سلامت و تندرستی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها نباید از شنیدن خبر ورود هوآوی به مناطق جدید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع نیز استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم و هزینه های هنگفتی که برای تحقیق و توسعه صرف شده است. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

موتور برقی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی بوده است. این نوع خودروها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی رقابت کنند و استفاده از آنها از شارژ ، سرعت و قدرت بسیار کمی برخوردار بود.

باتری برای استفاده در موتورهای الکتریکی اتومبیل

اما در دهه گذشته به لطف ورود پدیده ای به نام تسلا در صنعت خودروسازی ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که با هر بار شارژ عملکردی یکسان و حتی بهتر از خودروهای بنزینی دارند. مسلماً آینده به آن اتومبیل های الکتریکی و در واقع به اتومبیل هایی تعلق دارد که با سوخت های جایگزین بنزین کار می کنند.

در این شرایط ، هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام DriveOne معرفی کرده است که ثابت شده دارای بسیاری از مشخصات بهینه است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل یک “میکروکنترلر” (MCU) ، یک موتور ، یک کاهنده نیرو ، یک مبدل DC ، یک شارژر ، یک واحد توزیع نیرو و یک واحد کنترل باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای سهولت کار در سه حوزه ای ساخته شده است که ساخت آنها آسان است ، ساختار آنها ساده است و مقیاس آنها آسان است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و علاوه بر این ، به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال برق و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که هزینه های تولید آن را در مقیاس بزرگ کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که به شما امکان ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را می دهد.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی سیستم رانندگی هوشمند و اتوماتیک خود را با نام AutoSar معرفی کرده بود. این ساختار از اینترنت اشیا برای اتصال ماشین به بیشتر اشیا most اطراف برای دسترسی به داده های محلی استفاده می کند. این داده ها می تواند شامل ترافیک منطقه ای دقیق ، آب و هوا و اخبار و رویدادهای خاص در هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا انتخاب هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انجام دهد. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، یک سیستم ناوبری می تواند گزینه های بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد که عملکرد بهتری نسبت به سیستم های فعلی ناوبری دارند که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند.

این نتایج با استفاده از هوش مصنوعی قوی هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگری که با این فناوری ها به دست می آید ، توانایی رانندگی خودکار و بدون نیاز به رانندگی با اتومبیل است که حتی از رانندگی فرد ایمن تر است. به این ترتیب ، وسیله نقلیه با دقت مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

با این حال ، واضح است که آینده اتومبیل های الکتریکی خودران هستند. اگرچه مدل های مختلفی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما در آینده نزدیک باید با حضور بیشتر و استفاده گسترده حساب کنیم.

2121

دکمه بازگشت به بالا