اقتصادی

صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۴

تیتر اول/اصفهان وزیر جهاد کشاورزی گفت: دامداران و مرغداران در کشور فداکاری بزرگی کردند، امسال اصلاح بزرگ اقتصادی انجام دادیم و این قشر بزرگوار برای ملت ایستادگی کردند.

سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز (پنجشنبه 10 دی ماه) در نشست با نمایندگان تشکل های کشاورزی شهرستان گلپایقان اظهار داشت: گلپایقان شهرستانی خاص در استان اصفهان است که وقتی نام گلپایقان در کشور به میان می آید، دیدنی های طبیعی به سراغ آن می آیند. ذهن

وی افزود: بحث کمبود آب در گلپایگان نیز مطرح شد. هیچکس بهتر از یک کشاورز ایرانی کمبود آب را احساس نمی کند و قطعا می داند که تامین آب شرب اولویت اول است. بودجه نوین آبیاری گلپایگان در سال جاری حدود 7 میلیارد تومان است که امسال به بودجه این اداره اضافه می کنیم و این روند در سال آینده ادامه خواهد داشت.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ظرفیت کشاورزی در گلپایگان وجود دارد و باید از آن استفاده کنیم، ادامه داد: باید آبخیزداری در گلپایگان و حنصار را جدی بگیریم و در حفظ و حراست از آب و خاک اقدام جدی کنیم. در این راستا امسال 5 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص خواهیم داد. برای کاشت یک میلیارد اصله نهال برنامه داریم و منابع طبیعی در اسفندماه نهال ها را برای کاشت در دشت های شمال تهیه می کنند.

به گزارش تیتر اول؛ وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورز ما بدون سند هویتی ندارد، گفت: یکی از برنامه ها این است که تا پایان دولت فعلی اسناد زمین های کشاورزی 100 درصد واگذار شود. حجم صدور سند یکی از شاخص های ارزیابی روسای ادارات جهاد کشاورزی است. قبل از شروع دولت فعلی 4 درصد از زمین های کشاورزی سنددار بود که اکنون این رقم به 10 درصد رسیده است. تا پایان سال آینده مزاحمت هایی که مانع از صدور سند می شود را به صفر می رسانیم و تا پایان سال 1404 تمام زمین های کشاورزی را سندسازی می کنیم. تا پایان شهریور 1402 کلیه اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان به عنوان اولین شهرستان استان اصفهان باید دارای سند کامل باشد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: دامداران و مرغداران فداکاری بزرگی در کشور کرده اند. امسال اصلاحات اقتصادی بزرگی انجام دادیم و این قشر بزرگوار پای سفره مردم ایستادند. برای حمایت از دامداران و مرغداران 10 هزار میلیارد تومان در قالب کارت دومدار تا پایان خرداد ماه در اختیار دامداران قرار داده ایم.

وی ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان دیگر از هفته گذشته تاکنون پرداخت شده که 3200 میلیارد تومان آن به استان های تحت سامانه سیتا اختصاص یافته است همچنین با دستور رئیس جمهور بسته حمایتی ویژه دام و طیور در نظر گرفته شد. این 10 هزار میلیارد تومان به دو صندوق عشایری و دامپروری برای تامین مواد اولیه دامی به صورت اعتباری اختصاص یافت.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه بازار باید به اتحادیه سپرده شود و مداخله دولت کاهش یابد، گفت: از دو هفته گذشته تنظیم بازار را به اتحادیه های مرغداران 31 استان کشور واگذار کرده ایم، اتحادیه ها خرید کنند. و مرغ اضافی را فریز کنید و فریزرهای شرکت از موارد پشتیبانی می کنند. دام ها در اختیار این اتحادیه ها قرار می گیرد و در صورت نیاز آنها را به بازار عرضه می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگر زمانی که خرید مصوب را به بازار عرضه کنیم، تفاوت قیمتی نسبت به خرید مصوب وجود داشته باشد، زیان اصناف از سوی دولت پرداخت می شود و برای این امر با اتحادیه ها تفاهم می کنیم. محل لازم برای واحدهای صنفی توسط بانک کشاورزی و صندوق حمایت از طیور پرداخت می شود.

ساداتی نژاد یادآور شد: هر سرمایه گذار که بخواهد سردخانه، تبدیل و صنعت تبدیلی در گلپایگان بسازد از تبصره 18 محل دریافت می کند. این یک مطالبه بحق است که اگر منابع آبی این منطقه برای آب شرب به شهر دیگری منتقل شود، باید در کشاورزی سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم. امسال نیز اعتبار احیای قنوات گلپایگان را از 6 به 10 میلیارد تومان افزایش می دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا