اقتصادی

۳ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی اصفهان پیش‌بینی شد

تیتر اول/ اصفهان وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر رئیس جمهور به کشاورزی پیشنهاد 3200 میلیارد تومان وام ارائه شد و تلاش شد تا نیازها و نیازهای استان اصفهان در بخش های مختلف دیده شود.

سجاد جواد ساداتی‌ن‌جاه امروز (چهارشنبه، 25 خرداد) در حاشیه سفر به کاشان، گفت: امیدواریم با وام‌های در نظر گرفته شده، الگوی کشت و کشت زیرآبی استان بهبود یابد و در این راستا، گزینه‌ها و تمهیداتی برای دام‌ها فراهم شود. حمایت هایی در نظر گرفته شده است تا با رفع مشکلات منطقه بتواند به سمت جلو حرکت کند.

وی افزود: این سفر کشاورزی با پیشنهاد اعتباری بالغ بر 3200 میلیارد تومان و با توجه به نیاز و نیاز استان اصفهان در بخش های مختلف از جمله آبیاری نوین، انتقال آب، آب، استخرهای ذخیره، باغات و نوسازی تلاش کرده است. ” اینها اهدافی برای توسعه گلخانه ها به ویژه در شرق استان، برای مدیریت حوزه های آبخیز و تقویت سفره های زیرزمینی در منطقه با توجه به منابع آبی استان، مدل کشت، حمایت از عشایر آبی استان است. تامین، برق، راه سازی بین مزارع و غیره. باید تخصص را در نظر گرفت.

ساداتی نژاد در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در قبال امنیت غذایی گفت: بر اساس برنامه ای که در سال 1401 تدوین شد، طبق قانون وزارت جهاد، قرار است تا پایان شهریور ماه مدل کشت بر اساس شرایط بین المللی به روز شود. بر اساس برنامه به ویژه در سطح کشاورزی که قرارداد از شهریور ماه آغاز می شود، قرار است با کمک کشاورزان سطح عرضه غلات در کشور به 30 درصد افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این مدل کشت به سمت حمایت از تولید بومی، غلات و غلات اساسی و محصولات اساسی و همچنین پیش بینی جهت گیری از گیاهان آبزی به گیاهان زیرآبی حرکت خواهیم کرد.

به گزارش تیتر اول، ساداتی نژاد درباره شرایط تامین کالاهای اساسی گفت: بیش از 4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور داریم و بخش زیادی از آن در مسیر قرارداد است یعنی مشکلی برای تامین نداریم. و حمل مواد خام دامی به سراسر کشور». این کار هر روز انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کمک و نزدیک ساختن تولید و مصرف کننده ضروری است، تصریح کرد: ببینید مصرف کننده کالایی ندارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: تاریخ نشان داده است که مردم کمک کرده و امنیت غذایی را حفظ کرده اند و تولیدکنندگان نیز تولید را به خوبی حفظ کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های واردات برنج برداشته شده و کشور از نظم خوبی در تامین کالاهای اساسی برخوردار است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا