جامعه

به‌کارگیری ظرفیت بانوان لازمه موفقیت کامل مدیریت شهری

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه در پروژه ریحان شهر شهرداری کارآفرین نیست بلکه مردم و سازمان های مردم نهاد است، گفت: هر کاری که در مدیریت شهری برای حل مشکلات انجام می دهیم باید از دل شهر بیرون بیاید. مردم و فعالان و ما باید مسیر را به درستی درک، تسهیل و پیگیری کنیم.

به گزارش تیتر اول، مریم اردبیلی وی امروز در اولین رویداد باسیلیکای شهر با اشاره به اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و فضای اطراف ما تغییر کرده و در حال تغییر است، افزود: اگر این تغییرات را در نظر نگیریم، در تمامی حوزه های حاکمیتی دچار مشکل خواهیم شد. مسائل.” خواهد بود.

اردبیلی ادامه داد: تعداد افرادی که طرح های خود را برای شهرستان ارائه کردند قابل توجه بود و طرح ها در شبانه روز ارسال می شد که جای بسی تعجب دارد.

وی گفت: وقتی امیدواریم مشکلات را حل کنیم، این یک گنج بزرگ است و نشان می دهد که اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

مدیرکل امور بانوان استان تهران درباره مطالبات جامعه جدید گفت: ما در دنیایی پر از سختی ها، کشمکش ها، تضادها و بلاتکلیفی ها زندگی می کنیم. مدل هایی که دنیای مدرن به ما ارائه کرد، ساختارهای رسمی را برای نشستن و برنامه ریزی مردم شکل داد. مانند مشکل کرونا که جنبه های مختلفی دارد و همه ابعاد جامعه را درگیر کرده است.

وی گفت: مشکلات ما تک بعدی نیست و فقط چند کارشناس می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند.

مشاور شهردار تهران افزود: باید مشکلات را به چشم همه بفهمیم وگرنه متوجه موضوع نمی شویم. اگر این اتفاق نیفتد همه مشکل معنوی خود را حل می کنند و مشکل جامعه حل نمی شود.

اردبیلی با اشاره به اینکه الگوی آکادمی مدرن به ما آموخته است که فوق تخصص هایی وجود دارند که مشکلات را حل می کنند، افزود: اما مشکلات پیچیده ای هم وجود دارد که حل نمی کند و همه را به فکر وا می دارد. همه متخصصان زبان نیاز به درک یکدیگر دارند و در شرایط فعلی ما در حال تغییر هستیم و قبل از هر چیز به نوآوری نیاز داریم.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز ماه مبارک رمضان گفت: ایشان به ضرورت تغییر دولت اشاره کردند.

اردبیلی با بیان اینکه نوآوری در یک مرکز اتفاق نمی افتد، گفت: نوآوری باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود. اگر هر بار 1000 ساعت به افراد آموزش دهیم و برنامه ها به خوبی اجرا شوند، این مرحله تمام شده است و اکنون این مدل همیشه جواب نمی دهد و اکنون به سمت مدل های طراحی تعاملی دو طرفه می رویم که در واقع برای خود افراد باشد. . وسط میدان باشید و اثر انگشت مردم تهران را در طرح ببینید.

مدیرکل امور بانوان استان تهران ادامه داد: ما اغلب در جامعه عادت کرده ایم که یک الگوی محیطی یکپارچه را به همه استان ها و شهرستان ها ابلاغ کنیم تا مجموعه ها درست کار کنند، اما باید به گونه ای باشد که نوآوری و آن نوآوری با تنوع و تکثر داشته باشیم.

اردبیلی با تاکید بر لزوم شناخت و حفاظت از پروژه های خرد فردی، گفت: باید مدل های نوآورانه، همه کاره، نوآورانه و مردم محور ایجاد کنیم. مردم ایجاد می کنند و ما در راه آهن کمک می کنیم.

وی گفت: دیدگاه اول این است که ما به خانواده هایی که نیاز دارند کمک می کنیم و بالاترین سطح این است که اگر چیزی را در شهر تغییر دهیم، خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد. فضایی که در آن زندگی می کنند چیست؟

اردبیلی با اشاره به اینکه نگاه بالاتری وجود دارد که به نظرم کیمیاگری حل مسئله ماست، گفت: باید خانواده را به عنوان مهمترین واحد حل مسئله بشناسیم و بشناسیم.

او درباره تغییر خانواده ها در طول تاریخ گفت: ما از یک مدل خانواده گسترده به طبقه متوسط ​​شهری، هسته مرکزی و خانواده های کوچکی که امروز وجود دارد، تغییر کرده ایم. در حال حاضر ارزیابی نمی‌کنم، اما درباره تغییراتی که رخ داده است بحث می‌کنم.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه تغییر خانواده عواقبی به همراه داشت، افزود: خانواده هسته ای در دل آپارتمان وسط شهر، همسایه غریبی است و به فکر بچه هاست و برای اداره خانواده است. ، در حالی که خانواده بزرگ از خانواده های کوچک حمایت می کردند. مثلاً در یک خانواده پرجمعیت اگر اتفاقی می افتاد، افرادی بودند که از آن حمایت می کردند.

