جامعه

ارائه دستورالعمل های توسعه مساجد و مدارس تا ۱۵ اسفندماه از سوی شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران موافقت کردند که شهرداری تهران موظف است دستورالعمل توسعه و تجهیز مدارس و کمک به ساخت و توسعه مساجد و اماکن مذهبی را بر اساس تبصره 18 تا 15 اسفندماه به شورای شهر ارائه کند. 1401. لایحه بودجه.

گزارش تیتر اول در چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، پس از بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران، تبصره 1401 لایحه بودجه شهرداری به دستور کار قرار گرفت. مأموریت آموزش مدنی طبق دستورالعملی که تا پایان اردیبهشت 1401 به تصویب کمیسیون می رسد. فرهنگی و اجتماعی می رسد.

وی افزود: حبیب کاشان، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: در آغاز سال جدید با چالش‌های فرهنگی مختلفی روبرو هستیم که باید برای آن هزینه کنیم. کارها را طوری انجام ندهیم که گرفتار شویم.

مهدی چمرانس، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این اظهار نظر گفت: پیش از این پژوهشگاه باید پروژه های خود را برای تصویب به شورا ارائه می کرد. با توجه به این تبصره باید در نظر داشت که باید به پایان سال جاری محدود شود، زیرا ممکن است لازم الاجرا شدن آن در سال بعد موثر نباشد، بنابراین لازم است دستورالعمل این بند به تصویب برسد. تا پایان سال جاری در سال.

نرگس مدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به این سخنان رئیس شورای شهر تهران گفت: به معنای برنامه نیست.

لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و دولت محلی گفت: شورا دارای جایگاه قانونگذاری است و تهیه دستورالعمل بر عهده دولت محلی است. ما باید دستورالعمل هایی را در سیستمی که شما مشخص می کنید بنویسیم.

سیداحمد علوی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: روند بودجه فرهنگی در حکمرانی شهری سال هاست که مشخص است و اعتبار در این حوزه با سایر بخش ها متفاوت است. منظور از بودجه، برنامه است، اما حوزه فرهنگی نیست و ما فقط عنوان می دهیم.

وی ادامه داد: چگونه می خواهیم اختیاراتی را که در 20 سال گذشته به کمیسیون ها داده شده حذف کنیم؟ این دستورالعمل باید به حوزه اجتماعی پیشنهاد و به تصویب کمیسیون فرهنگی اجتماعی برسد.

وی تاکید کرد: این دستورالعمل باید به تایید شهرداری و تایید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برسد. در صورت امکان باید تا 6 اسفند مهلت دهیم تا دستورالعمل های این قسمت آماده شود و عضو می تواند از فروردین اول شروع به کار کند.

با توجه به این اظهارنظر، مهدی عباسی نیز به همراه کمیته فرهنگی و اجتماعی خواستار تصویب این دستورالعمل شد.

بر این اساس، به گفته رئیس شورای شهر تهران، این تبصره با تصویب دستورالعمل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شهرسازی قابل اجرا است و شهرداری باید تا 15 اسفند دستورالعمل خود را به این دو کمیسیون ارائه کند.

به گزارش تیتر اول، این تبصره با ۲۱ رای موافق در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا