عمومی

برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی ساحل در حال نهایی شدن است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمود حسینی پور چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با اظهار این مازندران بیشترین سهم را در حوزه ساحل در شمال دارد، افزود: چند موضوع مهم در جلسه ستاد راهبردی سواحل مطرح شد که مدیریت ناجیان غریق برای حفاظت و صیانت از جان مردم از جمله مباحث بوده است.

وی با اظهار این که در سال جاری برنامه ویژه ای را برای مدیریت ساحل در پیش داریم، گفت: جمعیت هلال احمر مسئول اصلی صیانت از ساحل معرفی شد و دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند.

وی با عنوان این که مسئله اقتصاد دریا بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و این تأکیدات برای ما مسئولیت آور است، افزود: از این رو برای تأمین زیرساخت‌های ساحل استان از شش ماه قبل کارگروه ویژه ای با حضور کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، حقوقدانان برجسته استان و غیره تشکیل دادیم.

حسینی پور با اظهار این که مازندران جزو استان‌های نمونه کشور در تدوین برنامه مدیریت جامع ساحل به شمار می‌رود، گفت: این برنامه می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کند و جانمایی امکانات در این طرح دیده شده است.

استاندار مازندران با بیان این که برنامه مدیریت جامع ساحل در حال نهایی شدن و ارسال به وزارت راه و شهرسازی و تصویب نهایی است، گفت: مسئله فرهنگی نیز در ساحل مهم به شمار می‌رود وبا توجه به آزادسازی ساحل نیازمند مرز فرهنگی در ساحل هستیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی در ساحل نیازمند برنامه جامع هستیم و یک برنامه فرهنگی متناسب با محوریت خانواده و امنیت اجتماعی و سلامت در حال تدوین است.

دکمه بازگشت به بالا