اردبیلی افزود: اکنون خانواده های هسته ای کوچکتر شده اند. آیا تنها راه ما برای احیای خانواده ها به روش سنتی است؟ آیا می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا این تنها راه حل ماست؟ یکی از راه ها این است که این باور را در خانواده ایجاد کنیم که افراد می توانند مشکلات را حل کنند و دولت می تواند اقداماتی را انجام دهد که نیاز به میانجیگری دارد.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: کسانی هستند که با هدف خیرخواهانه دور هم جمع شده اند و رابطه ای بدیع ایجاد کرده اند و از آن گنج ارزشمندترند.

اردبیلی افزود: اگر محله بانوان شروع شود، روابط بدیع برقرار می شود. این ایده ها باید ثبت و ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان از ظرفیت منحصر به فردی در جامعه برخوردار هستند، گفت: اگر مدیریت شهری توان بانوان در حل مشکلات را در نظر نگیرد، موفقیت کامل امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرکل امور بانوان استان تهران تعداد زنان خانه دار در کشور را 80 درصد در مقایسه با 70 درصد در تهران عنوان کرد. زنان خانواده و محله اصلی را تشکیل می دهند و اساساً زنان مربی و تقویت کننده خانواده در جامعه هستند.

اردبیلی با اشاره به اینکه بانوان نیازهای همه اعضای خانواده را در نظر می گیرند، افزود: نگرش فعال زن فعال به محیط زیست منجر به کشف و حل مشکلات می شود. مشاهده شده است که وضعیت زنان محله و مجتمع با دو راهکار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه با این طرح می خواهیم به رهبری شهر پایان دهیم، گفت: دوگانگی ما انفعال و فعالیت است. زن فعال هر جا که باشد سازنده است و زن قلب تپنده خانواده است.

اردبیلی خاطرنشان کرد: اگر زنان جامعه ای نوآور باشند، فرصت خواهند داشت زیرا جامعه در حال تغییر است. مدارس در کرونا فرصت های جدیدی را باز کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر زن از صمیم قلب به امکان تغییر نگاه کند، میل به تغییر به همه سرایت می کند، افزود: در خانواده اگر مادر مثبت به نظر برسد همه مثبت به نظر می رسند و اگر مادر منفی به نظر برسد، همه خانواده هستند. اعضا منفی به نظر می رسند منفی خواهد بود. در واقع از مادر می دانیم که اتفاق خوبی یا بدی افتاده است.

مشاور شهرداری تهران در ادامه این مراسم گفت: ریحان شهر در واقع با نگاه به این معارفه ها ایجاد شد و ریحان شهر آغاز یک روند بزرگ مردمی است.

اردبیلی با اشاره به اینکه شهر باسیلیکا برای همه شهروندان تهرانی و همه مردم است، گفت: شهر باسیلیکا سه ضلع دارد که شامل مدیریت شهری، شهروندان و فعالان مردمی است.

مدیرکل امور بانوان استان تهران ادامه داد: نتیجه پروژه ها هر چه که باشد، اگر بدانیم چه ایده و تیمی مشکل را در هر محله حل می کند، یک کمپین ابتکاری عالی است.

اردبیلی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح ها پس از نشست خبری روز شنبه در خصوص امور بانوان ارسال شده است، گفت: در این مدت بسیاری از بانوان تماس گرفتند که آیا طرح ریحان شهر ادامه دارد یا خیر. چه زمانی باید طرح های خود را ارسال کنیم؟ پرونده پروژه ریحان شهر بسته نمی شود.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های این طرح گفت: اول این که هر جا هر کاری انجام می دهیم با مشارکت و مشارکت زنان و دختران است. اینکه چگونه می توانیم به خودمان انگیزه دهیم تا بخشی از آن باشیم، بسیار مهم است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: از شما می خواهیم نکات روشنی را که در مسیر رودخانه بیان کردید در میان بگذارید تا همه از آن بهره مند شوند.

اردبیلی با تاکید بر اینکه طرح های مکرر ما را به راه حل نمی رساند، گفت: برای بازسازی طرح ها و سازه های جدید باید برای مدتی ساختارهای معنوی خود را بشکنیم.

او گفت: “ما خلاقیت زنان را تشویق می کنیم تا به آنچه ما به دنبال آن هستیم به اوج برسد.”

مدیرکل امور بانوان استان تهران با بیان اینکه پروژه ها ظرف 10 روز ارزیابی و نتایج آن مشخص می شود، گفت:

اردبیلی با تشکر از همه کسانی که طرح های خود را ارسال کردند، گفت: این مجموعه طراحی برای ما شگفت انگیز بود. ریحان شروع کار است و اگر خدا بدهد، نتایج خوبش به نتایج اجتماعی بهتری می انجامد.

به گزارش سایت شهرستان، وی با تاکید بر اینکه برای این طرح پاداش مالی در نظر نگرفته ایم و این نوع مهربانی ها نشانه انرژی مثبت برای بانوان است، گفت: اگر برخی پروژه ها به مرحله اجرا برسد و مطمئن باشیم که این طرح می تواند برای خیابان ها و محله ها موثر باشد بله، قطعا حمایت مالی خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا