اقتصادی

بالاخره اثری از وانت‌ ۴ ستاره در ارزیابی‌های کیفی دیده شد

تا اینکه آخرین بار یک پیکاپ با سطح کیفی چهار ستاره در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی در اردیبهشت امسال دیده شد و سپس همان روال سه ستاره و متأسفانه یک ستاره ادامه یافت. اکنون، دوباره در سری تولید سپتامبر، پیکاپ جدید فوتون دیزل چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

به گزارش تیتر اول، علیرغم اینکه در سال های اخیر برای اولین بار در اسفند 1395 و آخرین بار در اردیبهشت 1400 دستگاه وانت در سطح کیفی چهار ستاره تولید شده است، اما به نظر می رسد این سطح کیفی دو برابر بوده است. تا زمانی که گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در مورد کیفیت خودروهای تولید شده در ماه سپتامبر ، چهار ماه بعد ، دوباره شامل یک ون با کیفیت چهار ستاره می شود.

در آخرین ارزیابی از وضعیت کیفی گروهی از وانت های تولید داخل در ششمین ماه سال جاری در سطح قیمت، یک دستگاه وانت فوتون دیزل جدید (ایران خودرو دیزل) بدنه وانت است. با چهار ستاره کیفی و سپس سه ستاره از پنج ستاره کیفی را در همان سطح قیمت (Serup Diesel Base) کسب کرد.

در گروه قیمتی دوم وانت سایپا 151 (سایپا بنارو)، وانت کارا 2000 تک کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 (بهمن موتور) توانستند سه ستاره کیفی را از آن خود کنند.

طبق روال سال های اخیر، پایین ترین سطح کیفی در تولید وانت، وانت نیسان سوخت اختیاری و وانت نیسان دوگانه سوز (ساخت گروه خودروسازی زامیاد) در رتبه دوم قیمتی است که متاسفانه تنها یکی از پنج ستاره کیفی است.

البته خیلی خوب است که تولید وانت های تک ستاره زامیاد که اولین نسخه آن حداقل 45 سال پیش در ایران بود، گنجانده شده و تا پایان از خط تولید خارج می شود. و با محصولات جدید جایگزین خواهد شد. این وانت های تک ستاره در پارکینگ این خودرو باید مجهز به استاندارد یورو 5 باشند تا شماره گذاری شوند; بنابراین همانطور که شنیده اید هنوز هم بسیاری از این خودروها در پارکینگ ها نگهداری می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا