جامعه

قابلیت 60 نقطه تهران برای تبدیل شدن به شهر

یکی از اعضای هیئت مدیره شورای اسلامی شهر تهران گفت: 60 نقطه پایتخت می تواند شهر شود.

به گزارش تیتر اول، جعفربندی شربیانی در نشست خبری اولین جلسه همیاری کمیسیون معماری و شهرسازی شوراهای استانداری تهران با اشاره به چگونگی و چرایی راه اندازی این مجمع گفت: وقتی به آمار در تهران نگاه می کنیم. ما اهمیت این جلسه را درک خواهیم کرد.”

وی افزود: استان تهران 20 برابر کل کشور تراکم جمعیت دارد. این کشور به طور متوسط ​​45 نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت دارد در حالی که تهران 996 نفر جمعیت دارد. هشت دهم کل کشور تهران است که 17 درصد کل جمعیت را به خود اختصاص داده است. به دلیل این جمعیت باید به موضوع شهرسازی در استان تهران توجه ویژه ای داشته باشیم.

شربیانی با اشاره به رشد رو به رشد شهری در تهران ادامه داد: در سال 35 هفت شهر در استان تهران داشتیم که در سال 95 به 44 شهر رسیدیم. در تهران امسال 49 شهر وجود دارد که نشان دهنده افزایش نرخ نقاط شهری است، امروز 60 نقطه می تواند شهر شود.

وی تاکید کرد: با این تراکم نیاز به قوانین و مقررات مشترک در سراسر استان تهران و همچنین هم افزایی و انتقال تجربه بین همه شهرستان ها احساس می شود.

شربیانی با اشاره به اینکه جلسه قبلی در شهرهای بزرگ به ریاست تهران برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: بهمن ماه این جلسه به ریاست مهدی عباسی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تبریز برگزار شد. در استان تهران نیز در نظر داریم این مجمع را تشکیل دهیم که با موافقت شورای استان تهران در روز دوم خرداد ماه در ایوان ری با حضور روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی شوروی اسلامی برگزار می شود. در استان تهران.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا شبکه ای از فعالیت های مشترک بین کمیسیون های معماری استان ها ایجاد شود و می خواهیم زمینه تبادل تجربیات در موضوعات مختلف را فراهم کنیم که می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرها بر اساس قوانین و دستورالعمل ها و در ارتباطات شهرسازی ساخته شده اند و ظهور آنها در عرصه معماری در قوانین مبتنی بر کیفیت زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شهرهای ما.” این انجمن وجود دارد و ما می خواهیم با ایجاد این انجمن که کیفیت زندگی مردم را بهبود می بخشد، آن را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف شهر تهران معماری و شهرسازی متفاوتی داریم، افزود: استان تهران در این زمینه با چالش های خاصی مواجه است که با این کمیسیون ها برای رسیدگی به این مسائل تلاش می کنیم.
نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران شش هزار و 100 هکتار بافت فرسوده و هشت هزار و 700 هکتار بافت ناپایدار وجود دارد، یادآور شد: از جمعیت 12 میلیونی تهران 4.5 میلیون نفر. در این مناطق زندگی می کنند. بر اساس این آمار، سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها و دولت باید انگیزه ایجاد کنند و حکمرانی شهری را ارتقا دهند، گفت: تهران تعداد قابل توجهی نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. ما معتقدیم که باید رابط بین مسئولان و سازمان‌های استان تهران باشیم.
شربیانی با اشاره به تشکیل شورای نظارت بر توسعه شهر تهران در گذشته با حضور وزرا و یکی از مقامات ارشد دولتی وقت، گفت: در این شورا تلاش کردند تا توسعه شهر تهران به صورت منظم حفظ شود. یکی از تلاش های مجمع تشکیل مجدد شورای نظارت بر شهرسازی خواهد بود و برای جلوگیری از بزرگنمایی های بی رویه باید مجمعی تشکیل شود که امیدواریم مجمع تشکیل شود.

وی افزود: در مرحله اول باید بتوانیم حکمرانی خوبی در امامزاده ها و مناطق شهری تهران برقرار کنیم. اختلال در تدوین قوانین معماری و شهرسازی باعث شده است که به دلیل درگیری بین بخش، استان و شهرداری، اماکن مقدسی را از دست بدهیم. یکی از مشکلات اصلی تهران بحث امامزاده های شهری است.

شربیانی با بیان اینکه در حوزه احیا چالش هایی وجود دارد، گفت: رشد روزافزون، مشکلات و معضلات شهر تهران، گسترش قارچ های تهرانی و مشکلات ساختاری حقوقی از مواردی است که باید در حوزه باززایی به آن بپردازیم. “

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای بازآفرینی باید بتوانیم مردم را برای مشارکت فعال جذب کنیم و در این راستا نیازمند ایجاد مشوق ها و اجرای طرح های توسعه پسند هستیم. اقداماتی در گذشته برای احیای اطراف نفرآباد انجام شده بود که مورد توجه مردم قرار نگرفت و پس از بررسی، این اقدام برای تکمیل برنامه 30 ساله باقی مانده در کمیسیون ماده 5 برای تصویب در کمیسیون ماده 5 تنظیم شد. زمین. .
وی با اشاره به بافت ایرانی اسلامی در معماری و شهرسازی تصریح کرد: قوانینی که مردم را برای ساخت و ساز در قالب بافت ایرانی اسلامی تشویق و جذاب می کند مشخص نیست. ما در مرحله عملیاتی موفق به این کار نشدیم. در مورد معماری خاص غیرایرانی اسلامی قوانینی وجود دارد که به منظر شهری حمله می کند و کمیته نما نیز با همین نیت در دوره چهارم حکومت شهر تشکیل شد. در این زمینه برای حرکت به سمت این نوع معماری نیازمند قوانین و بسته های تشویقی هستیم.

شربیانی با اشاره به ایجاد انسجام در توسعه مسکن و برقراری روابط بین نهادی افقی و داوطلبانه در کلان شهر تهران، گفت: ایجاد حکمرانی یکپارچه شهری، ایجاد منابع درآمد پایدار و ایجاد توازن در سرانه آنها. درآمد برنامه ریزی تهران یکی از اهداف نهایی این مجمع است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا