جامعه

لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی شهری در جهت رونق اقتصاد شهری

نماینده شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه خواهرخواندگی و فرصت های حکمرانی شهری در تیرماه بر لزوم استفاده از فرصت های دیپلماسی شهری برای شکوفایی اقتصاد شهر تاکید کرد.

به گزارش تیتر اول، عبدالمطهر محمدخانی در نشست امروز (چهارشنبه) نمایشگاه شهرهای دوقلو و توانمندی های مدیریت شهری اظهار کرد: این نمایشگاه با اولویت اقتصادی شهرستان از جمله جذب سرمایه گذاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی از 12 تا 17 تیرماه در پارک گفتگو دایر است.

وی افزود: در حال حاضر پیشنهادهایی برای استفاده از ظرفیت فنی مهندسی شهرداری تهران و یا حتی ایجاد مغازه شهری به پیشنهاد شهرهای همجوار داریم. در این نمایشگاه علاوه بر ارائه امکانات مدیریت شهری، سعی در تقویت تعامل اقتصادی به ویژه با افزایش سرمایه با شهرهای دوقلو داریم.

محمدخانی ادامه داد: در بخشی دیگر از این نمایشگاه از اسناد تاریخی شهر و شهرداری تهران رونمایی می شود که بخش قابل توجهی از این اسناد برای اولین بار رونمایی می شود، همچنین در قسمت دوم نمایشگاه نیز به صورت تخصصی برگزار می شود. پانل هایی برای رهبران محلی و غیرشهری.” در صورت تمایل برگزار می شود و پس از تکمیل لیست پنل ها می توانید آنها را ثبت کنید.

نماینده شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداران یا سرپرستان، معاونان و سفرای 17 شهر دوقلوی تهران به این نمایشگاه دعوت شده اند، اضافه کرد: غرفه های مربوطه به شهرهای دوقلو ارائه می شود که در اختیار سفارتخانه ها قرار می گیرد. ضمناً در این نمایشگاه غرفه هایی در کلانشهرهای کشور برپا می شود.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که به نخبگان، رسانه ها، تصمیم گیران و تصمیم گیران بگوییم چه اقداماتی انجام شده و چه اقداماتی در دستور کار است. در برپایی این نمایشگاه سعی شده کمترین هزینه ممکن باشد و برای برپایی آن از اسپانسر استفاده کنیم. از سوی دیگر، بدون شک یکی از اقداماتی که در افزایش درآمدهای دولت های محلی موثر خواهد بود، برگزاری همزمان همین نمایشگاه و همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا