بهترین های کسب و کارعمومی

بهترین رژیم لاغری با قهوه

آیا می‌دانستید که بیش از 160 میلیون کیسه قهوه در سال مصرف می‌شود؟! به دنبال راهی آسان برای کاهش چربی بدن و کاهش وزن یا به دنبال هستید؟ قهوه‌های رژیمی یا قهوه برای لاغری ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید! بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن قهوه باعث افزایش بیرون‌روی می‌شود و حتی گفته می‌شود قهوه‌های لاغری، متابولیسم چربی‌سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

شاید تعجب کنید که طبق تحقیقات، برخی از ترکیبات قهوه  فوری سوپریم دکتر بیز دارای خواص ضد چاقی هستند و می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. این ترکیبات شامل نیاسین، پتاسیم، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که عملکرد ماهیچه‌ها، گوارش و سلامت کلی قلب را بهبود می‌بخشد. قهوه همچنین حاوی کافئین است که متابولیسم و انرژی را افزایش و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و همه اینها می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به خاطر داشته باشید که هر قهوه ای برای لاغری مؤثر نیست! نوشیدن قهوه با مواد افزودنی و شکر، می‌تواند منجر به افزایش ناسالم وزن شود. محبوب‌ترین قهوه‌های معمولی سرشار از قند و کالری اضافی است و به همین دلیل اگر می خواهید وزن کم کنید، باید قهوه ارگانیک را انتخاب نمایید.

قهوه چربی سوز چیست؟ 2 نوع اصلی قهوه چربی‌سوز کدام‌اند؟

کنجکاو هستید که قهوه چربی سوز چیست؟ قهوه چربی‌سوز قبل و بعد از تمرین است که به سرعت بخشیدن به متابولیسم و سوزاندن چربی‌های سرسخت کمک می‌کند و برای سفر کاهش وزن شما عالی است. آیا می‌دانستید که نوشیدن قهوه نیز ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند؟ بله، کلید کاهش وزن ممکن است فقط در فنجان قهوه شما باشد!

بااین‌حال، نحوه درست‌کردن قهوه و طرز استفاده قهوه برای لاغری تأثیر قابل‌توجهی بر سلامتی شما دارد، زیرا افزودن مقدار زیادی شکر و خامه می‌تواند جلوی کاهش وزن شما را بگیرد. به نظر شما کدام قهوه سریع‌تر لاغر می‌کند؟ قهوه سیاه یا بلک کافی ساده یکی از در دسترس ترین نوشیدنی‌ها برای تهیه قهوه چربی سوز است. اگر بعد از صرف شام قهوه سیاه بنوشید، وجود اسید کلروژنیک باعث کاهش تولید گلوکز در بدن شما می شود. علاوه بر این، تولید سلول‌های چربی جدید کاهش می‌یابد که به معنای کالری کمتر در بدن شماست.

یک شات ساده بلک کافی برای بهبود متابولیسم و افزایش سطح انرژی کافی است. اسید کلروژنیک موجود در قهوه نیز به تسریع فرآیند چربی سوزی کمک می کند. همچنین می توانید برای برجسته کردن عطر و اثربخشی نوشیدنی قهوه خود، کمی جوز هندی اضافه کنید. اگرچه کافئین می تواند در کوتاه مدت به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند، اما این اثر برای کسانی که قهوه مصرف می کنند در طولانی مدت به دلیل تحمل کاهش می یابد. بنابراین، اگر فقط برای کاهش وزن به قهوه علاقه دارید، بهتر است عادت های نوشیدن خود را تغییر دهید تا از ایجاد تحمل نسبت به کافئین جلوگیری کنید.

قهوه سبز نوع دیگری از نوشیدنی قهوه چربی سوز است و لاغری با قهوه سبز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. دانه های قهوه سبز، دانه های میوه های قهوه بو داده نشده هستند. این دانه های قهوه حاوی مقادیر زیادی اسید کلروژنیک است که گفته می شود فواید زیادی برای سلامتی دارد. قهوه سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همراه با کمک به کاهش وزن، می تواند به تنظیم سطح قند خون و فشار خون کمک کند.

مزایا و معایب رژیم لاغری با قهوه

قهوه بهترین نوشیدنی شما در صبح و شاید در طول روز است! قهوه به خودی خود فواید زیادی دارد: تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید، بدنتان را قادر به پردازش بهتر گلوکز (قند) کند و خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند بیماری آلزایمر، سرطان روده بزرگ و نارسایی قلبی را کاهش دهد. ولی آیا نوشیدن قهوه فوایدی هم برای کاهش وزن دارد و می تواند لاغرمان کند؟ آیا از مزایای رژیم قهوه یا معایب رژیم قهوه اطلاع دارید؟!

فواید قهوه برای لاغری و کاهش وزن

  • دمای بدن شما را افزایش می دهد.

برخی می گویند یکی از دلایلی که قهوه می تواند روند کاهش وزن را افزایش دهد به دلیل تأثیر آن در افزایش دمای بدن است. دمای بدن که بالاتر می رود، باعث می‌شود متابولیسم شما سخت‌تر کار کند، در نتیجه زمان لازم برای سوزاندن چربی و کالری بدن را افزایش می‌دهد.

  • توزیع چربی بدن شما را تسریع می کند.

قهوه می تواند توزیع چربی بدن را تسریع کند، به این معنی که قهوه می تواند به بدن شما کمک کند تا چربی بیشتری را به راحتی بسوزاند.

شاید قهوه نباشد اما استفاده از قهوه برای لاغری با سرکوب اشتهای شما مرتبط است، به این معنی که اگر اواسط صبح یک فنجان قهوه بنوشید، می توانید تا زمان ناهار از میان وعده ها اجتناب کنید. هرچند برای برخی، اشتهاآور است!

مضرات قهوه برای لاغری و کاهش وزن

  • می تواند باعث عصبانیت، بی خوابی و سرگیجه شود.

از آنجایی که قهوه یک محرک است، مصرف بیش از حد آن نیز می تواند باعث بی حالی، تحریک پذیری و بدخلقی شود.

  • می تواند قند خون شما را افزایش دهد.

ممکن است شما این را ندانید، اما بدن در واقع در هنگام نوشیدن قهوه در واکنش به شوک قرار می‌گیرد. این واکنش شوک شامل ترشح قند در خونی است که آماده می شود تا به عنوان سوخت توسط ماهیچه‌ها مصرف شود. به دلیل همین واکنش، چند ساعت بعد هوس‌ قند می کنید و در حالت بی‌قراری هستید! در نتیجه به جای پایبندی به برنامه خود، به سمت کمد میان‌وعده می شتابید.

  • اغلب با موقعیت هایی مرتبط است که شامل خوردن می شود.

کافه‌ها انواع کیک، بیسکویت و… را با قهوه سرو می کنند و بسیاری از مردم وقتی قهوه می خورند، چنین میان‌وعده‌های را انتخاب می‌کنند. اگر در هر بار قهوه نوشیدن وسوسه ‌شوید که چیزی همراه آن بخورید، کاهش وزن بسیار سخت‌تر خواهد بود. قهوه اغلب با صبحانه های فست فودی سرو می شود، و به همین دلیل، می توانید هنگام نوشیدن قهوه، هوس این نوع غذاها را بکنید.

5 دستور آماده سازی و طرز تهیه قهوه چربی سوز

اعتقاد بر این است که دارچین به سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کند. افزودن یک قاشق چای خوری پودر دارچین به قهوه سیاه معمولی شما می تواند مزایای سلامتی آن را افزایش دهد. علاوه بر این، ترکیب کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در دارچین می تواند با تسریع سرعت متابولیسم، روند کاهش وزن شما را تقویت کند. فقط باید قهوه سیاه خود را دم کنید، سپس یک قاشق چای خوری پودر دارچین به آن اضافه کنید. برای کاهش تلخی آن می توانید عسل اضافه کنید.

افزودن آب لیمو به قهوه یکی دیگر از قهوه های کاهش دهنده چربی است. مخلوط ویتامین C، اسید سیتریک و کافئین موجود در این نوشیدنی قهوه باعث تحریک متابولیسم و فعال شدن هورمون های چربی سوز می شود. نوشیدن قهوه لیمو نیز می تواند باعث سیری شود و به بهبود سیستم گوارش شما کمک کند. برای لاغری با قهوه و لیمو، کافی است نصف آب لیمو را به فنجان قهوه تلخ خود اضافه کنید. همچنین می توانید پودر دارچین را برای تسریع فرآیند چربی سوزی اضافه کنید. این نوشیدنی قهوه می تواند به دفع سموم از بدن شما، سرعت بخشیدن به متابولیسم و حتی تقویت سیستم ایمنی شما کمک کند.

  • قهوه بولت پروف (Bulletproof Coffee)

بولت پروف یکی دیگر از قهوه های چربی سوز و یک نوشیدنی غلیظ غنی شده با چربی های سالم است و می تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند چربی سوزی کمک کند. این قهوه خامه ای ترکیبی از قهوه دم کرده، تری گلیسیرید با زنجیره متوسط یا روغن MCT، و کره بدون نمک یا کره غیر لبنی است. این مخلوط ساده قهوه می تواند به بهبود میزان متابولیسم، افزایش سیری و کاهش وزن کمک کند. درست کردن قهوه بولت پروف آنقدرها هم سخت نیست! شما به ۱ و نیم فنجان قهوه دمی داغ (قهوه فرانسه یا کمکس)، یک تا دو قاشق غذاخوری کره بدون نمک یا محلی، یک قاشق چایخوری MCT یا روغن نارگیل و کمی نمک (بسته به ذائقه خودتان) نیاز دارید. آن را خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود و از نوشیدنی خود لذت ببرید!

  • قهوه سبز نعناع زنجبیل (Ginger Mint Green Coffee)

قهوه سبز نعناع زنجبیل می تواند انتخاب سالم تری برای رژیم کاهش وزن شما باشد، اما مصرف آن را در حد اعتدال فراموش نکنید. می توانید قهوه سبز نعناع زنجبیلی خود را با ترکیب پودر قهوه سبز، زنجبیل، برگ نعناع و مقداری دانه چیا تهیه کنید. دانه چیا از نعناییان است و در کشور مکزیک، بومی محسوب می‌شود. مصرف دانه چیا برای لاغری بسیار معروف شده است. این دانه‌ها زمانی که در فضای مایع قرار می‌گیرند حالت ژله‌ای پیدا کرده و حجمش افزایش پیدا می‌کند.

سوالات متداول

آیا قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کافئین موجود در قهوه می تواند روند کاهش وزن را تقویت کند، با این حال، نوشیدن قهوه به تنهایی این کار را انجام نمی دهد! بسیاری از مردم تجربه کرده اند که مصرف قهوه همراه با رژیم غذایی سالم و به کاهش وزن سریعتر آنها کمک می کند. با این حال، ما شواهد محکمی نداریم که ثابت کند مصرف کافئین تنها می تواند به کاهش وزن کمک کند.

آیا نسکافه می تواند چربی شکم را کاهش دهد؟

قهوه نسکافه بهترین قهوه برای لاغری شکم و پهلو است که می توانید میل کنید. نسکافه یا هر قهوه سیاه دیگری که هیچ افزودنی مانند خامه یا شکر نداشته باشد برای بدن شما مفید است، زیرا قهوه سیاه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. نسکافه (قهوه سیاه) حاوی حدود 58 کالری و 35-40 میلی گرم کافئین است. این بدان معناست که شما می توانید حدود 2 تا 3 فنجان قهوه سیاه نسکافه را در روز برای لاغری شکم و پهلوی خود میل کنید.

بهترین قهوه برای کاهش وزن کدام است؟

براستی چه قهوه ای برای کاهش وزن بهتر است؟ قهوه پرکافئین مانند قهوه ربوستا و قهوه لاغری عربیکا با دارا بودن بیش از 2 درصد کافئین و همچنین بلک کافی و قهوه سبز بهترین نوع قهوه برای لاغری هستند. این قهوه ها حاوی کمتر از 5 کالری در هر وعده (8 اونس) هستند. اسید کلروژنیک در قهوه سبز یافت می شود که چربی کبد را کاهش می دهد و عملکرد آدیپونکتین را افزایش می دهد. نوشیدن قهوه تلخ برای افزایش متابولیسم توصیه می شود. قهوه تلخ  پر از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند به بدن شما آسیب برسانند، بهترین است. به جای افزودن خامه غیراشباع و چربی پر از کالری در قهوه سیاه خود، همیشه شیر بدون چربی یا یک جایگزین لبنیات کم کالری را انتخاب کنید.

بهترین برندهای قهوه برای کاهش وزن کدامند؟

برند قهوه (Coffee) قیمت (Price)
Kicking Horse Coffee دارک رست  25.00 دلار
مدیوم رست 56.77 دلار
دارک رست 19.49 دلار
Tiny Footprint Coffee دارک رست 13.64 دلار
مدیوم رست 21.00 دلار

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری چه زمانی است؟

صبح زود بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه است. این کار نه تنها باعث افزایش انرژی می شود، بلکه به کاهش سریع وزن نیز کمک می کند. با این حال، بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب با معده خالی قهوه نخورید! زیرا تولید هورمون را کاهش می دهد و زمان چرخه بدن را مختل می کند. این تغییر ناگهانی می‌تواند باعث شود کورتیزول در زمان‌هایی تولید کنید که معمولاً کاهش می‌یابد. همین اتفاق زمانی می افتد که شب ها درست قبل از خواب قهوه بنوشید.

برای کاهش وزن چقدر قهوه بنوشم؟

برای کاهش چربی کل بدن و شکم باید روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه بنوشید. یک گزارش تحقیقاتی توسط مرکز کنترل بیماری ها (CDC) در ایالات متحده، نشان داد که زنان 20 تا 44 ساله که دو یا سه فنجان قهوه در روز می نوشند، کمترین میزان چاقی را دارند. اگر معمولاً  قهوه نمی نوشید، به طور ناگهانی شروع به نوشیدن زیاد قهوه نکنید.

طرز تهیه قهوه تلخ برای لاغری چگونه باید باشد؟

در درجه اول باید قهوه سیاه را برای کاهش وزن بنوشید. شیرین کننده ها یا شکر اضافه شده کالری را به مصرف روزانه شما اضافه می کند و کاهش وزن را مختل می کند، بنابراین باید تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب کنید. نوشیدن قهوه می تواند با افزایش بهره وری، تحریک میزان متابولیسم و ارتقای سلامت کلی به کاهش وزن کمک کند، اما اگر کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی روزانه مصرف کنید، مهم نیست که چقدر قهوه دکتر بیز می نوشید، مطمئن باشید که وزن کم نمی کنید!

شیرین کننده های اضافه شده می توانند به سرعت کالری زیادی به کل کالری روزانه دریافتی شما اضافه کنند، بنابراین از آنها اجتناب کنید یا شیرین کننده های طبیعی و سالم مانند عسل، شربت افرا یا استویا (یک گیاه مرکب بومی آمریکای جنوبی که برگ‌های آن منبع شیرین‌کننده غیرکالری است) را انتخاب کنید.

آیا قهوه فرنچ پرس برای لاغری توصیه می شود؟ اصلاً آیا این قهوه می تواند باعث لاغری شود؟

از آنجایی که قهوه فرنچ پرس با شیر سرو می شود و شیر هم دارای کالری و چربی بالایی دارد، توصیه نمی کنیم از این قهوه برای لاغری استفاده کنید. به جای آن می توانید از مزایای لاغری با قهوه ترک یا قهوه اسپرسو و خانواده اش مثل لاته، کاپوچینو و آمریکانو بهره مند شوید.

جایگزین نوشیدنی گرم سالم تری از قهوه برای لاغری هم وجود دارد؟

برای داشتن یک نوشیدنی گرم سالم‌تر که باعث افزایش قند خون و در نتیجه هوس نمی‌شود، چای میوه‌ای گیاهی یا چای سبز را امتحان کنید. چای نعناع و شکلات داغ کم کالری همچنین جایگزین خوبی برای است.

آیا قهوه گائودرما باعث لاغری می شود؟

به علت وجود مواد مغذی زیاد در قهوه گائودرما و سیری موقت و کاهش اشتها پس از نوشیدن آن، برای لاغری با قهوه گائودرما توصیه می شود که آن را حدود نیم ساعت قیل از وعده های اصلی غذایی میل کنید. اگر می خواهید از قهوه گانودرما برای لاغری استفاده کنید، برای دست یابی به نتایج بهتر علاوه بر اینکه برخی از تمرینات مثل دویدن، کلاس آیروبیک، طناب زدن و غبره را برای چربی سوزی بهتر انجام می دهید، با یک هم می توانید بهترین نتایج را در کاهش وزن شاهد باشید.

برای بهره گیری بهتر از رژیم قهوه برای لاغری چه توصیه هایی دارید؟

  • مراقب نوشیدنی‌های قهوه‌ای که حاوی شیر یا طعم‌دهنده هستند، باشید، زیرا این کار می‌تواند شمار کالری دریافتی شما را افزایش دهد.
  • قهوه را تلخ و بدون افزودن شیر، شکر و شکلات بخورید.
  • قهوه را در حد اعتدال، حداکثر 4 فنجان در روز و حداقل چند ساعت قبل از خواب یا قبل از وعده های اصلی غذایی بنوشید.

صبح زود هم بلافاصله پس از کاهش وزن با قهوه شاید آخرین راهی باشد که به فکرتان برسد ، اما پیشنهاد می‌کنم این مقاله را مطالعه کنین تا ببینید که قهوه چه تاثیری روی لاغری شما خواهد داشت. قهوه برای لاغری توسط پزشکان نیز تجویز می شود به همین دلیل دانستن این مورد می تواند شما را در کاهش وزن بهتر یاری نماید.

این رژیم که توسط دکتر باب آرونت در کتاب ” قهوه رژیم غذایی عاشقان” مطرح شد، یکی از اصولی ترین روش در رژیم لاغری می‌باشد.

بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام قهوه است؟ - سورس کافی

نکات مهمی که در این کتاب در مورد مزایای لاغری قهوه مطرح کرده عبارت اند از :

  • متابولیسم را تقویت می‌کند
  • چربی بیشتری را می‌سوزاند
  • جلوی جذب کالری را می‌گیرد
  • و در نهایت اشتها را کم می‌کند

برنامه رژیم لاغری با قهوه یعنی نوشیدن سه فنجان قهوه ( 720 میلی‌لیتر ) با رست لایت ( به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و پلی فنول بیشتر نسبت به رست دارک ).

نوع قهوه انتخابی برای قهوه برای لاغری و نحوه عمل آوری قهوه تاثیر زیادی بر روی نتیجه کاهش وزن خواهد گذاشت. به گفته دکتر آرونت بهترین قهوه برای رژیم کاهش وزن قهوه با رست لایت و دم شده با آب تصفیه شده خواهد بود.

استفاده از قهوه‌ کافئین دار و قهوه بدون کافئین تفاوت چندانی ندارد و فقط باید توجه داشته باشید که از خامه یا شکر در آن استفاده نکرده باشید.

توصیه می‌شود که وعده های غذایی دیگر تان هم شامل غلات ، میوه ، سبزیجات و فیبر باشد و از نظر کالری هم کم کالری باشد تا به تاثیر گذاری بیشتر رژیم قهوه در لاغری کمک کند.

مقدار کالری استاندارد در رژیم کاهش وزن با قهوه 1500 کالری پیشنهاد می‌شود که از مقدار کالری دریافتی یک فرد در حالت عادی کم تر است.

مزایای بالقوه قهوه برای لاغری

همانطور که در بالا اشاره کردیم قهوه سرشار از کافئین، آنتی‌اکسیدان و پلی فنول است که دارای چندین مزایای سلامتی همچون کاهش التهاب و تخریب رادیکال های آزاد است.

زمانی که صحبت از مزیت های کاهش وزن قهوه می‌شود دو مزیت بالقوه پدید می‌آید کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز که هر دوی آن ها به کاهش وزن کمک می‌کنند.

کاهش اشتها با قهوه

طبق تحقیقی که دکتر آرونت انجام داده رژیم قهوه می‌تواند اشتها را کاهش دهد که این امر باعث دریافت کالری کمتر در روز می‌شود.

نوشیدن قهوه اندکی قبل از وعده های اصلی باعث کاهش اشتها شده و در نتیجه مقدار کالری دریافتی در روز را کاهش می‌دهد.

با این حال نوشیدن قهوه 3 تا 4 ساعت قبل از وعده های غذایی تاثیر چندانی بر روی کاهش اشتها نخواهد گذاشت.

قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان های سالم است و ممکن است با سرکوب اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک کند. با این حال ، رژیم غذایی قهوه دارای چند نکته جانبی دیگر هم می‌باشد.

کافئین بیش از حد

با اینکه قهوه بدون کافئین نیز یکی از گزینه‌ها در بوده اما بیش تر افراد قهوه کافئین دار را ترجیح می‌دهند، حال آنکه بیشتر تاثیرات متابولیک قهوه نیز به کافئین موجود در آن نسبت داده شده است.

با این حال مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند مشکل‌های عدیده دیگری را که برای سلامتی مضر هستند را پدید آورد.

یکی از عوارض جانبی کافئین ابتلا به فشار خون می‌باشد، کسانی که در روز سه یا بیش از سه فنجان قهوه مصرف می‌کنند فشار خون بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

یکی دیگر از این عوارض مدر بودن کافئین است که باعث خروج مایعات بیشتری از طریق ادرار می‌شود در نتیجه مواد مفید محلول در آب مانند پتاسیم نیز از طریق ادرار خارج می‌شود.

مصرف بیش از حد کافئین تاثیر مستقیمی بر حملات قلبی، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطرات شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی می‌گذارد.

افزایش سوخت و ساز بدن با قهوه

مقدار کالری که فرد در هنگام استراحت می‌سوزاند میزان متابولیسم استراحت (RMR) نام دارد. هرچه این مقدار بیشتر باشد کاهش وزن نیز آسان‌تر خواهد بود.

کافئین تاثیر مستقیمی بر این مقدار دارد . تحقیقات نشان می‌دهد کافئین می‌تواند متابولیسم را حدود 3 تا 11 درصد افزایش دهد.

این درصورتی است که تاثیر کمتری روی افراد چاق می‌گذارد. کافئین همچنین باعث افزایش چربی سوزی در افراد می‌شود، این مقدار نیز در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق می‌باشد.

همچنین چربی سوزی با قهوه بسیار کمک می کند که با انجام فعالیت بدنی کم تر میزان چربی بیشتری را بسوزانید و کاهش وزن بیشتری هم داشته باشید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری و استفاده آن برای چربی سوزی قبل از انجام فعالیت ورزشی است ، نیم ساعت قبل از فعالیت بدنی با نوشیدن قهوه کمک زیادی به چربی سوزی بدن خواهید کرد.

قهوه و لاغری رابطه مستقیمی در کاهش وزن دارند و علت اصلی آن هم چربی سوزی آن می باشد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن نیز می شود.

بهترین نوع قهوه برای لاغری

بهترین نوع قهوه برای لاغری قهوه ای است که کافئین بیشتری داشته باشد ، جزو قهوه های پر کافئین می باشد و بیش از 2 درصد کافئین دارد ، پس جواب به سوال کدام قهوه برای لاغری مناسب است ؟ را باید با قهوه روبوستا پاسخ دهیم ، اگرچه قهوه عربیکا نیز تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.

قهوه سبز چقدر لاغر میکند؟

قهوه سبز نیز به علت دارا بودن کافئین به عنوان چربی سوز عمل می کند و می تواند تاثیر خوبی بر کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن داشته باشد. شاید بتوان گفتن قهوه یکی از بهترين راه كم كردن اشتها باشد.

جمع بندی

با نوشیدن حدود 720 میلی لیتر که برابر با سه فنجان است و با کاهش مقدار کالری دریافتی آغاز می‌شود. و می‌تواند باعث کاهش وزن در کوتاه مدت شود و در دراز مدت تاثیر چندانی نخواهد داشت.

به منظور استفاده مثبت از قهوه نباید بیش از 4 فنجان در روز بنوشید، زیرا مصرف بش از حد کافئین مضرات و عوارض جانبی همچون حمله قلبی، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطرات شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی در پی خواهد داشت.

رژیم قهوه یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش وزن در کنار ورزش و فعالیت بدنی می باشد ، استفاده قهوه در رژیم روزانه می تواند به عنوان چربی سوز عمل کرده و اگر فعالیت بدنی داشته باشید به سرعت باعث کاهش وزن شود.

نکته دیگر رژیم قهوه این است که قهوه باعث کاهش اشتها شده و به صورت غیر مستقیم باعث کم خوردن شما نیز می شود ، این دلیل دیگری برای افراد چاق است که باید از رژیم قهوه استفاده نمایند.

تاثیر قهوه بر چربی خون , بسیاری از ما شنیده‌ایم که قهوه برای لاغری خوب است و قبل یا بعد از تمرین‌مان قهوه می‌نوشیم. واقعیت این است که محرک‌ها همیشه برای ورزشکاران محبوب بوده‌اند، اما وقتی اسم محرک می‌آید، ممکن است ذهن شما سمت داروهای خاصی برود که اثرات نامطلوب و حتی مخربی بر بدن دارد.

خوشبختانه قهوه حاوی کافئین، یک محرک طبیعی و ایمن است. اما چه چیزی قهوه را به یک نوشیدنی محبوب قبل از تمرین تبدیل کرده است؟ در این مقاله درباره فواید نوشیدن قهوه قبل از تمرین و تاثیر قهوه برای لاغری خواهیم گفت.

تاثیر قهوه و کافئین بر ورزش و بدنسازی

وقتی قهوه می‌نوشید، کافئین وارد خون شما می‌شود. محرک هوشیاری و انرژی است. بنابراین سرحال‌تر و پرانرژی‌تر در ورزش حاضر خواهید شد. همچنین قهوه باعث می‌شود تا در برابر خستگی مقاوم‌تر شوید و استقامت‌تان بیشتر شود.

علاوه بر این‌ها نوشیدن قهوه قبل از ورزش، باعث افزایش متابولیسم و میزان چربی‌سوزی شما خواهد شد و شما در حین ورزش و بعد از آن کالری سوزی‌تان ادامه دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی تاثیر قهوه بر ورزش مثبت است و مصرف قهوه برای لاغری نیز مفید است.

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می‌نوشید و از فواید و مزایای آن خبر ندارید؛ با دقت موارد زیر را بخوانید تا خیال‌تان به طور کلی از این بابت راحت شود.

۱. قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند

سطح بالای کافئین در قهوه باعث می‌شود که میزان چربی سوزی شما در حین ورزش به طور قابل توجهی بالا برود. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در صبح به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز است؛ زیرا کافئین .

تحقیقات نشان می‌دهد که با نوشیدن منظم قهوه، متابولیسم بدن شما و به تبع آن چربی سوزی‌تان به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این بدان معناست که قهوه برای لاغری مفید است و چربی سوزی موثری را در طول تمرین و چند ساعت پس از آن برای شما ایجاد می‌کند.

 

۲. قهوه باعث تمرکز بهتر روی ورزش می‌شود

به طور کلی قهوه و کافئین تمرکز ذهنی شما را بالا می‌برد. کافئین یک محرک طبیعی است که می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و تأثیر مثبتی بر مناطقی از مغز که مسئول حافظه و تمرکز هستند، داشته باشد.

یک مطالعه روی میانسالان نشان داد که کافئین عملکرد ذهنی آن‌ها را بهبود بخشیده و پیشرفت زوال ذهنی مرتبط با سن را کاهش می‌دهد. عملکرد ناحیه‌ای از مغز که مخصوص توجه، برنامه ریزی و تمرکز است با نوشیدن منظم قهوه بهبود پیدا می‌کند.

مطالعه دیگری اثرات کافئین بر ورزشکاران را بررسی کرد. آن دسته از ورزشکارانی که قبل از تمرینات بدنسازی و فیتنس کافئین مصرف می‌کردند، تمرکز و توانایی بیشتری در انجام ورزش در سطوح بالا داشتند. این نتایج حتی برای ورزشکارانی که خواب کافی هم نداشتند، صدق می‌کرد.

۳. قهوه درد عضلانی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه می‌تواند درد عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد. این یک خبر خوب برای ورزشکارانی است که معمولا تمرین سنگین دارند و بعد از تمرین دچار درد عضلانی می‌شوند.

اما فقط همان یک مطالعه نبود، بلکه مطالعات دیگری هم همین نتیجه را به ما نشان داده است. کافئین به طور قابل توجهی درد عضلانی پس از تمرین را کاهش می‌دهد و زمان ریکاوری را کاهش می‌دهد.

۴. قهوه متابولیسم را افزایش می دهد

کافئین سرعت سوخت و ساز بدن و کالری سوزی را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه برای لاغری گزینه خوبی است و میزان متابولیسم شما را بالا خواهد برد.

اما مهم است بدانید که نوشیدن قهوه به میزان نرمال باعث بدن می‌شود و نوشیدن آن به مقدار خیلی زیاد نتیجه معکوس دارد. در واقع مصرف حساب شده قهوه برای لاغری مفید و موثر است.

۵. قهوه عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد

طبق تحقیقات تائید شده در ، «کافئین به‌طور مؤثری عملکرد ورزشی افراد را افزایش می‌دهد».

کافئین ورزشکار را قادر می‌سازد تا طولانی‌تر و با قدرت بیشتری تمرین کند. کافئین همچنین سطح استقامت و مقاومت ورزشکار را در برابر خستگی بهبود می‌بخشد. در واقع قهوه برای ورزشکاران استقامتی به طور قابل توجهی می‌تواند مفید باشد.

قهوه، بدن را به استفاده از ذخایر چربی به جای گلیکوژن ماهیچه‌ای (قند) در طول تمرینات طولانی تحریک می‌کند. این اتفاق امکان استفاده طولانی مدت از عضلات در حال کار را فراهم می‌کند.

آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث لاغری می‌شود؟

هم بله هم خیر؛ قهوه ممکن است به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن شما مفید باشد. همان‌طور که گفتیم، قهوه برای لاغری خوب است و خاصیت بالا بردن متابولیسم بدن را دارد. در واقع کافئین داخل قهوه محرک متابولیک است. از طرفی نوشیدن قهوه، اشتها را (تا حدی) از بین می‌برد یا به نوعی کم می‌کند؛ البته ممکن است که برای برخی هم این خاصیت سرکوب اشتها را نداشته باشد.

چندین مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه قبل از تمرین ممکن است که روند چربی سوزی بدن را تقویت کند. قهوه همچنین کالری هم ندارد و اگر بتوانید آن را تلخ بنوشید، می‌تواید تا چهار لیوان در روز بنوشید. بیش از این به خاطر کافئین بالای آن توصیه نمی‌شود.

