از کمد دیواری، شما آزادی عمل بیشتری دارید. در نتیجه می‌توانید قفسه‌ها، کشوها و جاکفشی را به تعدادی که دوست دارید، طراحی کنید. در این صورت دیگر نیازی نیست درب‌ها و کشوهای مختلفی را بازکنید، و می­تونین خیلی راحت و سریع وسیله‌ی مورد نیاز خودتان را انتخاب کنید.

در این مدل حتی می‌تونید کل دیوارها را به کمد بدون درب تبدیل کنید و فضای بزرگی را به لباس‌هایتان اختصاص دهید. بنابراین اگر لباس‌های زیادی دارید، این مدل انتخاب خوبی برای شما است.

در کمد دیواری بدون درب می‌توانید با طبقه بندی زیبا، طراحی خارق العاده‌ای را خلق کنید.

بر خلاف مدل‌های دیگر که به طور ویژه طراحی روی درب انجام می‌شود، در کمد بدون درب، طراحی اصلی بر روی نحوه قفسه‌بندی و چیدمان کلی انجام می‌شود.

قسمت‌هایی از فضای اتاق که امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد، با استفاده از کمد بدون درب قابل استفاده می‌شوند.

  1. کمد دیواری لوکس شیشه‌ای

یکی دیگر از انواع مدل‌های کمد دیواری، کمد دیواری با درب شیشه‌ای است. این مدل می‌تواند جلوه زیبایی را به اتاق بدهد. در کمد دیواری با درب شیشه‌ای، استفاده از نور مخفی می‌تواند فضای لوکس‌تری را ایجاد کنه. نورپردازی در زیبایی دکوراسیون داخلی اثر به‌سزایی دارد.

استفاده از کمد دیواری شیشه‌ای باعث می‌شود سریع‌تر لباس مورد نظرتان را پیدا کنید و از زیبایی لباس‌ها هم بیشتر لذت ببرید.

اگر به مدل‌های تمام شیشه علاقه نداشته باشید، می‌تونید از مدل‌های ترکیبی مثل عکس زیر هم استفاده کنید.

در یک مدل ترکیبی دیگر، می‌تونید بخش‌هایی از کمد دیواری را شیشه بگذارید و بخش‌هایی از آن را درب‌دار طراحی کنید

استفاده ترکیبی از کشوها، کمد دیواری شیشه‌ای و نور مخفی می‌تواند فضای زیبایی را برای اتاق خواب خلق کند.

  1. کمد چوبی لوکس

کمد چوبی لوکس، یک انتخاب فوق‌العاده برای افرادی است که به چوب و محصولات چوبی علاقه دارند. کمد چوبی لوکس دوام بسیار بالایی دارد.

ترکیب کمد چوبی با آینه علاوه بر این که کمد را کاربردی‌تر می‌کند، زیبایی خاصی را هم ایجاد می‌کند.

با چوب، می‌شود طرح‌های خاص را هم اجرا کرد. ایجاد طرح‌های منحنی با چوب، به خصوص برای قسمت‌هایی از خانه که ایراداتی دارند مثل حضور ستون در وسط خانه، ایده خوبی برای پنهان کردن آن ایرادها است.

استفاده از کمد چوبی با درب‌های ریلی، علاوه بر زیبایی می‌تواند از اشغال شدن فضای آزاد اتاق جلوگیری کند.

  1. کمد کودک لوکس

کمد کودک لوکس، یکی ‌دیگر از انواع کمد دیواری است که معمولاً از بخش‌های مختلف تشکیل می‌شود تا بتواند تمامی وسایل کودک را در خودش جای دهد. بخشی برای آویزان کردن لباس‌های کودک، بخشی برای اسباب بازی‌ها و مهم‌تر از همه چندین کشوی جادار، از جمله بخش‌های ضروری یک کمد کودک لوکس هستند.

نکته مهم در کمد لباس کودک این است که حتما ضد خش باشد. چون کودکان شاید موقع بازی، خط و خش زیادی به کمد دیواری وارد کنند. بنابراین ضد خش بودن کمد لباس کودک، می‌تواند از آسیب به کمد جلوگیری کند. موضوع مهم دیگر رنگ کمد کودک است. در انتخاب رنگ کمد کودک معمولاً رنگ‌های روشن انتخاب بهتری هستند.

  1. کمد لباس لوکس دخترانه

جادار بودن کمد لباس لوکس دخترانه، نکته بسیار مهمی محسوب می‌شود. هر چقدر قفسه‌بندی کمد دیواری بیشتر باشد، نظم داخل کمد، در هنگام چیدمان وسایل نیز بیشتر می‌شود. بنابراین افراد راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند به لباس‌ها و سایر وسایل خود دسترسی داشته باشند. جهت مشاهده بیشتر کمدهای دخترانه صفحه سلام ساختمان رو ببینید.

در نظر گرفتن بخش‌هایی برای آویزان کردن لباس‌های بلند دخترانه، جزء ضروریات یک کمد لباس لوکس دخترانه است. علاوه بر این، بخش‌هایی برای قرار دادن کفش‌های مختلف و کشوهایی برای سایر لباس‌ها، می‌توانه یک کمد لباس لوکس دخترانه را به زیبایی ایجاد کند.

در اینجا با کمد دیواری لوکس و انواع مدل‌های آن آشنا شدیم. در انتخاب کمد دیواری لوکس، با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه خودتان می‌توانید زیباترین کمد لباس را برای اتاقتان ایجاد کنید. توجه داشته باشید که کمد لباس می‌تواند تأثیر فوق العاده‌ای در زیبایی اتاق خواب داشته باشد و محیط لوکس و جذابی را خلق کند.

نمونه کمد دیواری‌های اجرا شده توسط تیم سلام ساختمان 

طرح زیر یک نمونه کمد دیواری ساخته شده با ورق هایگلاس سفید است. این طرح توسط متخصص سلام ساختمان در تبریز ایجاد شده است.

طرح زیر یک نمونه کمد دیواری ساخته شده با ام دی اف مشکی و قهوه‌ای است. این رنگ بیشتر مناسب خانه‌های با متراژ بالا است. این نمونه کار توسط متخصص سلام ساختمان در کرج طراحی و ساخته شده است.

نمونه کار زیر که توسط متخصص سلام ساختمان در تهران طراحی و ساخته شده است یک نمونه کمد دیواری هایگلاس سفید است. این کمد دیواری شامل چند قفسه برای کتاب و شامل یک محفظه ریلی با آینه است. این طرح بسیار مناسب برای اتاق کودک و نوجوان است.

کمد دیواری جاکفشی به همراه نشیمن

کمد دیواری سفید با طرح های طلایی

کمد دیواری سفید کشویی

کمد دیواری سفید قهوه‌ای

کمد دیواری سفید زرد به همراه میز مطالعه

کمد دیواری سفید آیینه دار

جمع‌بندی

تا اینجا با جدیدترین مدل‌های کمد دیواری شیک و به‌روز آشنا شدید. یک تعداد از عکس‌هایی که خودمان از نمایشگاهی در کشور استرالیا عکس گرفته بودیم هم برای الگوگیری در این مقاله به نمایش گذاشتیم. علاوه بر این، چند نمونه از کمد دیواری‌هایی که نجارهای ما در سلام ساختمان در شهرهای مختلف اجرا کرده‌اند را هم ارائه کردیم

ظریف‌ترین نکته هم این بود که کار ساخت کمد را باید به کمدساز حرفه‌ای و منصف بسپارید. برای این منظور، ما در «سلام ساختمان» تلاش می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا با متخصصین کمدساز حرفه‌ای به راحتی آشنا شوید. می‌توانید به لینک زیر سر بزنید:

تجربیات و سؤالات خودتان را درباره کمد دیواری کامنت کنید

آیا سؤالی درباره انواع کمد دیواری دارید؟ درباره قیمت، مدل و…! می‌خواهید کارشناس‌های ما پاسخ بدهند؟ تجربه‌ای از ساخت کمد دارید که به افراد دیگر کمک کند؟ یک تجربه شیرین؟ یک تجربه تلخ؟

کامنت ها و جواب‌های بقیه را می‌توانید زیر همین مطلب بخوانید و به تجربه‌تان اضافه کنید و شما هم می‌توانید سؤال یا تجربه‌تان را کامنت کنید.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است.
تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است.

سلام ساختمان چه مزیتی دارد؟

برخی از ویژگی‌های سلام ساختمان که به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پروژه‌ی خود را اجرا کنید، عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • معرفی یک یا 2 کابینت ساز ارزیابی شده در شهر شما
  • ضمانت قیمت
  • ضمانت پیش پرداخت
  • ضمانت پروژه

 

از زمان ثبت نام تا زمان تماسِ مشاور، چقدر طول می کشد؟

اگر در شهرهای محدوده‌ی سلام ساختمان باشید (تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، کرمان، خوزستان، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، قم، مازندران)، کمتر از 12 ساعت کاری طول میکشد تا مشاور سلام ساختمان با شما تماس بگیرد.

مشاوره ی سلام ساختمان رایگان است؟

بله، مشاوره در سلام ساختمان رایگان است. در سلام ساختمان دو نوع مشاوره داریم:

  • مشاوره با پشتیبانان سلام ساختمان که بعد از ثبت نام شما در سایت صورت می‌گیرد.
  • مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است.

هر دوی این‌ها رایگان است.

بازدید حضوری در سلام ساختمان رایگان است؟

                      بله بازدید حضوری از پروژه ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

                  آیا سلام ساختمان طراحی هم انجام می‌دهد؟

بله. ما می‌توانیم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. فقط کافیست به پشتیبان خود اطلاع دهید که نیاز به طراحی دارید.

آیا طراحی در سلام ساختمان رایگان است؟

اگر پروژه خود را با کابینت سازی که برای شما طراحی کرده است اجرا کنید، طراحی به عنوان تخفیف پروژه خواهد بود و برای شما رایگان است. اما اگر بعد از انجام طراحی به این نتیجه رسیدید که مایل نیستید با همان کابینت ساز پروژه‌ی کمد دیواری قهوه‌ ای یکی از متداول‌ترین دکورهای موجود در هر منزلی است. رنگ قهوه‌‌ای به علت این که با تمامی اجزای دکوراسیون هماهنگ می‌شود، در و سرویس‌های خواب بسیار پر کاربرد است. کمدها نیز یکی از دکورهایی هستند که برای نظم‌دهی به وسایل موجود در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته در سال‌های اخیر برای این که کمدها فضای زیادی را اشغال نکنند، از کمدهای دیواری استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب از تیم به بررسی کمدهای دیواری قهوه‌‌ای و نحوه ساخت و طراحی آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت کمد دیواری قهوه ‌ای

اگرچه ساخت کمد دیواری سفید یکی از مسائلی است که در زمان طراحی  اهمیت پیدا می‌کند، اما استفاده از کمدهای دیواری قهوه‌ای در سبک‌های مختلف دکوراسیون بیشتر به چشم می‌خورد. کمدهای دیواری دارای طرح و ابعاد گوناگونی هستند؛ بنابراین می‌توان گفت که شما می‌توانید بر اساس فضا و مدل دکوراسیون منزلتان یکی از انواع کمدهای دیواری را سفارش دهید.

