سلامت و تندرستی

عکس| نمونه اولیه ال ۹۰ ایرانی معرفی شد!

در نهایت نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شد و خودروسازان ایرانی محصولات جدید خود را در این نمایشگاه عرضه کردند. یکی از محصولات ویژه جاده نارنجی که در این نمایشگاه رونمایی شد، پروژه تولید ال 90 ایرانی به نام پی 90 سایپا بود.

نمونه اولیه L90 ایرانی

البته خودروی جدید سایپا همچنان در مرحله نیمه تولید است و صرفا جهت اطلاع عموم به نمایش در می آید. نام رسمی این خودرو هنوز مشخص نیست و مشخص است که پلتفرم آن با P90 مشترک است. نمایشگاه Automotive Evolution در حال حاضر چیزی جز موتور، گیربکس و پلت فرم ندارد.

سایپا P90 از موتور اصلی رنو تندر نود K4M بهره می برد و به نظر می رسد گروه خودروسازی سایپا موتور جدیدی برای آن آماده خواهد کرد. فرض می کنیم با شروع مرحله جدید همکاری سایپا و روسیه، موتور این خودرو از روسیه وارد و زیر کاپوت این خودرو نصب شود.

نمونه اولیه L-90 ایرانی معرفی شد / عکس

از دیگر قطعاتی که این خودرو در نمایشگاه داشت می توان به سقف، فرمان و قسمت های مختلف بدنه اشاره کرد. نام اصلی پلتفرمی که سایپا P90 روی آن سوار شده است B0 از رنو نیسان است و ظاهرا در حال حاضر بر اساس توافق سایپا و رنو در اختیار سایپا قرار گرفته است.

همانطور که احتمالا می دانید پس از اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، شرکت رنو سفر خود را متوقف کرد و کشورمان را ترک کرد و به این ترتیب تولید رنو تندر 90 در خط تولید کارخانه های سایپا متوقف شد. پس از این اتفاق، رنو به طور کامل نسل دوم این محصول را متوقف کرد و تولید نسل سوم را آغاز کرد. نسل اول رنو تندر 90 با نام مستعار داچیا لوگان هنوز به مرحله تولید نرسیده و طرح های گرافیکی آن در حال بازنگری است.

227

دکمه بازگشت به بالا