با تمام این اوصاف، آیا می‌توان اعلام کرد که نوشیدن قهوه برای لاغری خوب است و باعث کاهش وزن می‌شود؟ قهوه برای لاغری خوب است و به کاهش وزن کمک می‌کند؛ اما نمی‌توان همه بار کاهش وزن را بر دوش نوشیدن قهوه انداخت. همچنین باید بدانید این کمک قهوه به لاغری، یک کمک کوچک است و نه یک تاثیر بسیار زیاد. بنابراین اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید آن را بنوشید اما امید لاغری زیادی از آن نداشته باشید. لاغری فقط و فقط با قهوه، متاسفانه یک افسانه است.

عوارض خوردن قهوه قبل از ورزش

آیا مصرف قهوه قبل از ورزش کار درستی است؟ فرقی ندارد که قبل از ورزش قهوه بنوشید یا در زمان دیگری، اگر از حد مجاز فراتر روید، ممکن است مشکلاتی برای‌تان ایجاد شود. در صورتی که قهوه را به مقدار متوسط  مصرف کنید ​​(حدود ۴ فنجان در روز) به احتمال زیاد این مقدار، برای اکثر بزرگسالان بی‌خطر است. از عوارض محتمل قهوه می‌توان به بی‌خوابی، عصبی شدن و بی‌قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس اشاره کرد.

قهوه کافئین‌دار اگر به مدت طولانی یا در دوزهای بالا (بیش از ۴ فنجان در روز) مصرف شود، به احتمال زیاد عوارض دارد. نوشیدن مقادیر زیاد قهوه کافئین دار ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی‌قراری و ضربان قلب نامنظم شود. دوزهای بیشتر آن نیز ممکن است باعث سردرد، اضطراب، بی قراری و درد قفسه سینه شود. بنابراین از قهوه برای لاغری بیشتر از حد مجاز استفاده نکنید!

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

کافئین در عرض ۱۵ دقیقه پس از مصرف وارد جریان خون شما می‌شود. اوج اثر محرک قهوه ۴۰ تا ۸۰ دقیقه پس از نوشیدن یک فنجان رخ می‌دهد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون می‌شود، بدن به روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهد. اما کافئین به طور کلی محرک هوشیاری و انرژی است.

به طور مثال فشار خون و ضربان قلب افزایش می‌یابد، ذخایر چربی تجزیه می‌شود و اسیدهای چرب در جریان خون آزاد می‌شوند. در نتیجه بسیاری از افراد احساس انرژی و آمادگی برای یک تمرین عالی می‌کنند. بنابراین برای تاثیر بیشتر قهوه برای لاغری بهتر است آن را قبل از تمرین‌تان بنوشید. در این صورت در زمان ورزش و بعد از آن بیشتری خواهید داشت.

بهترین دوز مصرف قهوه برای بدنسازی

همان‌طور که گفتیم، بهتر است حدود یک ساعت قبل از تمرین، قهوه برای لاغری و بهبود عملکردتان در بنوشید و دوز کافئین را به ازای هر کیلوگرم وزن‌تان زیر ۹ میلی گرم نگه دارید. دوزهای زیاد کافئین می‌تواند عوارض جانبی مانند بی خوابی ایجاد کند.

اگر یک ورزشکار حدود ۶۸ کیلوگرمی هستید، دوز توصیه شده شما تقریباً ۳۴۰ تا ۴۰۹ میلی گرم کافئین برای یک روز ​​است. اگر قبلاً هرگز کافئین مصرف نکرده‌اید، مقدار اولیه توصیه شده آن ۱۳۶ تا ۲۰۴ میلی گرم یا ۲ تا ۳ میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن است. یک فنجان قهوه فوری موکا حاوی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ میلی گرم کافئین است.

افرادی که باردار هستند یا دارای شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا، رفلاکس اسیدی یا حساسیت به کافئین هستند، نباید بدون مشورت با پزشک خود بیش از حد مجاز قهوه برای لاغری بنوشند.

سخن پایانی

قهوه برای لاغری می‌تواند مفید و موثر باشد و تاثیر ورزش و بدنسازی را بیشتر کند؛ به شرط اینکه به اندازه استاندارد مصرف شود و نکات دیگر لاغری و کاهش وزن را هم رعایت کنید. در این صورت علاوه بر چربی سوزی بیشتر، عملکرد شما در ورزش هم افزایش خواهد یافت.

 

دکمه بازگشت به بالا