باید دقت داشته باشید که اندازه و جنس کمد دیواری تأثیر مستقیمی روی قیمت تمام شده آن دارد؛ بنابراین پیش از این که برای سفارش کمد دیواری مورد نظر خود مانند اقدام کنید، بهتر است بودجه خود را در نظر بگیرید. مرحله بعد کمک گرفتن از یک کمد ساز حرفه‌ای است تا به شما بگوید بهترین سایز و جنس برای کمد مورد نظر شما چیست. شما می‌توانید از طریق طراح دکوراسیون داخلی ترنج بهترین مدل کمد دیواری قهوه‌ ای را برای خود انتخاب کرده و آن را از طریق نیروهای تخصصی در جای خود نصب کنید.

انواع مدل‌های کمد دیواری قهوه ‌ای

حال نوبت آن است که شما را با انواع کمدهای دیواری قهوه‌‌ای آشنا کنیم. این کمدهای دیواری دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس جنس، ترکیب رنگ و… دسته بندی می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را بر اساس دکوراسیون اتاق خواب یا سایر فضاها انتخاب کنید. در ادامه به بررسی انواع مختلف کمد دیواری‌های قهوه‌ای می‌پردازیم.

کمد دیواری ‌ام دی اف قهوه ‌ای

اولین مدل کمد دیواری‌های قهوه ‌ای که قصد معرفی آن را داریم، کمد دیواری بوده که از ام دی اف ساخته شده است. همان طور که می‌دانید، جنس ام دی اف یکی از پرکاربردترین جنس‌هایی است که برای ساخت کمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اغلب اوقات چوب‌های ام دی اف دارای وزن سبک و مقاومت بسیار بالایی هستند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا افراد مختلف این جنس را برای کمدهای خود انتخاب کنند. علاوه بر آن، ام دی اف دارای روکش‌هایی است که طرح‌های مختلف و زیبایی دارد و به شما امکان می‌دهد تا از آن حتی برای نیز استفاده کنید.

کمد دیواری سفید قهوه ‌ای

یکی دیگر از انواع کمدها، به همراه قهوه ‌ای است. این کمد دیواری از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و دلیل نام‌گذاری آن ترکیب رنگ سفید قهوه‌‌ای آن است. شما می‌توانید به راحتی این کمدهای دیواری را با دکوراسیون سفید یا قهوه‌ای استفاده کنید و جلوه‌ خاصی را در اتاق خواب و محیط‌های دیگر منزلتان داشته باشید. ترکیب رنگ سفید به همراه قهوه‌‌ای احساس آرام‌بخشی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

کمد دیواری قهوه‌ ‌ای جدید

کمد دیواری قهوه ‌ای به شدت طرفدار دارد و همین مسئله موجب شده است تا افراد زیادی به فکر نوآوری در طراحی آن باشند. اغلب افراد با ترکیب کردن کمد دیواری به همراه آینه یا شیشه تلاش کرده‌اند جلوه‌ خاصی را به اتاق‌های خود بدهند. علاوه بر این، استفاده از شیشه در آن را به محیطی برای قرار دادن وسایل تزئینی و دکوری‌ها تبدیل می‌کند و می‌تواند باعث استفاده بهینه از فضای موجود شود.

کمد دیواری قهوه ‌ای و کرم

یکی از ترکیب رنگ‌های پرکاربرد در دکوراسیون ترکیب رنگ قهوه‌ای و کرم است. این دو رنگ دارای طیف یکسانی هستند و همین مسئله موجب می‌شود تا استفاده از آن فضای زیبا و دلنشینی را ایجاد کند. رنگ کرم و قهوه‌ای می‌تواند محیط اتاق شما را به شدت جذاب کند. دقت داشته باشید که تناسب در اتاق خواب زیبایی خاصی را به محیط می‌بخشد و ترکیب رنگ کرم و قهوه‌ای می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد.

کمد دیواری قهوه ‌ای روشن

شما می‌توانید بر اساس دکوراسیون اتاق خوابتان یکی از طیف‌های رنگ قهوه‌‌ای را برای کمد دیواری خود انتخاب کنید. یکی از بهترین رنگ‌هایی که برای کمدهای دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد، قهوه‌‌ای روشن است. اگر سرویس اتاق خوابتان رنگ روشنی دارد، بهترین انتخاب برای شما استفاده از کمد دیواری قهوه ‌ای روشن است. این رنگ جلوه‌ اشرافی و زیبایی را به اتاق خواب شما می‌بخشد و چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

کمد دیواری طوسی قهوه ‌ای

استفاده از رنگ طوسی در طراحی کمدهای قهوه‌ای یکی دیگر از نوآوری‌های انجام شده در عرصه دکوراسیون داخلی است. طوسی یک رنگ خنثی است که در کنار رنگ قهوه‌‌ای جلوه‌ زنده و زیبایی پیدا می‌کند. این ترکیب رنگ فضای مدرنی را در اتاق‌های شما ایجاد می‌کند و زیبایی بیش از حدی به محیط می‌بخشد.

کمد دیواری قهوه ‌ای سوخته

همان طور که می‌دانید، رنگ قهوه‌‌ای دارای طیف‌های مختلفی است که رنگ قهوه‌ای سوخته یکی از شناخته شده‌ترین طیف‌های آن به شمار می‌آید. این رنگ تقریباً تیره است و فضای اتاق شما را کمی سنگین می‌کند. اگر سایر اجزای دکوراسیون داخلی خانه شما رنگی تیره دارند، استفاده از این رنگ برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

مدل دستگیره کمد دیواری قهوه ‌ای

مسئله بعدی که در زمان تهیه کمد دیواری باید به آن توجه کنید، مدل دستگیره آن‌ است. این دستگیره‌ها در زیبایی کمد دیواری تأثیر بسیار زیادی دارند. برای انتخاب دستگیره مناسب باید به دو مسئله زیبایی و کارایی توجه داشته باشید. همچنین دقت کنید که مدل دستگیره‌ای که انتخاب می‌کنید، با مدل کمد دیواری شما تناسب داشته باشد. توجه کنید که و دستگیره‌های آن دارای انواع مختلفی هستند و دست شما برای انتخاب کاملاً باز است.

طراحی و ساخت کمد دیواری قهوه ‌ای با دکوراسیون ترنج

حال ممکن است از خود بپرسید که طراحی و ساخت کمد دیواری قهوه‌ای را به چه کسی بسپاریم؟ ما به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد. شما می‌توانید طراحی کمدهای دیواری خود و ساخت آن‌ها را به شرکت طراحی دکوراسیون ترنج بسپارید. دکوراسیون ترنج با رعایت مؤلفه‌های تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی می‌تواند بهترین پیشنهاد را برای ساخت کمد دیواری ارائه دهد و به شما کمک کند تا فضای زیبایی را در منزل خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

کمد دیواری قهوه ‌ای می‌تواند به راحتی با اکثر سبک‌های دکوراسیون خانه هماهنگ شود. از طرف دیگر، این کمدها دارای انواع مختلفی هستند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه‌ای که دارید، یکی از مدل‌های آن‌ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای ساخت کمد دیواری می‌توانید از طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای یا ترکیب آن با رنگ‌های دیگر استفاده کنید. برای طراحی و ساخت کمد دیواری خود و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای دکوراسیون ترنج کمک بگیرید.

پیشنهاد آخر ما برای کاربران، بازدید از نمونه‌ کارهای این مجموعه می باشد که انتخاب بهتر و هوشمندانه تر را به ‌دنبال خواهد داشت. شرکت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ترنج واقع در شهرک غرب تهران، با سابقه طولانی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مدرن برای منازل و آپارتمان ها و همچنین طراحی  و دیگر فصاهای منزل، آماده ارائه انواع مدل های کمد دیواری به شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با ما می توانید از طریق  اقدام کرده و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

Bottom of Form

 

 

دکمه بازگشت به بالا